1.034.182

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit? Kinek? Hogyan?

Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája - Konferenciakötet I., 2006. október 6-7., Budapest

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanárként, tanítóként nem könnyű hosszú évtizedeken keresztül töretlen lelkesedéssel és a gyorsan változó világra nyitottan dolgozni. A pedagógus munkája nem hoz látványos eredményeket. Ezért csak... Tovább

Előszó

Tanárként, tanítóként nem könnyű hosszú évtizedeken keresztül töretlen lelkesedéssel és a gyorsan változó világra nyitottan dolgozni. A pedagógus munkája nem hoz látványos eredményeket. Ezért csak úgy tud igazán tanár maradni, ha mindig hisz abban, hogy értékeket ad át, munkája nem vész el. Németh László ezt így fogalmazta meg: „De a tanári pályában épp ez a gyönyörű... Ez a legönzetlenebb pálya a világon: mert azt, hogy egy tanár mit csinál, hány 'mikronnyival emelte meg nemzete műveltségét, ellenőrizni nem lehet." A pedagógus egyéni felelőssége tehát tanítványainak fejlődése. A külső, gyakran bürokratikus és ezért felületes ellenőrzések nem tehetnek valakit jó oktatóvá, nevelővé. A tanár saját lelkiismeretének tartozik elszámolással. Céljait, munkáját, gondolkodását belső igényessége határozza meg. Ebből következik, hogy nagyon ritkán lehet elégedett. Saját tudását, tevékenységét állandóan kritikusan szemléli, s fejleszteni, javítani szándékozik. „Diáknak sokat kell tanulni, tanárnak még többet." (Csekefalvi Szabó László) Nem szégyelli a tanulást, nyitott az új gondolatokra, új módszerekre, az okos tanácsokra. Ugyanakkor maga is gondolkodó ember, aki képes megújulni, saját gyakorlatában is keresi a jobb és jobb megoldásokat. Szerencse, hogy hazánkban sok pedagógus vallja magáénak a fenti gondolatokat. Mivé lenne a kis iskola egyetlen tanítója, vagy egyetlen fizika, magyar vagy matematika tanára, ha nem próbálna önerejéből alkotó pedagógussá válni. S persze léteznek egész pedagógiai műhelyek, ahol a sok elme közös gondolkodása és egymásra hatása hoz eredményeket. Mindezt bizonyítja ez a kötet, melyben száznál több tanulmány szolgálja a tapasztalatok, az új ötletek, új módszerek továbbadását. A szerzők mind kreatívan gondolkodó, alkotó pedagógusok. A napi munka mellett képesek a továbbgondolkodásra, tudományterületük vagy módszer- és eszköztáruk fejlesztésére. Eredményeiket ezúton közzéteszik, ki-ki válogasson belőlük érdeklődése szerint. Ajánljuk tehát e kötetet minden pedagógusnak, aki szívesen ismerkedik érdekes és megfontolásra érdemes gondolatokkal, ötletekkel! Vissza

