kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Bevezetés | 2 |
| Esztétikai alapvetés, -az "aiszthészisz", - a megismerés folyamata | 3 |
| A művészet | 15 |
| A művészet és a Biblia | 16 |
| Az ember, mint Isten képmása | 18 |
| Művészet és a megtestesülés | 20 |
| Művészet és lelkiség | 22 |
| Növekedés a kereszténységben, - növekedés az esztétikában | 24 |
| Az ének | 27 |
| A keresztény szemlélet esztétikai előzményei | 45 |
| Esztétika a kereszténység megjelenésekor | 56 |
| Hit és tudomány egymást kiegészítő összhangja a középkori esztétikában | 75 |
| A keresztény ének - gregorián ének esztétikája az idők próbáján | 98 |
| Ekszetatikus kifejeződés | 129 |
| Lélek a hangsúlyban! | 141 |
| Hangsúly és dallami felépítés | 149 |
| Módosulások a hangsúlyban | 153 |
| Egyszerű recitativ tételek | 154 |
| A szillabikus énekek kadenciái | 155 |
| Frazeológiai hangsúly | 157 |
| Melodikus preparáció- , intonáció, - hangsúlyos pes felbontása | 158 |
| Hibás vázlatok | 161 |
| Új szövegek régi dallamköntösben | 163 |
| A periódus | 165 |
| Periodikus elemek | |
| Szemifrázis | 171 |
| Frázis | 176 |
| Periodus | 178 |
| Kódák | 182 |
| Gregorián dallamformák | 183 |
| Formulák a belső szerkezetük szerint | 186 |
| Dallamformulák módosulása a szöveg megváltozása miatt | 191 |
| A gregorián ének komponálása | 200 |
| Kommatikus komponálásmódok | 204 |
| Eredeti dallamok | 205 |
| Tipusdallamok | 208 |
| Centonizált dallamok | 209 |
| A zsoltározás | 225 |
| Zsoltározás a misében és a zsolozsmában | 227 |
| Az ősi Tractus | 235 |
| Officium directaneus | 239 |
| Responsoriális énekek és a zsoltározás | 241 |
| Az Isten-dicséret éneke | 250 |
| Az Offertorium éneke | 259 |
| A "három ifjú" himnusza | 264 |
| "Benedicite" himnusz | 265 |
| "Benedictus es" himnusz | 270 |
| A zsolozsma responszoriális énekei és a zsoltározás | 272 |
| Intonációk | 280 |
| Kadenciák | 283 |
| A Mattutinum responsoriuma | 287 |
| Responsorium breve | 294 |
| Közös tónus, - "Adventi" - tónus | 295 |
| Húsvéti tónus | 297 |
| Antifonális énekek és a zsoltározás | |
| A mise antifonális énekei és a zsoltározás | 298 |
| Az Introitus és Communio zsoltárainak nyolc tónusa | 303 |
| Intonáció | 305 |
| Tenor | 306 |
| Mediáns kadencia | 308 |
| Finális kadencia | 309 |
| Az Officium antifonális énekei és a zsoltározás | 313 |
| A zsolozsma egyszerű zsoltártónusai | 318 |
| A vatikáni kiadás nyolc zsoltártónusa | 328 |
| "tonus peregrinus" | 333 |
| Magyarországi variánsok és "differentiae" -k | |
| A gregorián énekkel való találkozás | 338 |
| Az Esztergomi Érsekség liturgikus-zenei kapcsolatai és sajátosságai | 340 |
| Magyar zsoltártónusok | 349 |
| "Venite exsultemus Domino" | 356 |
| Antifónák | 359 |
| Responsoriumok | 361 |
| Himnuszok | 367 |
| Nagy-Atnifónák | 370 |
| A mise változó részei | 373 |
| A mise állandó részei | 385 |
| További gregorián kompozíciók | 387 |
| Felhasznált legfontosabb irodalom | 396 |
| Tartalomjegyzék | 397 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.