A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Magyar neveléstörténeti szöveggyűjtemény

Kézirat

Szerkesztő
Kapcsolódó személy

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 1030 példányban. Tankönyvi szám: J2-1055. Kézirat. További kapcsolódó személyek a kötetben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Erkölcsi oktatás az úri ifjú számára (1013-1015 körül)..........................5
Két székesegyházi iskola belső élete a XIV. században.............7
Janus Pannonius itáliai humanista tanulmányai a XV. századközepén 14
Három tananyag-részlet a Szalkai-kódexből (1489-1490)........................17
Első rendelkezés a kis-iskolákról (1560)..................................................21
A lőcsei kollégium 1589-i tanrendje.............................................22
A nagyszombati egyetem alapítólevele (1635) Részletek........................24
Apáczai a gyulafehérvári kollégium reformjáról és a magyar református iskolaszervezetről (1653, 1656)..................................................27
Egy piarista kollégium tanulmányi rendje...........................45
A debreceni kollégium elemi osztályának tananyaga (1770)....................47
Az 1777-i "Ratio Educationist! bevezető fejezete....................................49
Tessedik a szarvasi "szorgalmatossági" iskoláról.................56
Az 1806-i "Ratio Educationis Publicae" a népnyelvű iskolákról, valamint a gimnázium és az akadémiai filozófiai tagozat tanulmányi rendjéről....................66
Részlet az első hazai neveléselméletből (1827)........................................96
Eötvös József hozzászólása a Széchenyi és Kossuth közötti népoktatás-vitához (1841). Részletek.................................107
Az első egyetemes tanítói gyűlés naplójából (1848) Részlet.........115
Miniszteri jelentés a népoktatás helyzetéről (1870) Részlet.........115
Kármán Mór az oktatás formális fokozatairól.....................121
Nagy László a kísérleti didaktikáról és a pedagógiai-pszichológiai laboratóriumról (1909, 1910) ..................................................................137
Ady Endrét. A magyar tanítókhoz (1910)..........................147
Imre Sándor a "nemzetnevelés" megvalósításának feltételeiről (1912) 148
Zigány Zoltán: A tanítók parlamentje (1912).......................166
A Magyarországi Tanítók Szakszervezetének népoktatási programja (1918).......166
A VAOSZ iskolai reformbizottságának munkálataiból (1918)
Részletek...................................................166
Proletárdiktatúra és kultúra (1919)..............................166
Nagy László: Didaktika gyermekfejlődéstani alapon (1921) Bevezető. 166
Kornis Gyula az 1920-as évek magyar kultúrpolitikájának irányelveiről ...167
Fináczy Ernő a nevelés fogalmáról............................................................186
Prohászka Lajos az oktatás és nevelés viszonyáról................................199
Földes Ferenc a közép- és felsőfokú iskolákba bejutott szegénysorsú tanulók helyzetéről, valamint az Írástudatlanságról..........................213
Kemény Gábor: Demokratikus iskolareform (1945) ..............................223
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv