Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

951.274

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Tartalmi és szervezeti változások a köznevelésben

XVI, Országos Közoktatási Szakértői Konferencia/Előadások,korreferátumok,fotók

Előszó

Részlet a tartalomból:
"2014 októberében tizenhatodik alkalommal szervezte meg a Suliszerviz Pedagógiai Intézet és a Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda a hagyományos hajdúszoboszlói... Tovább

Tartalom

Kónyáné Tóth Mária — Molnár Csaba: Előszó 3
A konferencia programfüzete 9
Plenáris előadások
Dr. Polonkai Mária: Köszöntő 39
Sipos Imre: A konferencia megnyitása 45
Sipos Imre: A köznevelési rendszer aktuális feladatai 47
Dr. Köpeczi-Bócz Tamás: Az oktatásfejlesztés stratégiai irányai 2020-ig 54
Langerné Victor Katalin: A társadalmi felzárkózás szerepe a köznevelésben 62
Thaisz Miklós: A pedagógusok előmeneteli rendszere 71
Kerekes Balázs: Az Oktatási Hivatal uniós projektjei a köznevelés-fejlesztés szolgálatában 80
Dr. Kapóst József: Fejlesztések-kutatások a pedagógusok szakmai munkájának támogatása érdekében 84
Dr. Szvathné dr. Szalay Márta: Pedagógusok szakmai-módszertani fejlődése pedagógiai szakmai szolgáltatások igénybevételével 97
Kojanitz László: Az újgenerációs tankönyvek 110
Tóth Mária: Hogyan válhatunk mesterpedagógussá, kutatótanárrá? 116
Pölöskei Gáborné: Az intézményrendszer fejlesztése 121
Merklné Kálvin Mária: A kormányhivatalok szerepe a köznevelés ellenőrzési rendszerének megújításában 127
Pongrácz László: Az érettségi vizsgarendszer „működése" a pedagógusok véleménye tükrében 137
Bajor Péter: A Tehetséghidak program eredményei és kiterjesztése 153
Sárik Zoltán: Eötvös József Program — Pedagógiai-szakmai szolgáltató intézet fejlesztése és Projektháló (TÁMOP-3.3.13-13/1) 159
Szász Jenő: Külhoni oktatás, nevelés — Kárpát-medencei kitekintés 168
Ostorics László: A PISA és az Országos kompetenciamérés kapcsolata, összehasonlítása 171
Dr. Molnár Gyöngyvér: Az óvoda és az iskola feladatai az értelmi képességek fejlesztése terén 179
Dr. OlléJános: A „digitális nemzedék" sajátosságaihoz igazodó pedagógiai kultúra 191
Dr. Bodnár Éva: A tanárképzés tartalmi és szerkezeti átalakítása (tervek és lehetőségek) 198
Dr. Aáry-Tamás hajós: Konfliktushelyzetek megelőzése, kezelése (aktuális problémák) 204
A szekciók összefoglalói
Petránné Képes Gizella: Az Óvodai nevelés szekció összefoglalója 211
Dr. Cs. Nagy Gábor Az Általános iskola, középiskola, szakiskola szekció összefoglalója 213
Juhászné Vígh Éva: Az Összefogás a Kárpát-medence magyar nyelvű oktatásáért szekció összefoglalója 216
Dr. Pólónkat Mária: A Tehetséggondozás szervezése (A pedagógiai szakszolgálat és a tehetséggondozás) szekció összefoglalója 218
Bessenyeiné Tóth Tünde: A szakértők szerepe, feladata a pedagógusok minősítésében, tanfelügyeletében szekció összefoglalója 223
Oláh Vera: A köznevelési adatok felhasználásának új dimenziói szekció Összefoglalója 225
Tóth Ilona: A Szaktanácsadás szekció összefoglalója 227
Lukács Judit: A Követelmények és vizsgák a nemzetközi gyakorlatban szekció összefoglalója 229
Eltér András: Az Educatio köznevelést támogató fejlesztései szekció összefoglalója 231
Botárné Barcsa Eva: A Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktató-nevelő intézményekkel kapcsolatos szakmai szolgáltatások fejlesztése szekció összefoglalója 234
Az Óvodai nevelés szekció előadásai
Wölfling Zsuzsanna: Tanfelügyelet az óvodában 236
Dudásné Szécsény Erika: Minősítés az óvodában 240
Smizsánszkyné Maiján Ida: Szaktanácsadás az óvodában 246
Kerekasztal-beszélgetés: A portfolió feltöltéséről — kérdések, válaszok 257
Az Általános iskola, középiskola, szakiskola szekció előadásai
Pethő Judit: A 2014. évi általános felvételi eljárás tapasztalatai, a 2015. évi felvételi eljárás főbb kérdései, a magyar állami ösztöndíjjal kapcsolatos tudnivalók 259
Kápatakiné Mészáros Mária — Mayer József: Egész nap az iskolában? 267
Néder Katalin: Az ökoiskolák nevelési-oktatási programja 285
Konczey Réka: Tanítás a fenntarthatóságért — a köznevelési intézményrendszer a záruló ENSZ-évtizedben 287
