| Előszó | 3 |
| Az iskolafelügyelet megszervezésének kezdetei | 9 |
| A tanügyigazgatás és az iskolafelügyelet helyzete közvetlenül a felszabadulás előtt | 36 |
| A továbbképző népiskola felügyelete | 55 |
| Az általános irányú iparostanonciskolák felügyelete | 55 |
| A középiskolai (szak) felügyelet | 57 |
| A felszabadulás utáni közoktatási irányítás és felügyelet néhány jellemzője | 67 |
| A korszakolás problémái | 67 |
| A művelődésigazgatás helyreállítása | 70 |
| Az új magyar közoktatási irányítás, igazgatás alapjainak lerakása 1945/46-ban | 72 |
| A 4155/1949/152. Korm. sz. rendelet jelentősége az oktatásügyi szervezet átalakításában | 74 |
| A középfokú szakoktatási intézmények a VKM hatáskörében | 75 |
| A felszabadulás utáni felügyelet kérdéseinek első nagyobb igényű rendezése | 77 |
| A tanácsok szerepe | 79 |
| Az iskolarendszer szervezeti és felügyeleti egységének széttagolódása /1952/ | 87 |
| Az 1954. évi tanácstörvény és hatása a tanácsi oktatásügyi szakigazgatásra | 93 |
| Az 1961. évi III. törvény | 128 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.