1.034.171

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A főiskolai gyakorlatok és szemináriumok szerepe és jelentősége az oktató-nevelő munkában

Az 1964. április 2-án rendezett tudományos ülésszak anyaga

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Az ülésszak megnyitója
Dr. Szántó Imre: Megnyitó5
Előadások:
Dr. Somos Lajos: A gyakorlatok és szemináriumok helye, szerepe és jelentősége a főiskolai tanárképzésben9
Dr. Bakos József: Az előadások és gyakorlatok kapcsolata (viszonya) a főiskolai oktatásban17
Dr. Berencz János: Az önállóságra és aktivitásra nevelés a főiskolai szeminárumokon és gyakorlatokon22
Korreferátumok
Dr. Szokodi József: Mennyiben segítik a marxizmus-leninizmus szemináriumai a hallgatók felkészítését a gyakorlati tanításokra a világnézeti nevelés szempontjából39
Dr. Csicsay József: Az elmélet és gyakorlat követelményének összhangja hogyan tükröződik a fiatal általános iskolai tanárok nevelő-oktató munkájában41
Sipos István: Az 5+1 oktatási rendszer keretében végzett gyakorlatok mennyiben járulnak hozzá a tanulók önállóságának megalapozásához44
Ködöböcz József: A területi szakmai gyakorlat a korszerű tanítóképzés szolgálatában47
Mikus László: A gyakorló iskolai szakcsoportvezetők feladatai a főiskolai hallgatók hivatástudatának alakításában51
Bély Miklós: Egy testnevelési gyakorló tanítási óra elemzése. Magnetofon felvételről56
Abkarovits Endre: Az ifjúsági irodalom tanításának néhány problémája, különös tekintettel a szemináriumi gyakorlatokra59
Annási Ferenc: A történelmi szemináriumokon feldolgozott alapvető források és tanulmányok szerepe a reproduktív képzelet kialakításában64
Kocsis Károly: A főiskolai orosz nyelvi gyakorlatokon folyó képzés korszerűsítésének kérdéséhez67
Nagy Ferenc: A helyes gondolkodásra nevelés a matematikai gyakorlatokon72
Dr. Mátrai Tibor-Márkus Jenő-Szabó Lajos: Fizikai gyakorlataink szerepe az általános iskolai tanulókísérletekre való előkészítés szempontjából78
Somos János: A műszaki gyakorlatok vezetésének módszertani kérdései81
Szűcs László: A kémiai gyakorlatok szerepe a főiskolai hallgatók felkészítésében az általános iskolai kísérletező kémiai oktatásra90
Dr. Istók Barnabás-Sándor Ferenc-Bartik Károly: A főiskolai és az általános iskolai mezőgazdasági gyakorlati oktatás feladata, helyzete, lehetőségei a munkára nevelés szempontjából93
Dr. Bende Sándor-Vágás Endre: A bonctani és élettani gyakorlatok formai és tartalmai vezetése a tanári munka szempontjából98
Dr. Pócs Tamás: A növénytani terepgyakorlatok az élővilág és környezet egységes szemléletének kialakítása szolgálatában102
Dr. Udvarhelyi Károly: A földrajzi gyakorlatok szerepe a szemléltető rajzolás készségének kialakításában104
Dr. Futó József: A földrajzi terepgyakorlatok néhány szakmai és pedagógiai kérdése114
Dr. Baskai Ernőné: A művészettörténeti gyakorlatokról117
Dr. Bakos József: Összefoglalás és értékelés119
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv