1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kereskedelmi ismeretek 2/III.

A kereskedelmi szakmunkásképzés számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-220-140-x
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 21667/III.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanultunk a bolti áruforgalom különböző szakaszairól: az áruk beszerzéséről, szállításáról, átvételéről, tárolásáról. A következőkben az áruforgalom befejező szakaszával, az értékesítéssel... Tovább

Előszó

Tanultunk a bolti áruforgalom különböző szakaszairól: az áruk beszerzéséről, szállításáról, átvételéről, tárolásáról. A következőkben az áruforgalom befejező szakaszával, az értékesítéssel foglalkozunk.
Minden kereskedőnek tisztában kell lennie azzal, hogy az értékesítés az áruforgalom legfontosabb szakasza. Ekkor dől el, hogy az áru - a termelőtől a kereskedelemben megtett hosszú út után - betölti-e tulajdonképpeni rendeltetését, eljut-e a fogyasztóhoz, aki azt felhasználja, elfogyasztja. Vásárlás útján szerzik be a fogyasztók a szükségleteik kielégítését szolgáló termékeket: az pedig, hogy a szükségletek kielégítését szolgáló árukat milyen mértékben és milyen körülmények között lehet beszerezni, döntő jelentőségű a lakosság életszínvonala, közérzete szempontjából. Végül - és ezt soha ne felejtsük el - a sikeres értékesítés eredményeként jut a kereskedelem az árbevételhez, amelyből nyeresége származik. Vissza

Tartalom

1. Vevőismeret 7
A bolt vevőköre 7
A vevőkör fogalma 7
A bolt vonzáskörzete 7
A vevőkör összetétele 10
Általános pszichológiai alapfogalmak 11
A világ megismerésének folyamata 12
Az érzelmek 15
Az akarat és a cselekvés 16
Vevőlélektan 19
A vásárlás lélektani folyamata 19
Alkat és vérmérséklet 24
Személyes adottságok 27
A viselkedés és magatartás 30
Az eladó magatartásának lélektani hatása 36
2. Az eladás 40
Az eladás fejlődése 40
Az eladás lebonyolítása 43
Az árusítóhelyek szakosítása 44
A szakosítás mértéke 45
A szakosítás mértékét befolyásoló tényezők 47
Az eladás módozatai 48
Hagyományos értékesítés 49
Önkiválasztó értékesítés 54
Minta utáni értékesítés 55
Önkiszolgáló értékesítés 56
Csomagküldő értékesítés 65
Automata értékesítés 65
Egyéb árusítási formák 68
A különböző értékesítési módok, formák együttes alkalmazása 69
Új irányzatok az értékesítési formákban 69
Az eladással kapcsolatos egyéb teendők 74
Cserék és minőségi kifogások intézése 74
A betétdíjas üvegpalackok visszaváltása 77
Eljárás a társadalmi tulajdon ellen vétőkkel szemben 79
Kereskedelmi szolgáltatások 81
Felhasznált irodalom 86
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv