1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Ciszterci Rend budapesti Szent Imre-Gimnáziumának évkönyve az 1940-41. iskolai évről az iskola fennállásának XXIX. évében

Szerző

Kiadó: Ciszterci Rend Budapesti Szent Imre-Gimnáziumának Igazgatósága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 132 oldal
Sorozatcím: A Ciszterci Rend budapesti Szent Imre-Gimnáziumának évkönyve
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta az "Élet" Irod. és Nyomda Rt., Budapest. Két fekete-fehér fotóval és egy kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a kötetből:

A magyarság mai helyzete és a történelem-tanítás feladata.

Oktatásunk középpontja a jelenlegi tantervben az irodalom és a történelem. - Még a gimnázium is feladta... Tovább

Előszó

Részlet a kötetből:

A magyarság mai helyzete és a történelem-tanítás feladata.

Oktatásunk középpontja a jelenlegi tantervben az irodalom és a történelem. - Még a gimnázium is feladta évszázados hagyományait, mikor a történelmet, - mint tantárgyat - a latin elé helyezté.
E tantárgyközi helycserének értelme és oka korunk szörnyű válságában keresendő, célja pedig épen nem más, mint az, hogy a vajúdó jelen és a szokottnál is ködösebb jövő rémei elől, a jelen szorongó embere, az aggódva féltett sarjadó nemzedéket - mint annyiszor, úgy most is - „az élet tanítómesteréhez" küldje bölcsességért, jövőbelátásért és megnyugvásért! Szóval elemiveszélyre figyelmeztető harang-kongatás rejlik a történelmi-oktatás fontosságának hangsúlyozásában!
Ez a figyelmeztetés cseppet sem túlzott, ha a közelmúlt váratlan fordulataira, kétség és remény közötti borotvaél-kényszertáncaira emlékezünk! Az Általános utasítás (I. 67-68. 1.) kendőzés nélkül bevallja: „A történelemtanítás nem merülhet ki a mult eseményeinek rideg tárgyalásában, hanem ki kell terjeszkednie a jelenre is... a mult ismeretének csak akkor van értéke és fontossága, ha a jelent és a jövőt szolgálja"... stb.
A történelemtanár vállára itt nehezedik a többlet-súly: felelős a kezére bízott jövő nemzedék jellemének irányításán kívül, annak - a körülményeket történeti-gyökerükben okosan mérlegelni tudó - képességéért, tisztánlátásáért, megalkuvást nem ismerő, tudományosan tökéletesen felkészült határozottságáért, minden áldozatra kész elszántságáért is!
A történelemtanítás feladatát magyarságunk mai helyzetének adottságában a következő leglényegesebb pontok vázolásában kísérlem meg:
1. nemzetiségünk, fajunk;
2. társadalmi feladataink;
3. hivatásunk;
4. tárgyalásmód. Vissza

Tartalom

Dr. Pataki Vidor: A magyarság mai helyzete és a történelem-tanítás feladata 3
Dr. Rajeczky Benjamin: A gyermek és a zene 8
Dr. Pongrácz Alajos: Egy olasz óra a gimnázium V. osztályában 15
I. Iskolánk multja 21
II. Iskolánk az 1940-41. iskolai évben 22
III. A tanári testület működési köre 61
IV. A tanárok irodalmi és társadalmi munkássága 64
V. Tananyag és módszer 67
VI. Tankönyvek 68
VII. Rendkívüli tárgyak 70
VIII. Könyv- és szertárak 74
IX. Ifjúsági egyesületek 78
X. Érdemsorozat 91
XI. Érettségi vizsgálat 124
XII. Statisztikai adatok 126
XIII. Az iskola benépesülése az 1920-21. isk. évtől kezdve 129
XIV. A iskola felszerelése 131
XV. Tájékoztató az 1941-42. iskolai évre 131
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv