1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Lóczy avagy sajátos gondolkodás-gondoskodás a csecsemőről, a kisgyerekről

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Pikler-Lóczy Társaság a Kisgyermekekért
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 213 oldal
Sorozatcím: Fejlődés-Gondozás-Nevelés
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-03-4800-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E könyv első kiadása 1973-ban jelent meg Párizsban. A következő években kiadták Milánóban, Madridban és Münchenben is. Közismertté vált Európa számos országában, Kanadában és Dél-Amerikában. Úgy véljük, a szerzőknek és e munka tartalmi értékének tartozunk azzal, hogy - ha sok év késéssel is - a magyar olvasók számára is hozzáférhetővé tegyük.
A sorozatszerkesztő A szerzők Myriam David gyermekpszichiáter, a párizsi Alfred Binet Intézet tanácsadója. Két pszichoterápiás és prevenciós központot alapított és vezetett a nehézsorú kisgyermekek és családjuk számára. Gazdag szakirodalmi munkásságából kiemelkedik "Nevelőcsaládok - a gyakorlattól az elméletig" c. könyve.
Geneviéve Appell pszichológus, a bölcsődei és csecsemőotthoni nevelés nemzetközileg elismert szakembere. A francia Egészségügyi és Szociális Minisztérium Csecsemőotthon Akcióbizottságának vezető szakértője, a Franciaországi Pikler Lóczy Társaságnak alapítása óta elnöke.
Mindkét szerző aktív közreműködője volt a John Bowlby... Tovább

Fülszöveg

E könyv első kiadása 1973-ban jelent meg Párizsban. A következő években kiadták Milánóban, Madridban és Münchenben is. Közismertté vált Európa számos országában, Kanadában és Dél-Amerikában. Úgy véljük, a szerzőknek és e munka tartalmi értékének tartozunk azzal, hogy - ha sok év késéssel is - a magyar olvasók számára is hozzáférhetővé tegyük.
A sorozatszerkesztő A szerzők Myriam David gyermekpszichiáter, a párizsi Alfred Binet Intézet tanácsadója. Két pszichoterápiás és prevenciós központot alapított és vezetett a nehézsorú kisgyermekek és családjuk számára. Gazdag szakirodalmi munkásságából kiemelkedik "Nevelőcsaládok - a gyakorlattól az elméletig" c. könyve.
Geneviéve Appell pszichológus, a bölcsődei és csecsemőotthoni nevelés nemzetközileg elismert szakembere. A francia Egészségügyi és Szociális Minisztérium Csecsemőotthon Akcióbizottságának vezető szakértője, a Franciaországi Pikler Lóczy Társaságnak alapítása óta elnöke.
Mindkét szerző aktív közreműködője volt a John Bowlby által 1953-55 és 1961-69 között vezetett kutatócsoportnak. Vissza

Tartalom

A szerzők előszava az 1996. évi kiadáshoz 9
25 évvel az első megjelenés után: a könyv visszhangja és hatása Franciaországban 9
Pikler Emmi előszava az első kiadáshoz 13
Bevezetés: Miért., kiknek írtuk ezt a könyvet? 17
I. Fejezet: A Lóczy bemutatása 25
A gyerekek 25
A felnőttek 26
II. Fejezet Az alapelvek 29
- Az önálló tevékenység értéke 30
- A kiemelkedő érzelmi kapcsolat jelentősége
és jellegzetes formája intézeti körülmények között 32
- Törekvés arra, hogy a gyerek önmagát mint személyt tudomásul vegye és megértse az őt környező világot 34
- A jó egészségi állapot fontossága: ez támogatója és egyben eredménye a fenti elvek megvalósulásának 34
III. Fejezet A csoportok megszervezése és élettere 37
A csoportok szervezete 37
A csoportok élettere 38
IV. Fejezet A gondozás 43
Fürdetés és pelenkacsere 48
- A 7 és fél hónapos Anikó fürdik 49
- A 2 éves 2 hónapos Tamás fürdik 52
Étkezés 55
- Karcsi, 2 hónapos 56
- A 6 és fél hónapos Melindával kicsit más a helyzet 57
Az orvosi vizsgálat 59
V. Fejezet: Szabad játék - önálló tevékenység 61
- Az alvás és ébrenlét egyéni ritmusának megfelelő időbeosztás 62
- A tér 62
- A játékeszközök 63
- A felnőtt beavatkozása 65
"A" csoport (néhány napostól 3-4 hónapos korig) 68
"B" csoport (4 hónapostól 8 hónapos korig) 70
"C" csoport (7 hónapostól 14 hónapos korig) 72
"D" csoport (14 hónapostól 24 hónapos korig) 75
"E" csoport ( 23 hónapostól 30 hónapos korig) 81
"F" csoport (33 hónapostól 42 hónapos korig) 84
VI. Fejezet: Egyéb tevékenységek -szociális kapcsolatok 87
- Lehetőség különféle szociális kapcsolatokra 87
- A tapasztalatok körének tágitása 89
- A mindennapok egyhangúságának megtörése és az egyén kiemelése a csoportéletből 90
Séta és kirándulás 90
- Az "E" csoport sétája (23-30 hónaposok) 91
- A nagyok sétája (33-42 hónaposok) 95
A játékszoba 97
És még... 98
VII. Fejezet- Az intézményi szervezet 101
A csapatmunka 102
A csoportpedagógus (103), A vezető gondozónők (104), Az orvosok különböző feladatai (105)
A gyerekek megfigyelése és életük megszervezése a megfigyelések alapján 106
Napi megfigyelések (107), Havi összefoglalás (108), Hangfelvételek (109), Fejlődési tábla (109)
Kapcsolat a szülőkkel 110
A csoportok kialakítása és a gondozónők beosztásának rendszere 117
VIII. Fejezet: Az eredmények megvitatása 125
Mely tényezőknek tulajdonítható a Lóczy sikere? 127
- A nehézségek tudomásul vétele 127
- Az érzelmi hiányállapotot és stresszt okozó legfontosabb tényezők kiküszöbölése 129
A változások kiküszöbölése (129), A gyereket személyként kezelik és nem úgy, mint tárgyat (131), Megkülönböztetett és jelentős kapcsolat létesítése (133), A pszichomotoros és értelmi fejlődés feltételeinek megteremtése (135), Küzdelem a környezet elidegenedése és a szociális kapcsolatok szegénysége ellen (138)
Az intézeti életben megvalósítható sajátos gondoskodás kialakítása 141
A gondoskodás természete: az anyai kapcsolat helyettesítője? gondozási módszer? vagy valami más... ? (143), A gondozónő-gyerek interakció elemzése (149)
Az interakció hatása a gyerek személyiségére 150
- Kiemelt területek 151
- A szociális szabályok elsajátítása 152
- Tolerancia, korlátok, tilalmak és frusztrációk 154
Az érzelmi igények korlátozása (754),
A gyerekek reakciói igényeik korlátozására (155), Az agresszív megnyilvánulások korlátozása (156)
E nevelési rendszer mérlege 158
- Milyen életre szóló útravalóval látja el a gyerekeket ez a nevelési rendszer? 159
- Az intézeti rendszerrel járó korlátok 160
A gyerek távozása (160), A környezet elidegenedése (161)
- A Lóczy gondoskodási módjának kockázatai 162
Befejezésül... 164
Utószó 167
A Lóczy 25 év múltán - Tardos Anna 167
Irodalom 173
Függelék 189
40 éves a Lóczy - Geneviéve Appell 189
50 éves a Lóczy - Myriam David 198
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv