1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Külkereskedelmi marketingkommunikáció II.

Szerző

Kiadó: Külkereskedelmi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 146 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A Külkereskedelmi Főiskola házinyomdájában készült. Megjelent 1020 példányban. Tankönyvi szám: 920.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketingszemlélet általánossá válása a magyar gazdaságban rendkívül gyorsan haladt előre az utóbbi pár évben. A külkereskedelemben már korábban is érvényesültek e szemlélet alapvető... Tovább

Előszó

A marketingszemlélet általánossá válása a magyar gazdaságban rendkívül gyorsan haladt előre az utóbbi pár évben. A külkereskedelemben már korábban is érvényesültek e szemlélet alapvető követelményei, mert kikényszerítették azt a piaci körülmények, az éles versenyhelyzet, így bizonyos fokig kísérleti műhelynek is tekinthetjük a külkereskedelmet, amelynek gyakorlatát figyelembe vehetik vállalataink a hazai marketingmunka kialakításánál.
Az elmondottak indokolták, hogy a Külkereskedelmi Főiskola tananyagában mindig is kellő súllyal szerepeltek a marketing különböző részterületeivel foglalkozó tantárgyak. Alapismereteket így ez a jegyzet nem tárgyal; ismertnek tételezi fel azokat. Ugyanígy épít bizonyos szociológiai és pszichológiai alapismeretekre, amelyeket a hallgatók a korábbi tantárgyak keretében elsajátítottak.
A vállalati, intézményi kommunikáció és a marketing kapcsolatáról számos elmélet létezik a szakirodalomban. A jelen tananyag - bizonyos megszorításokat és szűkítéseket elfogadva - a vállalati és intézményi kommunikációs tevékenységet marketingkommunikációként, a marketing szerves részeként kezeli, tehát elsődlegesen piacbefolyásoló funkcióját tartja szem előtt. Szintén praktikus szempontok miatt szükségszerűen értelmezi egyszerre szűkebben és tágabban a marketingkommunikáció (más szóhasználattal propaganda és reklám) problémakörét.
Szűkebben abban az értelemben, hogy - külkereskedelmi tevékenységet tartva szem előtt - a hazai gyakorlatot csak akkor tárgyalja, ha az illusztrációként vagy egyéb szempontból ide illik. Keveset foglalkozik az importcikkek reklámjával és propagandájával is, minthogy azok a hazai marketingkommunikációs tevékenységre vonatkozó szabályok és normák, valamint szokások érvényessége alá tartoznak. Tárgyalása tehát főként a magyar export külföldi marketingkommunikációs igényeivel és lehetőségeivel foglalkozik.
Tágabban értelmezi a témakört abból a szempontból, hogy a marketingkommunikációs tevékenységet a marketingkutatás és a piacszervezés-piacbefolyásolás egyéb részterületeivel szervesen összefüggő együttesként kezeli. Szükségszerűen érinti tehát a kapcsolódási pontokat, és rendszeresen utal a kommunikációs tevékenységnek az egyéb marketing intézkedésekkel való összefüggéseire. Vissza

Tartalom

7. FEJEZET
A marketingkommunikáció auditív és audiovizuális eszközei 5
Auditív médiumok 5
A rádió mint médium 5
Hirdetési formák a rádióban 7
A rádió presztízse 9
A rádió befogadói szituációja 9
Az üzenet kialakításának sajátosságai 10
Audiovizuális médiumok 11
A hangosított állóképvetítések 12
Hangosított mozgófilmek, a mozi 13
Az audiovizuális kifejezésmód sajátosságai 24
8. FEJEZET
Vásárok, kiállítások, egyéb rendezvények 27
Terminológiai kérdések 28
A korszerű vásár mint médium 29
A mai nemzetközi vásárok fajtái 31
A vásárok és kiállítások nemzetközi szervezetei 34
A médium presztízse 35
befogadói szituáció 36
A vásárokon szokásos kiállítástípusok 37
Hivatalos és nem hivatalos kiállítások 38
Vásárrendezői szolgáltatások 39
A vásárterületen kívüli rendezvények 40
A médium technikai adottságai, műfaji korlátai és lehetőségei 42
9. FEJEZET
A sales promotion 47
A sales promotion fogalma, piaci funkciója 48
A sales promotion módszerek fajtái 50
A fogyasztót ösztönző termelői SP-módszerek 52
A fogyasztót ösztönző kereskedelmi módszerek 56
A kereskedőt ösztönző termelői SP-módszerek 58
A point of sale, point of purchase eszközök 60
A merchandising 61
A termelőeszközök értékesítésénél felhasználható SP-módszerek 63
A direktmarketing 64
A direktmarketing jellemzői 65
A direktmarketing adatbázisa 66
A direktmarketing eszközei
10. FEJEZET
Public relations 69
A PR funkciója a marketingkommunikációs mixben 69
A PR mint a vállalati image és a corporate identity alakításának eszköze 74
Az image tartalma célcsoportok szerint 75
A belső PR-kapcsolatok 76
A külső PR-kapcsolatok 77
A public relations eszközei 79
A személyes kommunikáció eszközei 80
A csoportkommunikáció eszközei 81
A tömegkommunikáció eszközei 83
A komplex PR-akciók 84
A sajtókapcsolatok ápolása 86
A A sajtókonferencia 88
A PR-spirál 91
A public affairs (közügyek kezelése) 94
11. FEJEZET
A marketingkommunikáció szempontjából kiemelkedő jelentőségű
termékpolitikai elemek 99
Az ipari formatervezés (design) 99
A design fogalma 99
A design feladata 101
A designt meghatározó szempontok 103
A design hatásai 105
A design fajtái 107
A design hazai helyzete, problémái 108
A csomagolás 110
A csomagolás fajtái és a velük szemben támasztott követelmények 110
Az exportcsomagolásnál érvényesülő szempontok 112
A fogyasztói csomagolás kialakításának néhány szempontja 113
A védjegy 114
A védjegy disztinktív funkciója 115
A védjegy jogi oltalma 115
A védjegy piaci funkciói 117
Védjegy és minőség 118
Védjegypolitika 118
A védjegykialakítás szempontjai 119
12.FEJEZET
Kommunikációs célú marketingkutatás 123
Kutatási területek 123
Vállalati és külső információs források 125
A kommunikációs tevékenység tervezéséhez szükséges kutatások 127
Motivációkutatás 127
Az image elemzése 129
A médiumhasználati szokások felmérése 130
Hatás, eredmény f hatékonyság és ezek mérése a marketingkommunikációban 131
Kutatási szolgáltatások 133
13. FEJEZET
A marketingkommunikációs munka tervezése és végrehajtása 135
A marketingkommunikációs munka tervezésének alapjai 135
A tervezés tartalmi síkjai 136
A tervezés idősíkjai 137
Folyamatos és pulzáló kommunikáció 138
A kommunikációs küszöb értéke 139
Kampánytervezés 139
A költségtervezés 141
A reklámpiac 143
A megrendelő vállalat 143
A médiumtulajdonosok 144
Az eszközgyártók, kivitelezők 144
A reklámügynökség 144

Dr. Németh Márta

Dr. Németh Márta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Németh Márta könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Külkereskedelmi marketingkommunikáció II. Külkereskedelmi marketingkommunikáció II. Külkereskedelmi marketingkommunikáció II.

A borító enyhén foltos, töredezett.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Külkereskedelmi marketingkommunikáció II.
Állapot:
1.940 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba
konyv