1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bábjáték és pedagógia

Tanulmányok

Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Pedagógusok Szakszervezete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 189 oldal
Sorozatcím: A népművelők kézikönyve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Népművelési Intézet az ötvenes évek óta általa szervezett, egyre nagyobb számú és eredményességű tanfolyamok és szakmai bemutatók tapasztalatai alapján már évekkel ezelőtt megállapította: „A... Tovább

Előszó

A Népművelési Intézet az ötvenes évek óta általa szervezett, egyre nagyobb számú és eredményességű tanfolyamok és szakmai bemutatók tapasztalatai alapján már évekkel ezelőtt megállapította: „A hazai bábjátszás sorsa és jövője a pedagógusok kezében van" Az 1963-as Első Országos Bábjátékos Napok Konferenciája is megerősítette ezt a felismerést, és örömmel állapította meg azt a tényt, hogy Magyarországon a bábjáték művelőinek legnagyobb része pedagógus. A mai művelődésügyi statisztikák szerint mintegy 1300 gyermekegyüttes és kereken 200 felnőtt bábcsoport működik az országban. Ezeknek döntő többségét az úttörőcsapatokban, szakkörökben, városi és falusi művelődési otthonokban találjuk meg óvónők, általános iskolai nevelők vezetésével. Mindez önmagában is fontos, szép eredménye a bábjátszás fejlődésének. Még nem is olyan régen azonban általában csak a gyermek-szórakoztatás egyik eszközének tekintették ezt a műfajt. Ma már viszont nagyon sokan tudják, hogy a bábjátéknak nagy pedagógiai jelentősége van. - A Pedagógusok Szakszervezete is magáénak vallhat egy részt abból a munkából, amely ezt a kibontakozást elősegítette. Évekkel ezelőtt feladatai közé iktatta a pedagógiai bábjáték népszerűsítését, a pedagógus bábcsoportok támogatását. Bábcsoportokat szervezett, tanfolyamokat rendezett óvónők, tanítók, tanárok számára. Ezeken a tanfolyamokon sok pedagógus ismerte fel a bábjáték sokszorosan összetett művészet-jellegét. Sokakban tudatosodott, hogy a szórakoztatás mellett a bábjáték segítséget adhat az erkölcsi neveléshez, csiszolója lehet a gyermek vizuális kultúrájának, a kollektív sikerélmény alapján fontos emelője lehet a közösségi nevelés ügyének, játékos úton ismereteket ad, művészetekhez értő közönséget nevel, röviden: nevelő, emberformáló ereje van. Vissza

Tartalom

Bevezető ...................................................................3
Előszó (Proff. dr. Malik Ján, Prága) ........................5
A bábjáték útja (Dr. Mészáros Vince) ..........................................8
A bábjáték hivatott közönsége: a gyermek (Dr. Szilágyi Dezső).............................20
A bábjáték az óvoda és az iskola kapcsolatában (Dr. Mészáros Vincéné).............24
I. A két intézmény kapcsolatának jelentősége .........24
II. A bábjáték főbb sajátosságai .....................................25
III. Közös játéklehetőségek ....................................................31
1. A közösség megszerettetése ........................................................31
2. A szokások kialakítása ........................................34
3. Didaktikai ismeretek nyújtása ................................................36
4. A gyakorlati munkára nevelés ...............................41
A bábjáték gyakorlati alkalmazása az alsótagozati tárgyak tanításában (Nagy Jenő)................44
A bábjáték szerepe a fogalmazás tanításában ..................51
A bábjáték szerepe a nyelvtan tanításában ........................63
A bábjáték szerepe az írás tanításában ....................................72
A bábjáték szerepe az olvasás tanításában ........................76
A bábjáték szerepe a környezetismeret tanításában............ 81
A bábjáték szerepe a számtan tanításában ........................84
A bábjáték az úttörőéletben (Dr. Kárpáti György) ............... 89
A tanítási órákon kívüli bábjáték főbb kérdései (Dr. Bakkay Tiborné) ............92
Bábjáték a napközi otthonban ............................................................92
Az iskolai bábszakkör .............................................96
A bábszakkör nevelői értékei ......................................96
A szakköri munka alapjai ..................................................................98
A pestújhelyi kultúrház gyermekcsoportjának szeptemberi munkaterve.................101
A munkaterv felbontása ........................................................................102
Középiskolások bábjátékainak kérdései ....................................106
Bábjátszás a népművelésben (Hollós Róbertné) ............109
A bábjáték a pszichodiagnosztika és a pszichoterápia szolgálatában (Dr. Polcz Alaine).......112
Az iskolai bábjáték néhány dramaturgiai problémája (Hives László).................122
Báb és zene (Vikárné Forrai Katalin) ..........................................127
Gyakorlati tanácsok a bábu és a díszlet készítéséhez (Lerikeffy Konrád)..................131
Bábkészítés ...............................................................................131
A díszletek tervezése és készítése ......................................................134
A zsákbábu mozgástechnikája és játékkultúrája (Óhidy Lehel) ............140
Alaphelyzetek! ............140
Helyzetgyakorlatok ............158
Bábdarabok jegyzéke ............166
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv