A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A különböző típusú külkereskedelmi tranzakciók egymásra épüléséből álló külpiaci tevékenység három, a partnerek elé sajátos feladatokat állító fázisra bontható.
a/ A külkereskedelmi ügyletet,...
Tovább
Előszó
A különböző típusú külkereskedelmi tranzakciók egymásra épüléséből álló külpiaci tevékenység három, a partnerek elé sajátos feladatokat állító fázisra bontható.
a/ A külkereskedelmi ügyletet, tranzakciót (amely a vegyesvállalat-alapítástól a szokványos tömegtermék eladásáig terjedve ügylettípusok sokaságát öleli fel) mind az eladónak, mind a vevőnek megfelelően elő kell készíteni.
b/ A partnerek megfogalmazzák és aláírják a szerződést, jogokat szerezve és kötelezettségeket vállalva.
c/ Az ügyletet le kell bonyolítani, a szerződéses kötelezettségeket a partnereknek teljesíteniük kell.
A lehetséges üzleti partnerek különböző országokban fejtik ki kereskedelmi, termelési tevékenységüket. Sajátosak, ismeretlenek azok a gazdaságit jogi9 kereskedelemszervezési, kereskedelemtechnikai körülmények, előírások, amelyek más országokban vannak érvényben. Ismeretlenek a partnerek maguk is, tevékenységükről, megbízhatóságukról, szolgáltatásaik (terítékeik) minőségéről információkat kell szerezni.
Vissza
Tartalom
I. PIAC- ÉS KONJUNKTÚRAKUTATÁS 7
1. BEVEZETÉS 7
2. MARKETINGSZEMLÉLET ÉS TEVÉKENYSÉG 8
3. KONJUNKTÚRAKUTATÁS 1Q
3.1. A KONJUNKTÚRAKUTATÁS EGYES MÓDSZEREI 11
3.1.1. A Harvard-féle konjunktúrabarométer 12
3.1.2. A statisztikai mutatószámok rendszere 13
3.1.3. Konjunktúratükör (tendenciakikérdezés) 15
3.2. KONJUNKTÚRAELEMZÉSEK 18
3.3. A KONJUNKTURÁLIS INFORMÁCIÓK FORRÁSAI 21
3.4. AZ INFORMÁCIÓK FELHASZNÁLÁSA 22
4. KÜLKERESKEDELMI PIACKUTATÁS 22
4.1. A PIACKUTATÁS CÉLJA, TERÜLETEI, ALAPVETŐ MÓDSZEREI 22
4.2. A KÜLKERESKEDELMI PIACKUTATÁS SAJÁTOSSÁGAI 28
4.3. A KÜLKERESKEDELMI PIACKUTATÁS INFORMÁCIÓS FORRÁSAI 30
4.4. A PIACKUTATÓ TANULMÁNYOK TÍPUSAI 32
II. REKLÁMTEVÉKENYSÉG A KÜLKERESKEDELEMBEN 35
1. A KÜLKERESKEDELMI REKLÁM ÉS PROPAGANDA FOGALMA 36
2. A REKLÁMTEVÉKENYSÉG FORMAI 38
3. A REKLÁMTEVÉKENYSÉG ALAPVETŐ GAZDASÁGI FUNKCIÓI 41
4. A REKLÁM TERVEZÉSE 43
III. AJÁNLATI TEVÉKENYSÉG 47
1. AZ AJÁNLAT FAJTÁI 48
2. AZ AJÁNLAT TARTALMA 52
3. AZ AJÁNLAT ÉS AZ AJÁNLATKÉRÉS MEGJELENÉSI FORMAI 56
4. AZ AJÁNLATADÁSI HATÁRIDŐ 57
5. AZ AJÁNLATADÁS NYELVE 58
6. AZ AJÁNLATOK ÉRTÉKELÉSE 60
7. AZ ALKU 62
ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK AZ I.-II.-111.FEJEZETHEZ 64
IV. ÁRMUNKA A KÜLKERESKEDELEMBEN 65
1. A VÁLLALATI ÁRPOLITIKA 65
1.1. AZ ARAK SZEREPE A VÁLLALATI GAZDÁLKODÁSBAN 65
1.2.1. A külső piac vállalati árpolitikát
meghatározó szerepe 68
1.2.2. A vállalat termékei és a vállalat
árpolitikája 73
1.2.3. A vállalat belföldi környezetének
árpolitikát alakító szerepe 76
1.2.4. A vállalat költségeinek megtérülése
az árakban 78
1.3. A VÁLLALATI ÁRPOLITIKA-ÁRMUNKA SÚLYPONTI KÉRDÉSEI 78
1.3.1. Az új termék exportárának meghatározása 80
1.3.2. Az árdifferenciálás 81
1.3.3. Rabattpolitika 87
2. AZ AJÁNLATI ÁR KIALAKÍTÁSA 91
2.1. KALKULÁCIÓ A KÜLKERESKEDELEMBEN 91
2.1.1. A külkereskedelmi tevékenység költségei 92
2.1.1.1. Költségnemek 93
2.1.1.2. Költségek az elszámolhatóság
módja szerint 94
2.1.1.3. A külkereskedelmi tevékenység
költségei a kalkulációval
való kapcsolatuk szerint 95
2.1.1.4 . A költségek csoportosítása az áruforgalomhoz való viszonyuk szerint 97
2.1.2. A külkereskedelmi tevékenység költségeinek
megoszlása 100
2.1.3. Külkereskedelmi kalkulációtípusok 101
2.1.3.1. Kalkuláció az elkészítés időpontja
szerint 102
2.1.3.2. Kalkuláció a kalkulációs tevékenység iránya szerint 110
2.1.3.3. Teljes költségszámítás, hozzájárulásszámítás 112
2.2. AZ EXPORTÁR KIALAKÍTÁSA 117
2.2.1. Az árat befolyásoló legfontosabb tényezők 118
2.2.2. Árengedmények és felárak 122
2.3. A KALKULÁCIÓ ÉS ÁRKÉPZÉS SAJÁTOSSÁGAI EGYES
TERMÉKCSOPORTOKNÁL 124
2.3.1. A gépek és a nagyberendezések árképzése 125
2.3.2. A nyersanyagok árának kialakítása 131
2.3.3. A fogyasztási cikkek árképzése 132
2.4. ÁRKÉPZÉSI ELVEK ÉS MÓDSZEREK A SZOCIALISTA
ORSZÁGOK KÜLKERESKEDELMÉBEN 135
2.5. ÁRDOKUMENTÁCIÓ A KÜLKERESKEDELEMBEN 138
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
konyv
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.