1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az atlétika oktatása

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az ezerkilencszázkilencvenes években új társadalmi kihívások fogalmazódtak meg az iskola, az intézményes nevelés felé. Az iskola minőségének és ennek megfelelően hatékonyságának értelme is... Tovább

Előszó

Az ezerkilencszázkilencvenes években új társadalmi kihívások fogalmazódtak meg az iskola, az intézményes nevelés felé. Az iskola minőségének és ennek megfelelően hatékonyságának értelme is komplexebbé válik. Újraértékelődik az iskola szerepe, jelentősége, e folyamaton belül fontos szerepet kell kapni a testi nevelésnek és a tanuló ifjúság sportmozgalma korszerűsítésének. Az oktatási törvény új feladatokat fogalmaz meg a testnevelés és a sport fejlesztése területén. E feladatok alapján átértékelődik az atlétika helye, szerepe az iskolai testnevelésben és sportban, az egészséges életmód kialakításában, a rendszeres fizikai aktivitásra nevelésben.
Korunk egyik alapvető jellegzetessége a változások felgyorsulása. A ma emberének életét a társadalmi-gazdasági fejlődés olyan irányban változtatta meg, hogy életmódjában szükségszerűen be kell építeni a szabadidő aktív eltöltési formáit.
A megnövekedett társadalmi igény - nevelési célként - sokoldalúan fejlett és fejlődni képes személyiség kibontakozását jelöli meg. E céllal összefüggésben kiemelten fontos az önálló tanulás, az önképzés, és önnevelés a testkultúra területén is.
A személyiségformálás,-fejlődés általános irányultságában bekövetkezett hangsúlyváltás a nevelési-művelődési folyamat komplexebb értelmezésével, az intellektualizmus ellensúlyozásának igényével társul, s ezért bizonyos nevelési feladatok, az eddiginél jobban hangsúlyozódnak. Például:
- a komplex (a fizikai és szellemi munka elemeit egyaránt tartalmazó) általános munkaképesség fejlesztése, amelynek minden életszakaszban elsődlegességet kell biztosítani, a leszűkített - speciális munkaképességgel szemben;
- az ember fizikai kondíciójának, képességeinek a szellemi képességekkel azonos értékű és intenzitású fejlesztése;
- a társadalmi és egyéni fejlődés iránti elkötelezettség, valamint az ezzel összefüggő magatartásminták és képességek.
A testnevelésen belül az atlétika gazdag tartalmánál fogva a személyiség sokoldalú kibontakoztatásának kiváló eszköze lehet. Az atlétika természetes mozgáskészségeken alapuló versenyszámai (futás, ugrás, dobás) minden életkorban az életkori sajátosságoknak megfelelően művelhetők. Az atlétika - különösen a futás és gyaloglás - prevenciós és rehabilitációs hatása ma már köztudott. Alkalmazásához, széles körű és szakszerű elterjesztéséhez e kiadvány is hozzájárul. Korrekt versenyszabályai alkalmat nyújtanak a sportszerű vetélkedés örömeinek élvezetéhez. Mozgásanyagának sokféleségével, mérhetőségével lehetőséget nyújt az egyénnek arra, hogy információkat kapjon edzettségi állapotáról, fejlődése dinamizmusáról. Vissza

