1.034.977

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Public relations

Kísérleti kézikönyv/Kézirat

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem-Marketingkommunikációs Oktatási és Kutatási Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 242 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7415-63-7
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A public relations gyakorlata külföldön közel 100 éves múltra tekinthet vissza. Az Egyesült Államokban alkalmazták először a múlt század végén, ott született meg az első elméleti igényű könyv is a... Tovább

Előszó

A public relations gyakorlata külföldön közel 100 éves múltra tekinthet vissza. Az Egyesült Államokban alkalmazták először a múlt század végén, ott született meg az első elméleti igényű könyv is a hatékony public relations-ről (Bernays) - nem véletlenül - oktatási célra. Sokáig amerikai specialitásnak tekintették, s csak a század közepén nyert polgárjogot és tett szert fokozódó jelentőségre a fejlett európai piacgazdaságokban is. Körülbelül a 70-es évekig egyértelműen a vállalati szférához kötődött a PR fogalma, a vállalat értékesítési céljait sajátos, közvetett eszközeivel elősegítő módszeregyüttesnek tekintették.
Az elmúlt másfél-két évtized azonban óriási változásokat hozott a public relations elméletében és gyakorlatában egyaránt. Egyre szélesebb körben kezdték alkalmazni módszereit, megjelent a non-profit szervezetek gyakorlatában, és megtörténtek az első kísérletek arra, hogy valóban összefüggő PR-elméleteket dolgozzanak ki. Úgy tűnik, megérett az idő erre is, hiszen a gyakorlat és az empirikus kutatások végre kellő anyagot szolgáltatnak e jelenség tudományos szintű megragadásához, hatókörének, módszereinek elméleti feldolgozásához. Érdekes próbálkozásokat kísérhetünk nyomon a nemzetközi szakirodalomban, de ezek még valóban a próbálkozások szintjén vannak. Amerikai és európai kutatók, iskolák foglalkoznak a public relations konzisztens elméletének megalkotásával, és kemény, heves vitákban alakulnak ki lassan a public relations elmélet körvonalai. Vissza

