A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A szervezés és vezetéselmélet alapjai

Szerző

Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 100 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1. A VEZETÉS ÉS FUNKCIÓINAK ÉRTELMEZÉSE
Taylor /1856-1915/ 1911-ben megjelent "A tudományos /vállalat-/ vezetés alapjai" c. munkája óta világszerte nagyon sok vezetéssel és szervezéssel foglalkozó... Tovább

Előszó

1. A VEZETÉS ÉS FUNKCIÓINAK ÉRTELMEZÉSE
Taylor /1856-1915/ 1911-ben megjelent "A tudományos /vállalat-/ vezetés alapjai" c. munkája óta világszerte nagyon sok vezetéssel és szervezéssel foglalkozó könyv látott napvilágot*/. Évszázadunk szerzőinek művei a lényeges értelmezési kérdésekben is - jórészt a tudomány és technika fejlődésének velejárójaként - kisebb-nagyobb mértékben különböznek egymástól. Vannak azonban konzekvensen visszatérő azonosságok is. Ilyen azonosság pl.: A szervezést gyakorlatilag minden szakkönyv a vezetés egyik alapvető funkciójaként értékeli, azonosan a tervezéssel, az operatív irányítással és az ellenőrzéssel. E négy funkción túlmenően már tarka a kép arra vonatkozóan, hogy ki mit tekint még további vezetési funkciónak. így pl. van, aki a döntés .szerepét emeli ki, mások ugyanezt az említett négy funkció integráns részeként értelmezik.
A vezetői funkciók témakörében a mi szempontunkból főként az alábbi hat körülmény fontos:
a/ A vezetés és szervezés elmélete szükségszerűen csak közös alapra épülhet és azonos, illetve összehangolt koncepció alapján fejlődhet.
b/ Mind a vezetés, mind a szervezés csak úgy tárgyalható, fejleszthető és művelhető sikeresen, ha mindig valamennyi vezetési funkcióra tekintettel vagyunk. Ezt nem úgy értjük, hogy folytonosan kitérjünk pl. a tervezésre és ellenőrzésre, hanem legalább biztosítjuk értelemszerű figyelembevételüket. Gondolni kell a vezetés, valamint funkciói közötti sajátos kölcsönhatásra is. /1. ábra/ Vissza

Tartalom

1. A VEZETÉS ÉS FUNKCIÓINAK ÉRTELMEZÉSE 5
2. A VEZETÉSI ÉS SZERVEZÉSI IRÁNYZATOK ÉRTELMEZÉSE, TARTALMA 19
3. A LINEÁRIS HIERARCHIÁN ALAPULÓ IRÁNYZAT 22
4. A TÖRZSEGYSÉGEKET ALKALMAZÓ SZERVEZETI FORMÁN ALAPULÓ IRÁNYZAT 26
5. A FUNKCIONÁLIS IRÁNYÍTÁS ÉS SZERVEZETI FORMA IRÁNYZATA 30
6. A KLASSZIKUS VEZETÉSI ÉS SZERVEZÉSI FORMA IRÁNYZAT 37
7. AZ EMBERKÖZPONTÚ TUDOMÁNYOK FEJLŐDÉSÉNEK HATÁSA A SZERVEZÉS- ÉS VEZETÉSELMÉLET TARTALMÁRA 46
7.1. A. Maslow a szükségletek intenzitásáról 47
7.2. D. McGregor X-Y elmélete 48
7.3. S. A. Seashore mérései a csoportkohézióról 49
7.4. F. Herzberg kettős motivációs elmélete és a munkakör-gazdagitás 50
7.5. E. Emery, E. Trist és E. Thorsrud szociotechnikai koncepciója 52
8. EMBER- ÉS CSOPORTKÖZPONTÚ MUNKASZERVEZETI FORMÁK 53
8.1. Rugalmas munka-körülhatárolás 53
8.2. Az automatizálás, a gépesítés és a munkakörök tervezése 55
8.3. A szociotechnikai üzemi rendszer 57
9. AZ INNOVATÍV VÁLLALKOZÁS VEZETÉSI, SZERVEZÉSI ÉS SZERVEZETI SAJÁTOSSÁGAI 71
10. AZ INNOVÁCIÓT SERKENTŐ TEAM-MUNKAMÓDSZEREK ELMÉLETI ALAPJAI 84
10.1. A csoportmunka/szervezetének általános szabályai 84
10.2. A csoportmunka céljának meghatározása, a feladat megfogalmazása 85
10.3. A cél eléréséhez szükséges szakterületek feltárása 85
10.4. A résztvevők kiválasztása 86
10.5. Megbízás a csoportmunka végzésére 87
10.6. A helyiség berendezése 87
10.7. A feladat kiadása 88
10.3. Magatartás a csoporton belül 88
10.9. A csoport és környezete kapcsolata 88
10.10. A csoportmunka eredményének közlése 89
10.11. Az eredmény hasznosítása 90
11. A BRAIN STORMING 90
11.1. A brain storming előkészitése 91
11.2. A brain storming menete 93
IRODALOM 97
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv