A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Az egészségnevelés módszertani kérdései

Szerző
Lektor

Kiadó: Egészségügyi Minisztérium Egészségügyi Felvilágosítási Központja
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 194 oldal
Sorozatcím: Módszertani segédanyagok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből: "Mindig nehéz feladatra vállalkozik a kutató, amikor egy tudományág rendszertani, vagy módszertani elemzését kívánja elvégezni. A tudomány „nagyjai" már általában elvégezték e... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből: "Mindig nehéz feladatra vállalkozik a kutató, amikor egy tudományág rendszertani, vagy módszertani elemzését kívánja elvégezni. A tudomány „nagyjai" már általában elvégezték e feladatot, hiszen valójában ez a tevékenység avatta a tudományt tudománnyá.
Nehezebb helyzetben van az a kutató, aki a tudományok fejlődése, differenciálódása és integrálódása során új diszciplína módszertani kérdéseivel kíván foglalkozni. Egy-egy tudományág részére a módszertan létrejötte, megalkotása nélkülözhetetlen lépés az önállósodás felé.
Napjainkban — szinte szemünk előtt — születik meg az a diszciplína, amelynek néhány módszertani kérdésével kíván foglalkozni szerény tanulmányunk. Ez a diszciplína: az egészségnevelés. Valójában az egészségnevelés nem azzal lesz diszciplínává, hogy több nemzetközi és hazai tudományos testület annak nevezi, hanem elért eredményei, tudományos sikerei, a sokrétű tudományosan igazolt tételeinek eredménye alapján válik tudománnyá. Az egészségnevelés tudományos eredményeinek rendszerezése világviszonylatban sem fejeződött be, sőt éppen e munka kezdetén tartanak a kutatók. S ha e tudományág tézisei ma még — a teljes kidolgozás hiányában — nem is alkotnak oly rendszert, mint pl. e diszciplína „szülői1': a biológia, az orvostudományok, a pedagógia vagy a pszichológia, mégis érdemleges anyag gyűlt már össze ahhoz, hogy diszciplínává válását eredményezze.
Az új diszciplína fogalma, tartalmi elemei, definíciója ugyancsak újkeletű, nemegyszer vitatott — amint változott és változik az egészség- nevelés elnevezés két összetevője: az egészség (és az egészségre vonatkozó tudományok), valamint a nevelés (és a neveléstudomány) tartalma, egymáshoz való viszonya, társadalmi értékhordozó szerepe, úgy módosul, változik az egészségnevelés tartalma, célja, fogalma is.
Tanulmányunk a bemutatott tudományelméleti nehézségek köze ette az egészségnevelés néhány általános metodikai kérdésével, és zömmel a gyakorlati egészségnevelés módszereivel kíván foglalkozni..." Vissza

Tartalom

Bevezetés
1. Az egészségnevelés
1.1. Az egészségnevelésről
1.2. Az egészségnevelés alapfogalmai
1.3. Az egészségnevelés célja
1.4. Az egészségnevelés feladata
1.5. Az egészségnevelés tartalma
1.6. Az egészségnevelés módszerei
1.7. Az egészségnevelés néhány rendszertani kérdése
1.8. Az egészségnevelés konfidencia tartománya
II. RÉSZ
2. Az egészségnevelés tudományának kialakulása
III. RÉSZ
3. Az egészségnevelés kapcsolata a társtudományokkal
3.1. Az egészségnevelés és a pszichológia kapcsolata
3.2. Az egészségnevelés kapcsolata a pedagógiával
IV. RÉSZ
4. Az egészségnevelés feladatai
4.1. Felkészülés az egészségnevelő munkára
4.2. A személyiség formálása
4.3. Magatartásformálás
4.4. Az egészségnevelés főbb feladatai
4.5. Módszertani feladatok
V. RÉSZ
5. Az egészségnevelés módszereiről
5.1. Az egészségnevelés módszertani alapelvei
5.2. A módszer meghatározói
5.2.1. A cél meghatározó jellege
5.2.2. Az orvostudományi mondanivaló
5.2.3 A csoport életkora
5.2.4. A csoport kulturáltsága
5.2.5. Az egészségnevelő munka csatornái
5.2.6. Az egészségnevelő személye
5.3. A hagyományos módszerekről általában
5.4. Az újabb módszerekről
5.5. A módszerek kombinációi
VI. RÉSZ
6. Az egészségnevelés a gyakorlatban
6.1. Közvetlen személyi kapcsolat (egyéni beszélgetés)
6.2. Egészségnevelés a gyakorlatban
6.3. Á tömegek egészségnevelése
VII. RÉSZ
7. Gyakorlati módszerek
7.1. Az egészségnevelés néhány gyakorlati kérdése
7.2. Az egészségnevelés elméletének felhasználása a gyakorlatban
7.3. Orvosi szemlélet az egészségnevelés gyakorlatában
7.4. Kiscsoportokban alkalmazható módszerek
7.4.1. Az előadás
7.4.2. Az előadássorozat
7.4.3. A tanfolyam
7.4.4. Egészségügyi vetélkedők
7.5. Tömegek körében alkalmazható módszerek
7.5.1. Röplap, sajtó, könyv
7.5.2. Plakát
7.5.3. Jelmondat, faliújság
7.5.4. Egészségügyi kampányok
7.5.5. Film
7.5.6. Diafilm
7.5.7. Rádió
VIII. RÉSZ
8. Kiadványok jegyzéke
8.1. Módszertani kiadványok
8.2. Előadói segédanyagok
8.3. Filmjegyzék
8.4. Rövidfilmek
9. Irodalomjegyzék
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az egészségnevelés módszertani kérdései
Állapot:
940 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
konyv