Tartalom

Köszöntő (Munkácsy László-Tomcsányi Péter) 11
Mit? Kinek? Hogyan? (Dr. Molnár Katalin) 13
Iskolai szintű kérdések
A gyakorlóiskolák útkeresése a múlt, a közelmúlt és a „bolognai folyamat" tükrében
(Károly Frigyes) 21
Versenyképes iskolaprofil és -szerkezet - hatékony intézménymanagement
(Komáromi István) 28
Etika az iskolában (Kiss Dezső Péter) 41
Hagyományápolás a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Általános
Iskolájában (Andicsné Székely Éva) 49
Versenyezni jó? (Szántó Szilárd) 52
Tanárképzés
A tanárképzés helyzetéről (Búcsú Ferenc) 63
A tanárjelölt hallgatókkal történő foglalkozás kereteiről és módszertanáról
(Bancsi Ferencné) 67
A tanárjelöltek tapasztalatai a gyakorlótanításról (Gárgyán Gabriella) 72
Gondolatok, tapasztalatok a tanári szakdolgozatokról és a tanári képesítő vizsgáról
(német nyelv) (Kunné Fehérvári Flóra) 82
Konfliktushelyzetek és a konfliktuskezelés gyakorlata a gyakorlóiskolában
(Laklia Márta) 90
A távoktatás mint alternatíva a tanártovábbképzésben (Szatmári Kálmán) 106
Az ötödéves tanárjelöltek szövegszerkesztési kultúrája (Csernoch Mária) 111
A kreditrendszerű gyakorlati képzés hétköznapjai az Apáczai Gyakorlóiskolában
(Galgócziné Paszternák Erika) 123
Oktatási-nevelési gyakorlat a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló
Általános Iskolájában (Tóth Györgyné) 128
Szakvezetői tematika az angolos hallgatók tanítási gyakorlatának irányításában
(Csenger Lajosné) 135
A magyartanítás elmélete és gyakorlata
A mentorálás változásának lehetőségei a(z) (irodalom)tanári szerep és mesterség
újraértelmezésével összefüggésben (Pethőné Nagy Csilla) 143
„Mindig ugyanúgy?" - Avagy mit jelent a „kritikus tömeg" a gyakorlóiskolai
magyartanításban és tanárképzésben? (Gordon Győri János) 152
Oktatásunk és Faludy György (Csiszár Gábor) 177
A metamorfózis tanítása az irodalomórákon (Kiss Gabriella) 184
Magyar nyelv és irodalom
A generatív szóképelmélet szerepe az irodalomtanításban (Kelemen Péter) 193
Szecessziós elemek Ady Endre A föltámadás szomorúságának jelentésképzésében
(Czimer Györgyi) 205
Vajda János: Nádas tavon (Dr. Visy Csabáné) 215
Az értő olvasás sikertényezői: II. A szintaxis (Bácsi János) 218
Szövegelünk? Szövegeljünk! A szövegértés tanításának trükkjei
(Zs. Sejtes Györgyi) 226
Tankönyveink és tanterveink összhangja (magyar nyelv 3-6. osztály)
(Bánfi Rita) 234
Anyanyelv és informatika? A számítógép használata a nyelvtanórán
(Cs. Bogyó Katalin-Zs. Sejtes Györgyi) 246
Médiaszövegek a magyarórán, avagy a tömegkommunikációs jelenségek
reprezentálásának konfliktusai az oktatásban (Horváth Beáta) 257
Idegen nyelv és drámajáték
Képregény és drámajáték mint a beszédkészség fejlesztésének eszközei
(Szabóné Kutasi Ágnes) 269
Drámatechnikák az idegen nyelv oktatásában (Sebők Gábor) 274
Drámajátékok az idegennyelv-órákon (német nyelv) (Kis Klára) 281
Drámapedagógia az angolórán (Kiss Judit) 285
Témáról témára a nyelvtanításban - Módszertani kalandozások
(Szepesi Judit) 288
Az általános iskolától az egyetemig - Gondolatok az orosz nyelv
oktatásáról (Dr. Pap Gáborné) 291
A „Russzkij? Da! Da!" című új orosz tankönyv és munkafüzet bemutatása
(Dudics Pálné) 294
Oktatás és nevelés az idegen nyelvi órán
Az előítélet természete és mérséklésének lehetőségei a nyelvi órán
(Sinka Hilda) I 301
Gyakorlati módszerek, ötletek a francia passé composé és az imparfait tanításához
a teljesen kezdő nyelvi szinten (Parancs Anna) 308
Kreatív irodalmi játékok a franciaórán (Török Mihályné Tóth Marianna) 324
Tudsz németül? Mit tudsz németül? Alapkészségek az általános iskolában
(Péter Éva) 330
Országismeret az idegen nyelvi órán - az „ismeretközvetítés vagy készségfejlesztés" dilemmáján innen és túl. Landeskunde im Deutschunterricht
- über das Dilemma „Faktenvermittlung oder Fertigkeitsentwicklung"
hinaus (Csákó Julianna) 337
Az angol nyelv oktatása
Kultúra és civilizációs ismeretek tanítása (Szénás Anett) 347
A gazdasági és EU-s angol szaknyelv tanításával kapcsolatos tapasztalatok
a gimnázium 10-12. osztályában (Dr. Farkas Árpádné) 352
Mennyire lett európai az angol nyelvi érettségi?
(Csernoch Mária - Dr. Korponayné dr. Nagy Ildikó) 356
Osztálytermi angol - miért tanítsuk? (Kollárné Dr. Kónya Irén) 363
A tanulók halláskészségének fejlesztése az idegen nyelvi órákon
(Csombók Zita) 368
Képek a nyelvi órán (V. Csatáry Tünde) 372
Az önálló tanulási módszerek kialakítása az idegennyelv-tanulásban.
Szókincsbővítés, szótanulás (Szénásiné Steiner Rita) 376
Az autonóm tanulóvá nevelés lehetőségei az általános iskolai idegen nyelvi órán
(Sárvári Tünde) 383
Ami kimarad a lerövidített tanítási gyakorlatból (Dr. Fehérné dr. Kiss Ágota) 394
Szövegértés az idegen nyelvi órán (Kodácsi Lászlóné) 399
Cultural aspects of language teaching - Topic-based approach
combined with cross-curriculum responsibilities
(Fülekiné Joó Anikó-Ordasiné Király Csilla) 406
Média és vizuális kultúra
Kristálymodell - A vizuális művészetek holisztikus, interferenciákra épülő
szerkezeti rendje (Eszteri Zsolt) 411
A film formanyelvi eszközeinek tanítása (Palotásné Nagy Éva) 431
A vizuális kommunikáció megjelenési lehetősége az általános iskolai oktatásban
(Kovács Krisztina) 440
Magasnyomású sokszorosító grafikai eljárás - linómetszés (Rácz Imre) 443
Az ének-zene oktatása
„Mi lesz a jövő? Tündérkert vagy pusztaság? Rajtunk áll!" - Képességfejlesztés
zenei neveléssel (Mihalovics Csilla) 451
Ének-zene oktatásunk helyzete és lehetőségei a Kodály-módszer jegyében
(Király Katalin) 456
Történelem és társadalomismeret
Multimédiás oktatás történelemórán - A magyarság vándorlásának
és a kalandozások korának tanítása multimédiás Smart Board segítségével
(Péter Lajos) 465
Videó és múzeum a történelemtanításban (Márkusné dr. Német Anikó) 468
Mozgókép a történelemórán (Boronkai Szabolcs) 473
Tudásunk állandósult hibái - a történelmi tévképzetek jellemzői (Új Imre Attila) 481
Történelem - népek, kultúrák - A nyolcosztályos gimnázium második osztálya,
azaz a hatodik évfolyam számára készült tankönyv (Kopper Lászlóné) 491
E-learning-kísérlet a történelem tanításában (Farkas Zoltán) 496
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mit? Kinek? Hogyan?
Állapot:
3.740 Ft
1.870 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba
konyv