1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A világ megismerése óvodáskorban

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 136 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9228-68-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szerző a fejlődéspszichológia elismert, kiváló művelője. Kötetében a 3-7 éves gyerekek értelmi jellemzőinek megismeréséhez nyújt segítséget, bővíti és elmélyíti az óvodáskorú gyerekek nevelésében Számos új összefüggés megvilágításával járul hozzá a gyermeki gondolkodás és világkép, a nyelv és az intelligencia differenciált szemléletéhez, s ezzel az óvodások megnyilvánulásainak jobb megértéséhez. A kötet kiemelkedő érdeme, hogy a szerző saját értelmezésével, véleményével gazdagítja különböző témák hagyományos felfogását. Ezzel nemcsak tájékozottságunkat fejlődéslélektani ismereteinket szélesíti, hanem gyerek-szemléletünket is alakítja.
A hagyományos eljárások kritikai elemzését követően, az óvodáskorú gyerekek intelligencia-vizsgálatára vonatkozó javaslataival, a teszt-pszichológiában kitűnően hasznosítható álláspontot képvisel. A szerző stílusa közismerten olvasmányos és érdekfeszítő. A kiadványt mindazoknak ajánljuk, akik szeretnék gyermekeiket jobban megismerni, valamint... Tovább

Fülszöveg

A szerző a fejlődéspszichológia elismert, kiváló művelője. Kötetében a 3-7 éves gyerekek értelmi jellemzőinek megismeréséhez nyújt segítséget, bővíti és elmélyíti az óvodáskorú gyerekek nevelésében Számos új összefüggés megvilágításával járul hozzá a gyermeki gondolkodás és világkép, a nyelv és az intelligencia differenciált szemléletéhez, s ezzel az óvodások megnyilvánulásainak jobb megértéséhez. A kötet kiemelkedő érdeme, hogy a szerző saját értelmezésével, véleményével gazdagítja különböző témák hagyományos felfogását. Ezzel nemcsak tájékozottságunkat fejlődéslélektani ismereteinket szélesíti, hanem gyerek-szemléletünket is alakítja.
A hagyományos eljárások kritikai elemzését követően, az óvodáskorú gyerekek intelligencia-vizsgálatára vonatkozó javaslataival, a teszt-pszichológiában kitűnően hasznosítható álláspontot képvisel. A szerző stílusa közismerten olvasmányos és érdekfeszítő. A kiadványt mindazoknak ajánljuk, akik szeretnék gyermekeiket jobban megismerni, valamint azoknak a szakembereknek és szülőknek, akik még eredményesebben kívánnak foglalkozni a kisgyermekekkel. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ................................................................................5
1. rész: AZ ÓVODÁSKORI GONDOLKODÁS KORAI JELLEMZŐI.....................9
A rajz és a játék.........................................9
A szimbólumok világa...........................................13
A szimbolikus játék................................... 15
Játék és utánzás.......................................19
A rajzolás...................................................23
Irodalom................................................31
2. rész A NYELV ÉS A GONDOLKODÁS........................33
A szó és a fogalom............................33
A beszéd fejlődése...................................37
1. A tagadás..............................................41
2. A kérdőszavak..................................42
3. A háromszavas mondatok.................................42
4. A bővített mondat........................................43
5. A nyelv szociális funkciója............................44
6. A nyelv viselkedés-szabályozó funkciója..................46
A mennyiség és az idő fogalma.........................48
A mennyiségfogalom 48
Az idő fogalma 53
1. A szukcesszivitás 53
2. A tartam 54
3. A szukcesszió és a tartam közötti kapcsolat 55
4. A sebesség 56
Az intuitív logika............................................57
/. A "Láncszem-szerű" (concatenative) gondolkodás 59
2. A szinkretizmus 60
a) Rendezetlenség 60
b) A viszonyítás akadályozottsága 61
3. Az osztályozás problémái. 62
4. Az előfogalmi okság (transzdukció) 63
Irodalom.............................................65
3. rész: A GYERMEKI VILÁGKÉP....................................68
A világ közepén (az óvodáskori egocentrizmus).................................................71
Az artificializmus 78
1. A teljes artificializmus 78
2. A vegyes artificalizmus 79
3. A természeti artificializmus 79
A megelevenítő gondolkodás és a szándékosság 81
A gyermeki realizmus...........................................................83
A cél-okság és a hasznosság elve........................................87
A mágikus világkép..................................................89
Irodalom......................................................................95
4. rész: AZ ÓVODÁSKORI INTELLIGENCIA................97
Az intelligencia fogalma és mérése.....................................99
Az IQ-értékek stabilitása..................................................106
Öröklött vagy szerzett?...............................................110
A családi háttér.....................................................113
Az intelligens óvodás...........................................................117
Az IQ és a valódi világ..................................................123
Irodalom.............................................................125
1. sz. melléklet.................................................128
Az eredeti Binet-skála óvodáskori tételei: 128
Hároméves kor 128
Négyéveskor 128
Ötéves kor 128
Hatéves kor 129
2. sz. melléklet......................................................130
A Wechsler-teszt tételeire hasonlító feladatok 130
Dr. Ranschburg Jenő eddig megjelent művei:.................133

Dr. Ranschburg Jenő

Dr. Ranschburg Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Ranschburg Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv