1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Létszámgazdálkodás

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 58 oldal
Sorozatcím: Önkormányzati füzetek
Kötetszám: 6
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-621-811-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az önkormányzati gazdálkodásban kiemelt helyen szerepel a létszám és a hozzákapcsolódó kiadások a személyi juttatások tervezése és felhasználása. A költségvetési gazdálkodás szabályai a... Tovább

Előszó

Az önkormányzati gazdálkodásban kiemelt helyen szerepel a létszám és a hozzákapcsolódó kiadások a személyi juttatások tervezése és felhasználása. A költségvetési gazdálkodás szabályai a munkaerő-gazdálkodáshoz kapcsolódó előirányzatok meghatározására, a kiadások teljesítésére részletes útmutatást adnak.
A létszám és a személyi juttatások - korábban béralap - gazdálkodási szabályaiban mindig jól érzékelhető volt a központi irányítás akarata. A kötött, elszámoltató jellegű létszám és béralap tervezés a hetvenes évekre volt jellemző. A megyei szinten meghatározott létszám keret, ezen belül kiemelten az igazgatási létszám, az állami támogatás meghatározásának és elszámolásának egyik legfontosabb mutatója és eszköze volt. A megyei és a megyei tanács által megállapított helyi tanácsi vagy intézményi létszám és béralap túllépése a gazdálkodási előírások súlyos megsértését jelentették és sok esetben fegyelmi felelősségrevonással jártak. Az év végi pénzmaradvány elszámolásakor a béralap maradvány egy része jutalom alapot jelentett, ha egyébként is volt a gazdálkodó szervnek pénzmaradványa.
A nyolcvanas évek közepén liberalizálódó költségvetési szabályok a bérgazdálkodási előírásokat is érintették. Több irányú kísérleti szabályozás után egy rövid időre a teljesen szabad, kötöttségtől mentes bérfelhasználás gyakorlata és jogi szabályozása született meg. A költségvetési előirányzatokon belül a gazdálkodó szerv által megállapított és igénye szerint felhasználható béralap, az intézményi kiadásokra - a kiadások erőteljes növelése érdekében - is értelemszerűen nagy nyomást gyakoroltak.
A minden kötöttségtől mentes bérgazdálkodást az önkormányzatok megalakulása után, a felügyeleti szerv hatáskörét erősítő, új alapokra épülő létszám és bérgazdálkodás váltotta fel. A költségvetési szervek gazdálkodásának alapszabályait meghatározó államháztartási törvény és a végrehajtásra megjelent kormányrendeletek tovább szigorították a bér, illetve később a személyi juttatások és a létszám előirányzatok felhasználásának szabályait. Ezek a szabályok döntően a felügyeleti szerv hatáskörébe, így többek között a képviselőtestület hatáskörébe utalták ezeknek az előirányzatoknak a meghatározását és intézményi körben betartásának a megkövetelését és ellenőrzését. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
I. A KÖLTSÉGVETÉSI LÉTSZÁMKERET, LÉTSZÁMELŐIRÁNYZAT 10
2. A LÉTSZÁM ÉS A SZEMÉLYI KIADÁSOK TERVEZÉSE 11
2.1 Létszám és a feladatok kapcsolata, létszámszükséglet
(önkormányzati és intézményi) bemutatása 11
2.2 A tervezés szempontjai, lépései 13
2.3 A létszám költségvetési vonzata 16
2.4 A részletes költségvetés összeállítása 16
2.5 A létszám tervezéséhez kapcsolódó fogalmak 17
2.6 A személyi kiadások tervezéséhez kapcsolódó fogalmak 19
3. A LÉTSZÁM, MINT KIEMELT ELŐIRÁNYZAT 20
3.1 Gazdálkodás a létszámmal 22
3.2 Gazdálkodás a személyi juttatások előirányzatával 23
3.3 A létszámgazdálkodás fogalmai 24
4. AZ ELŐIRÁNYZATOK FELETTI RENDELKEZÉS 26
4.1 Az előirányzatmódosítás egyes esetei 29
4.1.1 A központi költségvetés terhére engedélyezett
előirányzatmódosítások 29
4.1.2 Saját hatáskörben megvalósuló előirányzat-módosítások 30
4.1.3 Többletbevételből 30
4.1.4 Pénzmaradványból, előirányzat-maradványból 31
4.1.5 Vállalkozási tartalékból 32
4.1.6 Felügyeleti szerv hatáskörében megvalósuló előirányzat-módosítás 33
4.2 Előirányzat felhasználás a személyi juttatások címén 33
5. LÉTSZÁM ÉS A SZEMÉLYI JUTTATÁS NYILVÁNTARTÁSA 35
6. ELLENŐRZÉS 36
FÜGGELÉK 38
MUNKAÜGYI STATISZTIKAI FOGALMAK 39
LÉTSZÁMFOGALMAKKAL KAPCSOLATOS SAJÁTOS
ELNEVEZÉSEK JEGYZÉKE 56
KERESETI FOGALMAK TARTALMÁNAK MEGHATÁROZÁSA
AZ ÖNKORMÁNYZATI KÖLTSÉGVETÉSI SZERVEKNÉL
GYAKRABBAN ELŐFORDULÓ ELNEVEZÉSEK JEGYZÉKE 57
MUNKAÜGYI STATISZTIKAI FOGALMAK MÓDSZERTANI
SEGÉDLET B., MELLÉKLET 58
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Létszámgazdálkodás
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv