1.031.304

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika-fizika

Tantárgyi koncentráció az általános iskolában és a középiskolában

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 401 oldal
Sorozatcím: Új utak a matematika tanításában
Kötetszám: 5
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5412-X
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52522/5. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A fizika eszközei a korszerű matematikaoktatásban11
Az új matematika-tanterv előzményei13
A fizikai eszközök matematikai manipulációs eszközként való alkalmazásának előnyei20
Az eszközök kiválasztásának szempontjai25
Szervezési, módszertani kérdések26
A részlete ismertetés sorrendjének szempontjai33
Mechanika35
Mérőeszközök35
A hosszúságmérés eszközei35
A csuklós mérővessző (colstok)35
A méterrúd38
A tolómérő (subler)38
A csavarmikrométer41
A területmérés eszközei41
A hidraulikus sajtó43
Térfogat- és űrmérték44
A mérőhenger44
Az időmérés eszközei47
A karóra 47
A metronóm48
A fonálinga48
A tömeg mérése52
A rugós erőmérő (dinamométer)57
A rugalmas alakváltozások, rugalmas ütközések eszközei68
Egyenes vonalú mozgások77
Egyenes vonalú egyenletes mozgások78
Egyenes vonalú egyenletesen változó mozgások82
A szabadesés86
Forgómozgások88
Súlypont, egyensúly90
Egyszerű gépek90
Az emelő98
A hengerkerék100
A csigák102
A lejtő110
A szekrényzár matematikája113
Hangtan119
A folyadékok mechanikája125
Hőtan125
A hőmérő131
Fénytani eszközök138
A tükrök138
A síktükör141
A gömbtükrök145
A sötétkamra147
Mágnesség, elektromosság153
Elektromos mérőműszerek157
Áramkörök, logikai áramkörök157
Kimutatás163
Irodalom163
Fizikatárgyú feladatok, problémák megoldása matematikai ismeretek felhasználásával165
Bevezetés167
Új matematikai ismeretek, készségek megszerzésére, előkészítésére alkalmas fizikatárgyú problémák171
A határérték és az integrál fogalmának előkészítése171
A gondolkodás- és a megoldásformák sokrétűségének bemutatása173
Tárgyi, okoskodásbeli hibák173
Analógiák, megfeleltetések173
Sejtés, modell175
Egyszerű, ésszerű megoldási módok177
A megoldás helyességének ellenőrzése180
Mozgásgeometriai problémák182
A már meglevő matematikai ismeretek bővítésére, elmélyítésére alkalmas fizikatárgyú problémák186
Különböző függvénykapcsolatok191
Szélsőértékek vizsgálata191
A háromszög nevezetes pontjai193
Megoldhatóság és megoldás196
Szögek, szakaszok összemérhetősége197
Fizikatárgyú problémák, amelyeknél a matematikai formalizálás elősegíti a fizikai lényeg megértését199
Fizikai kísérletek értékelése201
Kísérlet és szerkesztés összhangja201
Mérési eredmények, eljárások, módszerek kapcsolata középértékekkel202
Összefüggések vizsgáalta204
Minimum elvek205
Térgeometriai vonatkozások207
A visszacsatolás elve208
Koordináta-transzformációk210
Fizikai kísérleti eszközök működésének, konstrukciójának matematikai alapjai211
Megfigyelésekből levonható következtetések212
Szakköri tárgyalásra, tanári önképzésre alkalmas fizikatárgyú problémák215
Az előzőekben bemutatott problámákhoz kapcsolódó feladatok215
Az I-III. részben bemutatott problémákhoz szorosan nem kapcsolódó feladatok218
A feladatok megoldása223
Új matematikai ismeretek, készségek megszervezésére, előkészítésre alkalmas fizikatárgyú problémák223
A határérték és az integrál fogalmának előkészítése223
A gondolkodás- és a megoldásformák sokrétűségének bemutatása229
Tárgyi, okoskodásbeli hibák229
Analógiák, megfeleltetések243
Sejtés, modell251
Egyszerű, ésszerű megodlási módok261
A megoldás helyességének ellenőrzése272
Mozgásgeometriai problémák278
Már meglevő matematikai ismeretek bővítésére, elmélyítésére alkalmas fizikatárgyú problémák286
Különböző függvénykapcsolatok286
Szélsőérték vizsgálata296
A háromszög nevezetes pontjai313
Megoldhatóság és megoldás322
Szögek, szakaszok összemérhetősége328
Fizikatárgyú problémák, amelyeknél a matematikai formalizálás elősegíti a fizikai lényeg megértését332
Fizikai kísérletek értékelése332
Kísérlet és szerkesztés összhangja332
Mérési eredmények, eljárások, módszerek kapcsolata középértékkel334
Összefüggések vizsgáalta338
Minimum elvek341
Térgeometriai vonatkozások350
A visszacsatolás elve358
Koordináta-transzformációk363
Fizikai kísérleti eszközök működésének, konstrukciójának matematikai alapjai365
Megfigyelésekből levonható következtetések368
Szakköri tárgyalásra, tanári önképzésre alkalmas fizikatárgyú problémák375
Az előzőekben bemutatott problémákhoz kapcsolódó feladatok375
Az I-III. részben bemutatott problémákhoz szorosan nem kapcsolódó feladatok390
A feladatok matematikai tárgykörök szerinti osztályozása399
Irodalom401
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv