1.035.070

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szaktanácsadás kommunikációs módszertana

Szerző

Kiadó: Károly Róbert Főiskola
Kiadás helye: Gyöngyös
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Köszöntjük az Olvasót!

Eredményes tanulást kívánunk, amelyhez e jegyzetet szánjuk segítségül! A szaktanácsadás napjainkban nagy léptekkel fejlődő - a vállalkozók és a vállalkozások... Tovább

Előszó

Köszöntjük az Olvasót!

Eredményes tanulást kívánunk, amelyhez e jegyzetet szánjuk segítségül! A szaktanácsadás napjainkban nagy léptekkel fejlődő - a vállalkozók és a vállalkozások fejlesztéséhez szükséges - felnőtt-oktatási tevékenység. A vállalkozók hiányos szakmai ismeretét profi szaktanácsadók profi módszerekkel végzik a legkülönbözőbb szakterületeken. Könyvünkben olyan általános ismerteket, szaktanácsadók számára hasznos kommunikációs módszereket írtunk le, amelyek azon diplomásoknak is segítségére lehetnek, akik nem hivatásszerű szaktanácsadók lesznek. Tekintve, hogy a diploma mindenkit kötelez arra, hogy tudását átadja, az ismeret átadásának különböző lehetőségeit, formáit minden felsőfokú végzettségű szakembernek ismernie és munkája során alkalmaznia kell. Bízunk abban, hogy e jegyzetet elteszi, és később már nem tankönyvként, hanem segédkönyvként fogja levenni könyvespolcáról azért, hogy alkalmanként egy-egy ötletet vegyen belőle, amikor előadást, csoportfoglalkozást, bemutatót kell tartania, vagy szakmai cikket írnia. Kívánjuk, hogy e jegyzetből játék legyen a tanulás! Vissza

Tartalom

1 BEVEZETÉS 4
1.1. Tanulási útmutató 5
1.2. Hol és mikor tanuljon? 8
1.3. Alkalmazott jelölések 12
2. A SZAKTANÁCSADÁS 13
2.1. A szaktanácsadás alapfogalmai 14
2.2. A szaktanácsadás szükségessége és szakterületei 18
3. A SZAKTANÁCSADÓ TEENDŐI 21
3.1. Előkészítés 21
3.1.1. A célcsoport 23
3.2. Végrehajtás 24
4. AZ ÚJ ISMERETEK ADAPTÁLÁSÁNAK ÉS ELTERJEDÉSÉNEK FOLYAMATA 28
4.1. Az adaptációs folyamat fázisai 28
4.2. Az újítások elterjedését befolyásoló tényezők 29
4.2.1. A vállalkozóra, illetve tevékenységre vonatkozó tényezők 29
4.2.2. Az újításra vonatkozó tényezők 30
4.2.3. Az újítások megismerését elősegítő tényezők 31
4.2.4. Az újítások elterjedését befolyásoló egyéb (külső) tényezők 31
5. AZ ISMERET ÁTADÁS MÓDSZERTANA 34
5.1. A szaktanácsadásban alkalmazható ismeretátadási módszerek és azok főbb jellemzői 34
5.2. / A szaktanácsadásban alkalmazható kommunikációs módszerek és hatékonyságuk 36
6. EGYÉNI KOMMUNIKÁCIÓS MÓDSZEREK 39
6.1. A kapcsolat 40
6.2. A tanács 42
6.3. Az egyéni tanácsadáskor alkalmazott konzultáció folyamatmodellje 43
6.4. Az ügyfél keresése 45
6.5. A konzultáció lefolytatása 48
6.6. A konzultációt követő teendők 49
7, CSOPORTOS ISMERET-ÁTADÁSI MÓDSZEREK 52
7.1. Az előadás 52
7.1.1. A közönség 53
7.1.2. Acél 54
7.1.3. A témakör 54
7.1.4. Az idő 55
7.1.5. A hely 55
7.1.6. Az előadás szerkezete 56
7.1.6.1. Bevezetés 56
7.1.6.2. A tárgyalás 56
7.1.6.3. Az összefoglalás 57
7.1.7. Az előadás megtartása 57
7.1.8. Az előadás értékelése 58
7 2. Bemutatók szervezése 62
7.2.1. A bemutatók előkészítése 62
7.2.2. A bemutató levezetése 64
7 3. Csoporttalálkozók szervezése, vitairányítás 68
7.3.1. Felkészülés a vita levezetésére 68
7.3.2. A vita lefolytatása 69
7.3.3. A csoportos vita előnyei és hátrányai az előadásokkal szemben 71
7.4. írott szakmai információ készítése 74
7.4.1. Levél, körlevél 77
7.4.2. Kommüniké, újságcikk 77
7.4.3. Szakmai cikk 79
7.4.3.1. A közlemény részei 81
7.4.3.2. A lektorálás 84
7.5. A pályázat írásának módszertana 84
7.5.1. Alapvető pályázati formák 84
7.5.2. Pályázatok követelményei 85
7.5.3. A sikeres pályázathoz szükséges információk 85
7.5.4. Általános pályázati formátum 86
7.5.5. A pályázatírás aranyszabályai 87
7.5.6. A pályázatok benyújtása 88
8. TANFOLYAM SZERVEZÉS 90
8.1. A képzési spirál 90
8.1.1. A képzési spirál szakaszai a résztvevő szemszögéből 92
8.1.2. A képzési spirál szakaszai a munkahely szemszögéből 94
8.2. A tanfolyamok szervezésének technikája 96
8.2.1. Általános ismertetés 96
8.2.2. A tanfolyam előkészítése 97
8.2/3. A szervezési feladatok utómunkálatai 102
9. OKTATÁSTECHNIKA 104
9.1. Oktatástechnikai segédeszközök előkészítése és használata 104
9.2. Vizuális segédeszközök 104
10. INFORMÁCIÓTECHNIKA 109
10.1. Számítógépek 109
10.2. Audiális eszközök 109
10.3. A videó 110
10.4. Zártláncú TV 110
10.5. Telefax 111
10.6. Fénykép 111
10.7. A kihangosított rendszerek 111
11. A MÉDIA HASZNÁLATA A SZAKTANÁCSADÁSBAN 113
11.l. A tömegkommunikációs csatornák és az információs technológia használata a szaktanácsadásban 113
11.2. A szaktanácsadó riporteri szerepe 114
113. Kerekasztal beszélgetés résztvevőjeként vagy vezetőjeként szereplés
SZAKIRODALOM 119
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv