1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Objektum-orientált szoftverfejlesztés - Floppyval

Szerző
Lektor

Kiadó: ComputerBooks Kiadói, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 427 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-108-x
Megjegyzés: Floppy-melléklettel. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szoftverfejlesztés folyamata a programozás történetének mintegy fél évszázada alatt jelentős átalakuláson esett át - néhány kiválasztott guru mágikus ténykedését a szoftver ipari előállítása... Tovább

Előszó

A szoftverfejlesztés folyamata a programozás történetének mintegy fél évszázada alatt jelentős átalakuláson esett át - néhány kiválasztott guru mágikus ténykedését a szoftver ipari előállítása váltotta fel. Az "ipari" termeléshez szigorú technológiai előírásokra, hatékony termelőeszközökre és a hajdani guruk helyett mind a technológiát, mind pedig az eszközöket jól ismerő, fegyelmezett szakembergárdára van szükség. A szoftverfejlesztés során a szabványos technológiai előírásokat az ún. fejlesztési módszertanok fogalmazzák meg, az eszközöket pedig a CASE rendszerek és a programozási nyelvek jelentik. A módszertanok alkalmazása során megértjük a megoldandó problémát és körvonalazzuk a számítógépes megvalósítás mikéntjét. Napjainkban számos módszertan vetélkedik egymással, amelyek közül az alkalmazási területek jelentős részénél az ún. objektum-orientált megközelítés került vezető pozícióba. Ennek oka talán az, hogy a többi módszerrel szemben az objektum-orientált elvek nem a számítástechnika elvont fogalmait kívánják ráerőltetni az életre, hanem megfordítva az élet természetes és számítástechnika mentes működését hangsúlyozzák a feladatok megoldása során. Vissza

Tartalom

Előszó1
Bevezetés a szoftverfejlesztésbe3
Szoftver-technológiák3
A fejlesztés elvi alapjai7
A szoftverfejlesztés alapproblémái8
Uraljuk a bonyolultságot!11
A leírás szigorúsága15
A fejlesztés folyamata17
A szoftver életciklusa23
Termékek életciklusa23
A szoftver életciklusának jellegzetességei24
A vízesésmodell26
Az inkrementális fejlesztési modell és a prototípus29
Spirálmodell30
Az újrafelhasználhatóság31
Minőségbiztosítása a szoftverfejlesztésben33
Az objektum-orientáltság fogalma35
Út az objektumig35
A kezdetektől az absztrakt adatstruktúrákig35
Funkcionális kontra adatorientált tervezés45
Irány az objektum!50
Az objektum fogalma53
Az objektum55
Osztályok és példányok62
Az objektumok típusai65
Az objektum-változó69
Modellezés objektumokkal73
A modellek áttekintése73
Objektummodell74
Dinamikus modell75
Funkcionális modell76
Az objektummodell77
Attribútumok77
A relációk és a láncolás81
Normalizálás90
Öröklés92
Komponens-reláció105
Metaosztály109
Dinamikus modellek112
Események és állapotok112
Az állapotdiagram118
Az állapotgép fogalmának kiterjesztése123
Beágyazott állapotmodellek127
Az állapotátmenet-tábla128
A funkcionális modell129
Adatfolyam-ábra130
Az adatszótár134
Folyamat-specifikációk135
A modellek kapcsolata136
Fejlesztési módszer139
Analízis140
A feladatdefiníció142
Objektum modellezés143
Dinamikus modellezés149
Funkcionális modellezés157
Objektum orientált tervezés164
Architektúrális tervezés167
Külső interfész tervezése170
Objektumtervezés172
Objektumok valósidejű rendszerekben175
A valósidejű rendszerek jellemzői175
Meghatározás, osztályozás176
Egyéb jellemzői tulajdonságok179
Közkeletű félreértések és vitapontok182
Időkövetelmény185
Az időkövetelmény megadása185
Az időkövetelmény típusai188
A fejlesztés problémái191
Valósidejű feladatokra ajánlott módszertanok194
Objektum-orientált programozás C++-nyelven197
A C++ nyelv kialakulása197
A C++ programozási nyelv nem objektum-orientált újdonságai198
A struktúra és rokonai neve típusértékű198
Konstansok és makrok198
Függvények199
Referencia típus202
Dinamikus memóriakezelés operátorokkal204
Változó-definíció, mint utasítás205
A C++ objektum orientált megközelítése206
OOP nyelvek, C => C++ átmenet206
OOP programozás C-ben és C++-ban207
Az osztályok nyelvi megvalósítása (C++ => C fordító)213
Konstruktor és destruktor215
A védelem észelektív enyhítése - a barát (friend) mechanizmus218
Operátorok átdefiniálása (operator overloading)220
Operátor-átdefiniálás tagfüggvénnyel222
Operátor-átdefiniálás globális függvénnyel224
Konverziós operátorok átdefiniálása225
Szabványos I/O227
Dinamikus adatszerkezeteket tartalmazó osztályok229
Dinamikusan nyújtózkodó sztring osztály229
A másoló konstruktor meghívásának szabályai236
Egy rejtvény238
Tanulságok240
Első mintafeladat: Telefonközponti hívásátirányító rendszer243
Öröklődés263
Egyszerű öröklődés264
Az egyszerű öröklődés implementációja (nincs virtuális függvény)276
Az egyszerű öröklődés implementációja (van virtuális függvény)276
Többszörös öröklődés (Multiple inheritence)279
A konstruktor láthatatlan feladatai284
A dekonstruktor láthatatlan feladatai285
Mutatók típuskonverziója öröklődés esetén285
Az öröklődés alkalmazásai289
Generikus adatszerkezetek304
Generikus szerkezetek megvalósítása előfordítóval (preprocesszor)309
Generikus szerkezetek megvalósítása sablonnal (tamplate)311
Objektumok tervezése és implementációja317
Az objektum, a dinamikus és a funkcionális modellek kombinálása318
Az objektum modell elemzése318
A funkcionális modell elemzése319
A dinamikus modell elemzése323
Osztályok egyedi vizsgálata324
Az üzenet-algoritmusok és az implementációs adatstruktúrák kiválasztása325
Áttekinthetőség és módosíthatóság326
A komplexitás327
Az adatstruktúrák kiválasztása, az osztálykönyvtárak felhasználása328
Robusztusság328
Saját debugger és profiler328
Asszociációk tervezése330
Láthatóság biztosítása342
Nem objektum-orientált környezethez, illetve nyelvekhez történő illesztés344
Ütemezési szerkezet kialakítása347
Belső, nem preemptív ütemező alkalmazása349
Preemptív ütemező az operációs rendszer szintjén350
Implemtációs többprocesszoros, elosztott rendszerekben354
Saját preemptív ütemező355
Optimalizáció369
A deklarációs sorrend megállapítása371
Modulok kialakítása373
Mintafeladatok375
Második mintafeladat: Irodai hierarchia nyilvántartása375
Informális specifikáció375
Az objektum-modell377
A dinamikus modell378
A funkcionális modell382
Objektumtervezés382
Implementáció385
Harmadik mintafeladat: Lift szimulátor389
Informális specifikáció389
Az objektum-modell391
A dinamikus modell392
A funkcionális modell397
Objektumtervezés399
A konkurens viselkedés tervezése405
A lemezmelléklet tartalma415
Irodalomjegyzék417
Tárgymutató423
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv