1.034.730

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mérési és számítási módszerek a testnevelésben

Kézirat/Magyar Testnevelési Főiskola

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 116 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 2. változatlan utánnyomás. Megjelent 325 példányban, 21 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: J 13-183.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A "Bevezetés a tudományos kutatás módszertanába" című tantárgyi anyag kiegészítéseként született meg ez a jegyzet. Elsősorban azt tekintettük feladatunknak, hogy a matematikai statisztika... Tovább

Előszó

A "Bevezetés a tudományos kutatás módszertanába" című tantárgyi anyag kiegészítéseként született meg ez a jegyzet. Elsősorban azt tekintettük feladatunknak, hogy a matematikai statisztika alkalmazhatóságát a mindennapi munka folyamatába ágyazottan mutassuk be. Tervezésünk helyességéről, alkalmazott módszereink megfelelő voltáról ugyanis csak mérések és számítások segítségével győződhetünk meg. A mérések alapfeltétele pedig az, hogy ismerjük a jelenséget befolyásoló lényeges tényezőket, mert csak ebben az esetben lesz helyes a számításunk és az ebből levont következtetésünk.
Az e jegyzetben foglaltak alkalmazása tehát feltételezi - és egyben igényli is - mindazon ismereteket, amelyek tanítása főiskolánk feladata, mert a nélkül felhasználásuk nem lehetséges. A testnevelés olyan alap, amely nem csupán a tanári, hanem az edzői és szervezői tevékenység kiindulópontjaként szolgál, ugyanis a fizikai aktivitás iránti igény kialakítása képezi minden további folyamat bázisát. Vissza

Tartalom

Előszó 3
MÉRÉS ÉS OBJEKTIVITÁS 5
MÉRÉSEK A TANÉV FOLYAMÁN 10
AZ ADATOK FELDOLGOZÁSÁNAK MÓDJA 18
Osztályba nem sorolt adatok feldolgozása; átlag, szórás 18
Példák az átlag és szórás kiszámítására 18
Példák az előbbi számítások gyakorlására 26
Önkontrollos vizsgálat: egymintás "t" próba 26
Példák az egymintás "t" próba kiszámításának gyakorlására 31
Összefüggések kiszámítása: a Pearson féle mértékkorreláció 32
Példák a mértékkorreláció kiszámításának gyakorlására 36
Spearman féle rangkorreláció 37
Példák a rangkorreláció kiszámításának és a becslések
elvégzésének gyakorlására 44
Osztályba sorolt adatok feldolgozásának módja: osztályba
sorolás, átlag, szórás 44
Grafikus ábrázolás: a hisztogram 54
A normál görbe 55
A hisztogram és az Ogive alkalmazási lehetőségei 63
Mértékkorreláció számítása osztályba sorolt adatok esetében:
Pearson-féle korreláció 73
Tanmenetbe illesztett módszertani kísérletek:
Kétmintás "t" próba 73
Az "F' próba 82
Példa a kétmintás "t" próba számítására 83
Egyszempontos variancia analízis 84
Példa az egyszempontos variancia analízis számításának
gyakorlására 90
Nemparaméteres próba: A Chei négyzeteloszlás 91
Példa a Chei négyzeteloszlás számítására 93
SZAKDOLGOZAT KÉSZÍTÉSE 95
Kutatási területek és a velük kapcsolatos hazai forrásmunkák 97
Összefoglalás 112
Bibliográfia 114
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben Mérési és számítási módszerek a testnevelésben

A borító és több lap foltos, elszíneződött, rajta tulajdonosi bejegyzés, jelölés és aláhúzás látható.

Állapot: Közepes
2.740 Ft
1.090 ,-Ft 60
5 pont kapható
Kosárba
konyv