Tartalom

Előszó9
A public relations tematikailag releváns fogalomvilága13
A public relations definíciója és értelmezési módjai15
A szervezeti célok és a PR tartalma15
A PR mint a vezetés kommunikációs funkciója16
A PR lényegének más megközelítései16
A másféle nézőpontok előnyei és hátrányai16
A PR mint nagyobb folyamatok része17
A célcsoport mint public relations elem18
Célcsoportra és személyre szabott üzenetek18
A célcsoport absztrakciója18
A célcsoport típusok18
A célcsoportok kialakítása és a hibák elkerülhetőségének összefüggései19
A kommunikáció mint PR-elem21
Kommunikációs problémák megoldása RP-rel22
Példák az előtérbe tolt kommunikációs problémákra23
A vezetés és szervezés mint public relations elem25
A marketing és a PR szervezetorientált területeinek meghatározása és összekapcsolódó, illetve különálló funkcióinak körülhatárolása27
PR a vállalkozások szervezeteiben31
A vállalati public relations (kapcsolatszervezés) fogalma és lényeges jegyei33
A PR lényeges jegyei33
A vállalati belső PR főbb jellemzői és eszközei38
A vállalati belső PR elvi és gyakorlati kérdései39
A vállalati belső PR csatornái és eszközei43
A vállalati külső PR területei és eszközei52
A vállalati külső PR területei52
A vállalat külső PR eszközei55
A PR végzésének folyamata, munkafádzisai és ismétlődése58
Pénzügyi public relations62
A pénzügyi public relations fejlődése62
Az első próbaper63
Közzétételi szabályok64
Növekvő gondok67
A pénzügyi public relations célkitűzése68
Közzétételt megkívánó specifikus helyzetek71
A célcsoportok elhatárolása73
A pénzügyi public relations eszközei75
Befektető kapcsolatok80
A befektetői kapcsolatok lényege81
A befektetői információ forrásai84
Vállalati kommunikációs eszközök86
A vállalat részvényeinek felvásárlási küzdelmei92
A vállalati PR stratégiák és taktikák lehetséges változatai95
A marketing PR (MPR) mint piaci értéket adó tényező95
A marketing public relations háromirányú megközelítése98
A marketingesek társadalmi felelőssége100
A push-pull-pass alkalmazása101
A vállalati PR stratégia alkalmazásának egyik lehetséges vásltozata (Harris rács)103
A vállalati PR taktikák főbb eszközeinek jellemzői104
Aktuális és gyakorlatias kiegészítés110
PR a nem-nyereség célú tevékenységek rendszerében és szervezeteiben115
A nyereséghez nem kapcsolódó PR tartalmi körülhatárolásának problémái117
A non-profit motiváltság és szociális megítélése117
A non-profit terület bűvüléséről118
A termék mint kommunikációforma119
A PR a felső vezetés sajátos feladatkörében119
A non-profit PR változó társadalmi környezete120
Napjaink problémáinak történeti szemléletű megközelítése122
Nyilvánosság és időszerűség mint PR kommunikációs háttér124
Társadalmi makro-relációk és a PR-piacok126
A nem-nyereség célú PR szakmai alapjai és tudományos vonatkozásai128
A szakmák belső nyilvánossága és információs utak a tudományok elefántcsont tornyaihoz128
A tudományközi kommunikációs csatornák129
A tudomány kapcsolatai a tájékozott állampolgárokkal és a nemzetközi nyilvánossággal130
A tudomány állami finanszírozásának PR-vetületei132
A nonprofit PR-tevékenységek gyakorlati modelljei133
A Német Kutatási Társaság és PR-funkciói133
Az osztrák baleseti rehabilitáció, mint példa a szociális (nem nyereség célú) tevékenységek PR jellemzőire140
A felsőfokú oktatási intézmények PR-tevékenységeiről 145
A vállalati adományozás és a jótékonycélú szervezetek alapteremtő tevékenységének PR mozzanatai150
A támogatások célja150
A hagánszektor jótékonykodásának szervezeti formája152
A rendszer javításának lehetőségei157
A támogatást kérelmező alapok159
Alapteremtési módszerek161
Az alapteremtés eszközei164
További instrukciók alapteremtéshez166
PR-tevékenység a társadalmi, politikai, állami-önkormányzati és közszolgálati szférákban169
Érdek-struktúrák és társadalmi értékek171
A csoportérdekek és az érdekkapcsolatok politikai tényezői a PR-elméletekben172
A közérdek fogalom az érdekformák rendszerében175
Modellek a közjó fogalom kifejtésére177
Érték-kritériumok a közjó érvényesítéséhez177
A politikai pártok tevékenységésnek PR vonatkozásai181
A pártok helye és szerepe a politikai rendszerben181
A párt és a nyilvánosság188
A PR sajátos feladatai és céljai a politikai szférában194
Funkciók és diszfunkciók201
A központi államszervezet működésének PR-vonzatai204
A központi kormányzat politikájának és szervezetének PR-elvei: nemzetközi kitekintés204
A központi államapparátus gyakorlati működésének PR vonatkozásai210
Az önkormányzati, helyi kormányzati és társadalmi részvételi tevékenységek217
A helyi kormányzat public relations tevékenységeinek fő célkitűzései217
A modern önkormányzat PR legfontosabb jellemző területei218
Kiállítások, előadások és az állampolgári jogokhoz kapcsolódó rendezvények221
A helyi-községi választásokról és a polgármester választások sajátosságairól222
A tömegkommunikáció, funkciói a társadalomban és mint PR eszköz szerepe227
A tömegkommunikáció használata és funkciói227
A tömegkommunikáció szerepe227
A tömegkommunikáció funkciói a társadalom számára228
Hogyan használják az emberek a tömegkommunikációt237
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Public relations

Az előlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
2.400 Ft
1.200 ,-Ft 50
18 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Public relations Public relations Public relations Public relations Public relations

A borító enyhén kopott, töredezett és foltos. A kötés megtört.

Állapot:
2.400 ,-Ft
36 pont kapható
Kosárba
konyv