Tartalom

Előszó 5
1. Az atlétika szerepe a testnevelésben és a sportban 7
1.1 Az atletikus képzés 8
1.2 Az iskolai testnevelés atlétikai anyagának kiválasztása 9
1.3 Az iskolai testnevelés és a sportágak kapcsolata a versenysporttal 10
1.4 Az atlétikai mozgások, versenyszámok technikája és oktatási fokozatrendszere 11
2. Atlétikai futások 13
2.1 A futás oktatása 13
2.1.1 A futás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 13
2.1.2 A futás oktatásának előfeltételei 16
2.1.3 A futás oktatásának elvei és módszerei 17
2.1.4 A futás oktatása az iskolai testnevelésben 20
2.1.4.1 A futás oktatásának előkészítő gyakorlatai az iskolai testnevelésben 21
2.1.4.2 A futás oktatásának rávezető gyakorlatai az iskolai testnevelésben 23
2.1.4.3 A futómozgás hibáinak javítása fiataloknál és az iskolai testnevelésben 30
2.1.5 A futás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 32
2.1.5.1 A vágtafutás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 33
2.1.5.2 A közép-, hosszútávfutás technikájának oktatása 44
2.2 A váltófutás oktatása 49
2.2.1 A váltófutás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 49
2.2.2 A váltófutás oktatásának előfeltételei 49
2.2.3 A váltófutás oktatásának elvei és módszerei 50
2.2.4 A váltófutás oktatása az iskolai testnevelésben 53
2.2.5 A váltófutás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 56
2.3 A gát- és akadályfutás oktatása 58
2.3.1 A gátfutás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 58
2.3.2 A gátfutás oktatásának előfeltételei 59
2.3.3 A gátfutás oktatásának elvei és módszerei 60
2.3.4 A gátfutás oktatása az iskolai testnevelésben 61
2.3.4.1 A gátfutás oktatásának előkészítő gyakorlatai 61
2.3.4.2 A gátfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 63
2.3.5 A gátfutás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 66
2.3.5.1 A gátfutás oktatásának előkészítő gyakorlatai 68
2.3.5.2 A 100, illetve 110 m-es gátfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 70
2.3.5.3 A 400 m-es gátfutás oktatásának rávezető gyakorlatai 74
2.3.5.4 Hibajavítás a gátfutás sportegyesületi oktatásában 77
2.4 Az akadályfutás oktatása 84
2.4.1 Az akadályfutás oktatása az iskolai testnevelésben 84
2.4.2 Az akadályfutás oktatása sportegyesületi foglalkozásokon 85
3. Gyaloglás - versenygyaloglás 88
3.1 A gyaloglás oktatása 88
3.1.1 A gyaloglás jellemzése, szerepe a testnevelésben 88
3.1.2 A gyaloglás oktatásának előfeltételei 89
3.1.3 A gyaloglás oktatásának előkészítő gyakorlatai 90
3.1.4 A gyaloglás oktatásának rávezető gyakorlatai 90
3.1.5 A versenygyaloglás technikájának oktatása 93
3.1.6 A gyaloglás koordinációs mintája kialakításának és továbbfejlesztésének legfontosabb feladatai 95
4. Atlétikai ugrások 97
4.1 Az ugrások oktatása 97
4.1.1 Az atlétikai ugrások jellemzése, szerepük a testnevelésben és a sportban 97
4.1.2 Az ugrások oktatásának előfeltételei 99
4.1.3 Az atlétikai ugrások oktatásának elvei és módszerei 101
4.1.3.1 Az ugrások oktatása az iskolai testnevelésben 101
4.1.3.2 Az ugrások oktatása a sportköri és az egyesületi foglalkozásokon 104
4.2 A távolugrás oktatása 107
4.2.1 A távolugrás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 107
4.2.2 A távolugrás oktatásának előfeltételei 107
4.2.3 A távolugrás oktatásának elvei és módszerei 108
4.2.3.1 A távolugrás oktatása az iskolai testnevelésben 109
4.2.3.2 A távolugrás oktatása a sportköri és az egyesületi foglalkozásokon 114
4.2.3.3 A távolugrás oktatásának legfontosabb gyakorlatai, a felkészítés különböző szakaszaiban, egy edzésen vagy egy ciklusban 118
4.3 A hármasugrás oktatása 119
4.3.1 A hármasugrás jellemzése, szerepe a testnevelésben és a sportban 119
4.3.2 A hármasugrás oktatásának előfeltételei 120
4.3.3 A hármasugrás oktatásának elvei és módszerei 120
4.3.3.1 A hármasugrás oktatása az iskolai testnevelésben 121
4.3.3.2 A hármasugrás oktatása a sportköri és az egyesületi foglalkozásokon 122
4.3.3.3 A hármasugrás oktatásának legfontosabb gyakorlatai a felkészítés különböző szakaszaiban, egy edzésen vagy egy ciklusban 128
4.4 A magasugrás oktatása 128
4.4.1 Általános ismeretek 128
4.4.2 A magasugrás oktatása az iskolai testnevelésben 139
4.4.3 Képességfejlesztés magasugrással 148
4.4.4 A magasugrás oktatásának elvei 150
4.4.5 A flop technika oktatása magasugró versenyzőknek 170
4.5 A rúdugrás oktatása 183
4.5.1 A rúdugrás jellemzése 183
4.5.2 A rúdugrás oktatásának előfeltételei 184
4.5.3 A rúdugrás oktatásának elvei és módszerei 186
4.5.3.1 Előkészítő gyakorlatok 186
4.5.3.2 Rávezető gyakorlatok 187
4.5.3.3 Ugrás szivacs-leérkezőhelyre 188
4.5.4 Néhány tanács az oktatáshoz 191
4.5.5 A rúdugrás oktatásának legfontosabb gyakorlatai a felkészítés különböző szakaszainak egy ciklusában vagy egy edzésen 192
5. Atlétikai dobások 193
5.1 Az atlétikai dobások jellemzése 193
5.2 Az atlétikai dobásokhoz szükséges képességek fejlesztésének eszközei 201
5.2.1 Előkészítő gyakorlatok 201
5.2.2 Rávezető jellegű képességfejlesztő gyakorlatok 212
5.2.3 Rávezető jellegű előkészítő gyakorlatok kézi szerekkel 218
5.3 A dobások oktatásának módszertani szempontjai 228
5.4 Az atlétikai dobások oktatása az iskolai testnevelésben 233
5.4.1 Kis labda hajítás 233
5.4.2 Gránáthajítás 239
5.4.3 Gerelyhajítás 240
5.4.4 Súlylökés 256
5.4.5 Diszkoszvetés 280
5.4.6 A kalapácsvetés oktatása 299
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv