1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A televízió és a film felhasználásának módszertani kérdései

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Pedagógiai közéletünkben sokat és sokszor vitatott téma a korszerűség, s méginkább sokrétűbb a korszerű értelmezése az oktatás-nevelés-képzés tartamára és főként módszereire vonatkoztatva.... Tovább

Előszó

Pedagógiai közéletünkben sokat és sokszor vitatott téma a korszerűség, s méginkább sokrétűbb a korszerű értelmezése az oktatás-nevelés-képzés tartamára és főként módszereire vonatkoztatva.
Vitáinkról - közös örömünkre - mind több tanulmány, értékelő gondolatsor kerül nyilvánsosságra, amelyeknek központi gondolata: milyen helyet foglalnak el az audio-vizuális eszközök, az általuk közölt, közölhető információhordozók a tanítás-tanulás komplex folyamatában; melyek azok a módszerek, amelyek az eredményesség optimumát biztosíthatják.
Ma már mind többen tudják, hogy magnetofonnal, nyelvi laboratóriummal, filmmel, televízióval történő tanítás-tanulás önmagában véve (az eszközöket tekintve) még nem jelenti a korszerűség igényeinek kielégítését. A korszerűség nem azon múlik, hogy milyen, valóban korszerű technikai eszközt vesz a pedagógus a kezébe, hanem azon, hogy ezeket a korszerű technikai eszközöket hogyan állítja az oktatás-nevelésképzés szolgálatába; hogy ezekkel mennyiben mozgósítja a tanulók értelmi erőit, mennyiben teszi ökonomikussá az ismeretszerzés útját, s ennek eredményeként alkalmazható-e, teljesítményképes-e a tanulók által elsajátított ismeret-, illetve műveltséganyag.
Ahhoz, hogy a korszerű technikai eszközök, az információhordozók, a korszerű igényeket szolgálják és elégítsék ki, a pedagógusnak magas szinten kell birtokolnia az általa képviselt szaktudomány szükséges ismeretanyagát, ugyanilyen szintű kulturáltsággal kell rendelkeznie a pedagógia tudománya tekintetében is, különösen oktatáselméleti és módszertani vonatkozásban. Az oktatás módszerei közül a szemléltetéssel mint módszerrel, az audio-vizuális eszközökkel, információhordozókkal történő munka módszertani kérdéseivel kell behatóan megismerkednie.
Kötetünk ehhez a munkához kíván hozzájárulni. Vissza

Tartalom

Előszó3
Dr. Voksán József: Megnyitó5
Dr. Bodó László: Az auditív, a vizuális és az audio-vizuális eszközök felhasználása a korszerű oktató-nevelő munkában8
Dr. Jovan Djordjevic: Az iskolatelevízió tapasztalatai és felhasználása Jugoszláviában19
Buti Ernő: Az általános iskolai és a középiskolai oktatófilmek jelenlegi helyzete és perspektívái25
Szabó Sándor: A társadalomtudományi jellegű iskolai oktatófilmek módszertani kérdései30
Dr. Szabolcs Ottó: Audivitás és vizualitás, történelemtanítás35
Dr. Incze Miklós: Az új iskolai történelmi szemléltető filmekről42
Dr. M. Somlyai Magda: Gondolatok a Magyar népi demokrácia kialakulása 1945-48. c. iskolai oktatófilm eszmei mondanivalójáról45
Sándor Györgyné: Az iskolarádió történelmi műsorairól49
Sándor Györgyné: Történelemtanítás a televízió segítségével52
Dr. Szebenyi Péter: Történelmi applikáció az 5. és 6. osztályban55
Bartsch Iván: A természettudományi jellegű iskolai filmek módszertani kérdései66
Turi István: A természettudományi jellegű középiskolai filmek módszertani kérdései72
Kelemen Endre: Az iskolatelevízió jelenlegi helyzete és perspektívája79
Vita
Dr. Borus Józsefné: Az iskolatelevízió humán műsorai89
Kováts Dániel: A televízió a gimnáziumi idegennyelv-oktatásban93
Ferencfalvy Kálmánné: Az igazgató az audio-vizuális oktatásért96
Schág Dániel: Televízió mikrolánc használata a gimnáziumi oktatásban96
Dr. Nagy Andor: A tanárképzés és a filmesztétika oktatás97
Iklady Lajosné: Egy film variatív felhasználása101
Dr. Molnár József: Az oktatófilm a matematikaoktatásban103
Dr. Somos Lajos: Az oktatófilmek felhasználásának néhány konzekvenciája106
Irlanda Dezső: A bemutatott oktatófilmekről108
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv