1.035.068

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Biztonságpolitika-NATO tantervi modul a középiskolák számára

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezt a modultervet vagy inkább tantervi modult gyors segítségnek szántuk tanár kollégáink részére. Egy olyan feladat sikeres megvalósításához, amit az idő tesz rendkívül aktuálissá és sürgőssé.... Tovább

Előszó

Ezt a modultervet vagy inkább tantervi modult gyors segítségnek szántuk tanár kollégáink részére. Egy olyan feladat sikeres megvalósításához, amit az idő tesz rendkívül aktuálissá és sürgőssé. Sikeres megoldása önmagában is nehéz, nem csak azért, mert kevés hozzá a tanításra fordítható idő, hanem, mert előd nélkül való, jószerével nem csupán kialakult módszerei nincsenek, hanem műfajilag sem kiérlelt. Még a terminológia sem tisztázott, modultanterv vagy tantervi modul. Ezért lehet, hogy megnevezése sem végleges. Mi mindenesetre úgy gondoltuk, hogy a kerettanterv a modultanterv terminológiát a kötelezően előírt témákra értelmezi, tehát ez az átfogóbb, teljesebb kategória. Amikor egy tantárgy valamely kiemelkedő részét vagy egy tantárgyi hiányt akar a kerettanterven kívül a helyi tantervben pótolni. A tantervi modul pedig nem kötődik egy tantárgyhoz, hanem az egy cél érdekében való interstudiális együttműködést célozza meg valami fontos témakör szintetikus jellegű pótlására; tehát tantárgyak közötti modulról van szó. Tipikusan ilyen kérdésnek érezzük a biztonságpolitika lényege, eszközei, szervezetei átfogó, azonban széles körű tananyagon való elemzésének pedagógiáját. A kérdés annyira korunk valósága és jövő szempontú megismertetésének szükségessége, hogy azt az interdiszciplináris együttműködés tantervi modulban is érdemes rögzíteni. Olyan kérdés, amelyet egy tantárgy egyedül nem oldhat meg, csak a tantárgyak és az azokat tanítótanárok együtt. Ezért nem is lehet kérni egyik tantárgy tanárától sem a modul elkészítését, ez az iskolai összefogás feladata. Ehhez szeretnénk mi a sok lehetséges összedolgozási-együttműködési variációs lehetőségből egyet bemutatni, azzal a reménnyel, hogy kollégáink hasznát veszik, hozzájárulunk a hiány pótlásához. Nem az okrojáció, hanem a szolgáltatás, kollegiális tanácsadás igényével. Olyan tantervvel, ami önmagában rejti a variáció számos lehetőségét, mindenki szükséglet szerint használhatja fel, s tovább variálhat belőle. Vissza

Tartalom

Előszó7
Kerettanterv és a biztonság - NATO tanítása
A kerettanterv bevezetése9
A pedagógiai programok felülvizsgálatának jogszabályi keretei12
Biztonság-NATO modul elvei
A modul célja17
Pedagógiai alapelvek21
A helyi tantervkészítés elve27
Direkt címszavak a biztonságpolitika-NATO tanításáról az egyes kerettantervekben31
Óratípuspéldák38
Tanári felkészülés a biztonságpolitika-NATO tanítására45
Feldolgozási logikai vázlatok50
Variatív modulkombinációk a gimnázium 4. osztálya számára
A táblázatok beosztása és értelmezése61
Logikai vázlatminták64
Mintaóratervek70
Domokos Zsuzsa: Hogyan integrálható a középiskolai oktatásba a NATO tanítása a kerettantervek bevezetése után?74
Babina Edit: Több tárgyat átfogó komplex tanmenet és a hozzá kapcsolódó játék80
Pósch László: Óravázlat a NATO társadalmi ismeret keretében való oktatásához91
Kálnai Zsolt: Óravázlattervezet és szakköri program103
Mátraházi Ferenc: Játékos vetélkedő a NATO-ról111
Utószó115
Függelék
Elemzésre javasolt források, forráskészletek117
NATO-szervezetek146
Könyvajánló147
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv