1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstan

Szerző

Kiadó: Élet Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 377 oldal
Sorozatcím: A bontakozó élet
Kötetszám: 8
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta az "Élet" Irod. és Nyomda Rt.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ebben a könyvben arról van szó, miként lehet az emberi lélekből kitermelni azokat a minőségeket, amelyek segítségével az ember egyrészt magát kivételes személyiséggé alakíthatja, másrészt a... Tovább

Előszó

Ebben a könyvben arról van szó, miként lehet az emberi lélekből kitermelni azokat a minőségeket, amelyek segítségével az ember egyrészt magát kivételes személyiséggé alakíthatja, másrészt a lelkéből kisugárzó erőket mások nevelésének szolgálatába állíthatja.
Célunk tehát nem elvont rendszerek megállapitása, hanem a bennünk és másokban pihenő életenergiák ébresztgetése, működésbe állítási módjának az ismertetése.
Az az igazi nevelő, aki szorgos önnevelés útján a magában levő energiákat rendezte, és a belőle - mint sugárzó energiagócból - kiáradó energiákat tudatosan és felfokozva állította a nevelés szolgálatába.
A nevelésben a lélek expansív (kifejlésre törő) energiái a döntő jelentőségűek, nem pedig az elméleti módszerek ismerete. Ezért van, hogy sokszor minden neveléstani ismeretet nélkülöző szülő a legjobb nevelő lehet, míg hivatásos nevelők gyermekei a legelhanyagoltabbak. Természetesen a két előfeltétel: a fennkölt egyéniség sugárzó életenergiája és elméleti tájékozottsága együtt az igazi nevelő egyéniség meghatározói. Ezért áll a tanárképzés munkájának középpontjában a neveléstan, mert igazi eredményt csak az a tanár fog elérni, aki a gondjaira bízott gyermeknépet nevelni is tudja.
Egyszerű és alázatos törekvésünk tehát az volt, hogy tudományos rendszerbe foglaljuk az élet törtéletes kibontakozásának szolgálatát.
Induljon tehát ez a könyv azzal az óhajtással, hogy - az Úr kegyelmével áldva - igénytelen eszközzé nemesedjék a léleknevelők áldott kezében. Vissza

Tartalom

Előszó5
Bevezetés7
A rendszerek értékelése9
A nevelés elmélete
Prolegomena12
A nevelés alapkérdései (Problemata)13
A nevelés mibenléte13
A nevelés lehetősége és szükségessége20
A nevelés kezdete és vége26
A nevelés korlátai30
Művészet vagy tudomány-e a nevelés?33
A neveléstudomáy ismertetése37
A neveléstudomány forrásai és segédtudományai41
A paedagogia perennis43
A nevelés alapvetése (Fundamenta)45
A nevelés alanya45
A hivatásos nevelők45
A hivatásos nevelők önnevelése49
A nevelés tárgya57
A nevelés köre57
A helytelen megismerése59
A gyermek megismerésének tudományos módszerei64
A nevelés célja82
Az immanens cél84
A transzcendens cél86
A nevelés módjai89
Az erők elnyomása92
Az erők érvényesítése93
A tekintély elve a nevelésben94
A személyiség ereje95
Az eszmények nevelő jelentősége96
Az élmények100
Az erők transzpozíciója104
A nevelés eszközei109
Természetes nevelési eszközök110
Alanyi eszközök110
A szeretet111
A szigorúság 112
A kitartó következetesség113
Tárgyi eszközök114
Közvetlen tárgyi eszközök114
Az oktató irányítása114
A jutalom115
A büntetés117
Az önként megnyilatkozó erőfeszítések118
Játék, sport, cserkészet118
A szellemi munka119
Az önmegtagadás120
Természetfeletti nevelési eszközök121
Kívülről jövő természetfeletti nevelési eszközök121
Az igehirdetés121
A kegyelem122
Belülről ható természetfeletti nevelési eszközök123
A kegyelmi eszközök123
Az aszketikus gyakorlatok124
A nevelés gyakorlata
Prolegomena129
A testi nevelés131
A testi élet ismertetése131
Az öröklés és neveléstani kihatásai134
A testi élet ismeretének neveléstani jelentősége136
A testi élet helyes szolgálata138
A testi nevelés a különböző korokban142
Az értelmi nevelés147
Az értelem mint szellemi megismerő tehetség147
A fejlődő és bontakozó értelem151
A szellemi ébredés szolgálata155
A fejlettebb értelem szolgálata158
A tanítás mibenléte161
Az iskolai tantervek163
A tanítás feltételei166
A helyes tanítás módszerei168
A tanítás anyagának helyes kidolgozása173
A közölt anyag megőrzése177
A szerteágazó ismeretek és az egyéniség megőrzése181
A teljes élet szolgálata184
Az esztétikai nevelés188
Az esztétika mibenléte188
A szép és a nevelés188
Az örök szép szolgálatában191
Az erkölcsi nevelés195
Az erkölcsi nevelés mibenléte199
A Teremtő életterve199
A lelkiismeret202
Az ember jó és rossz hajlamai204
A jó készségek nevelése206
Az erkölcsi gyarlóságokkal szemben követendő eljárás208
A tiszta élet szolgálata210
A kegyelmi élet szorgalmazása214
A szociális nevelés217
Az ember kapcsolatai222
Az ember társadalmi egybetartozása224
Társadalmi rétegződések227
A társadalmi kapcsolatok helyes kidolgozása231
Az élet fókusai233
A vallásos nevelés238
A vallásos élet mibenléte238
A vallásos élet értékelése239
A vallásos élet szolgálata241
A vallásos nevelés eszközei242
A vallásos gyakorlatok244
Az én és az Én246
Befejezés249
Névmutató251
Tárgymutató261
Mellékletek
Összesített tárgy- és névmutató271
Osztályfőnöki órák305
Olvasmányok jegyzéke353
Utóhang371

Dr. Marczell Mihály

Dr. Marczell Mihály műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Marczell Mihály könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv