| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 226 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: 52 591. |
| Bevezetés | 5 |
| Elvi alapvetés és általános helyzetkép | 9 |
| Módszertani helyzetelemzés | 12 |
| A fejlődés távlati tendenciái | 12 |
| Módszertani helyzetkép a dolgozók hazai iskoláiról | 19 |
| Általános megfigyelések | 21 |
| Az órajegyzőkönyvek tanulságai | 26 |
| A tanulásleírások tanulságai | 41 |
| A helyzet legfőbb jellemzői | 54 |
| A helyzetképből adódó módszertani követelmények | 57 |
| Szak- és rokon területek útkeresései | 60 |
| Néhány új módszer a didaktikában | 61 |
| A csoportmunka | 61 |
| A programozott oktatás | 70 |
| Tendenciák az egyetemi oktatásban | 81 |
| Népművelési módszerek | 82 |
| Módszertani megoldások Európa főbb kapitalista országaiban és az USA-ban | 82 |
| A szervezeti formák és módszerek ismertetése | 86 |
| A módszerek áttekintése | 92 |
| Problémák és módszertani megoldások a szocialista iskolarendszerű felnőttnevelésben | 101 |
| A főbb problémák | 103 |
| Megoldási irányok | 105 |
| Módszerek | 108 |
| Az ideológiai-politikai képzés módszerei | 113 |
| A módszer fogalma, rendszere | 123 |
| Az előzményekről | 123 |
| A módszer viszonya az oktatás formájának más összetevőihez | 125 |
| A fogalomhasználatról | 127 |
| A módszerek rendszerezése | 128 |
| Egy komplex kísérlet tapasztalatai | 137 |
| Általános megjegyzések | 137 |
| Szintmérés | 138 |
| Próbafelmérés | 139 |
| Reprezentatív felmérés | 141 |
| A kísérlet értékelő ismertetése | 155 |
| Az első év: Kísérlet a csoportmunka felnőttoktatásban való felhasználására | 155 |
| A második év: Érdeklődési központok keresése és az otthoni felkészülés differenciált irányítása | 156 |
| A harmadik év: A tanulási folyamat egészének egységes tervezése és megoldása | 161 |
| A mérés és értékelés | 163 |
| Az 1968/69. évi kiegészítő kísérlet. A tanulási módszerek elemzése | 200 |
| Végső következtetések | 214 |
| Irodalomjegyzék | 217 |