Az Összefogás a Kárpát-medencei magyar nyelvű oktatásért (NSKI) szekció előadásai
Molnár György: Konzultáció a Kárpát-medencei nevelési, oktatási, hálózatfejlesztési kérdésekről 294
A Tehetséggondozás szervezése szekció előadásai
B. Trefil Edina: A pedagógiai szakszolgálatok szerepe a tehetséggondozásban 300
Czirjákné Vértesi Marianna: A tehetséggondozó intézmények és a pedagógiai szakszolgálatok kapcsolata BAZ megyében303
Dudok Györgyné: A tehetségpontok és a pedagógiai szakszolgálatok kapcsolata 317
Szitó Imre: A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának szakterületi protokollja a pedagógiai szakszolgálatokban 322
A szakértők szerepe, feladat a pedagógusok minősítésében, tanfelügyeletében (OH) szekció előadásai
Tóth Mária-Fűrész Edit: Hogyan készüljünk a 2015. évi minősítő-vizsgákra és minősítési eljárásokra? Az e-portfófió felület változásai 346
Móri Árpádné: A reflexió szerepe a pedagógus- kompetenciák értékelésében 357
Kerekasztal-beszélgetés: A szakértői képzések és a kapcsolódó próbaellenőrzések, minősítések tapasztalatai 362
A köznevelési adatok felhasználásának új dimenziói (OH) szekció előadásai
Menner Ákos: A szakértői munka támogatása az adatfeldolgozás újszerű informatikai megoldásával 381
Hollósi Géza: Indikátorok a tényfeltárás, a helyzetelemzés és a fejlesztési tervek szolgálatában 391
Fábián Mária: A köznevelési rendszerben megjelenő jó gyakorlatok, a kiemelkedően innovatív nevelési-oktatási intézmények és a szakmai szolgáltatók minősítése 399
A Szaktanácsadás (OFI) szekció előadásai
Dr. Pompor Zoltán: A szaktanácsadói rendszer megújításának első két éve 403
Krajcsovicz Ágnes: Fejlesztések a tematikus szaktanácsadás területein 408
Görögkné Bocskai Eva Róza: A tantárgygondozói szaktanácsadás tapasztalatai szaktanácsadói szemmel 428
A Követelmények és vizsgák a nemzetközi gyakorlatban (OFI) szekció előadásai
Kákonyi Lucia - Csapodi Csaba: Érettségi vizsgák a 21. század elején (Nemzetközi kitekintés) 431
Dr. Danaé Tünde: Standard alapú mérés és értékelés a közoktatásban 436
Pereg Tamás — Csapodi Csaba: A standardfejlesztés lehetőségei Magyarországon 443
Reményi Lászlóm Somlai Judit - Csapodi Csaba: Standardok és érettségi Új-Zélandon 449
Dr. Bodó Márton: Az iskolai közösség szolgálat implementációja a nemzetközi tapasztalatok tükrében 457
Az Educatio fejlesztései szekció előadásai
Szent-Gály Viola: Az óvodai neveléshez kapcsolódó szakmai fejlesztések aTÁMOP-3.1.1. kiemelt projekt II. szakaszában 493
Nagy Regina: A köznevelés támogatása informatikai rendszerek fejlesztésével 499
Koplányi Emil: A digitális pedagógia támogatása — módszerek, eszközök infrastruktúra (TÁMOP-3.1.1 és nOP-1.1.1) 503
Kapcsáné Németi Júlia: A pedagógiai szakszolgálatok megújulásának szakmai támogatása, eredményei (TAMOP-3.4.2.B) 515
Kern Zoltán: Az Integrált Nyomonkövető Rendszer bemutatása (TÁMOP-3.4.2.B) 523
A Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket oktató-nevelő intézményekkel kapcsolatos szakmai szolgáltatások fejlesztése (TKK1) szekció előadásai
Dr. Mauser Zoltán: Pedagógusképzés és -továbbképzés a HHH területen533
Székely Józsefné: Iskolai fejlesztések az Eötvös Programban 540
Kovács Gábor Iskolán kívüli programok az iskolai sikerességért: a tanoda 545
EX. Országos Középiskolás Képzőművészeti Diáktárlat
Dr. Feledj Balázs: Megnyitó 550
Komiszár János: Az alkotások értékelése 554
Díjazott alkotások 559
Különdíjas alkotások 559
Csoportdíjak 560
Kiállított alkotások 562
A zsűri tagjai
ArknayJános Kossuth- és Munkácsy-díjas festőművész 575
Komiszár János Holló László-díjas festőművész 579
Rácz Imre rajztanár, festőművész 585
Támogatók, kiállítók, helyszín
A konferencia kiállítói 35
Hunguest Hotel Béke 588
Hunguest Hotel Aqua-Sol 590
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tartalmi és szervezeti változások a köznevelésben Tartalmi és szervezeti változások a köznevelésben Tartalmi és szervezeti változások a köznevelésben Tartalmi és szervezeti változások a köznevelésben

Néhány lap és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
3.280 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba