1.035.074

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Igazgatás, szervezés, vezetés a közoktatási intézményekben

Szerző

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 187 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanügyigazgatás keretében átadott, elsajátított ismeretek legfontosabb eredménye az lenne, ha sikerülne elfogadtatni a hallgatókkal, olvasókkal azt, hogy a közoktatás intézményeit lehet... Tovább

Előszó

A tanügyigazgatás keretében átadott, elsajátított ismeretek legfontosabb eredménye az lenne, ha sikerülne elfogadtatni a hallgatókkal, olvasókkal azt, hogy a közoktatás intézményeit lehet demokratikusan működtetni, továbbá azt, hogy az intézményvezető nem attól válik demokratává, ha "megérzés alapján, jogérzékére támaszkodva" hoz döntéseket. Jó lennek, ha mind többen elhinnék: a jogszabályok tisztelete, a játékszabályok megtartása az egyik előfeltétele az intézmények szakszerű, törvényes, demokratikus működésének. Igaz ez akkor is, ha a jog tisztelete csak az egyik feltétel a nyitott, felszabadult, szolgáló intézmény kialakulásához. Igaz ez akkor is, ha köztudott: a jogszabályok változnak, s ez a változás nem mindig az intézményi önállóságot erősíti. Bár a változások irányát nehéz előre látni, olyan változások nehezen képzelhetők el, amelyek megszüntetnék a tanszabadságot, a tanítás szabadságát, az emberi méltóság tiszteletét, védelmét. Mi az, ami legalább olyan fontos, mint a törvényesség tisztelete? A válasz egyszerűnek látszik: mások tisztelete. Ezért jó lennek, ha mind több intézményvezető rájönne, elhinné: a szülők és a tanulók nélkül lehet, de nem érdemes vezetni az intézményt. Ezért jó lenne, ha minél több pedagógus rájönne, elhinné: a tanulók ellenére lehet, de nem érdemes megszervezni a tanítást. Talán egyre többen elgondolkodnak azon is: nem feltétlenül jó az az iskola, amelyik versenyistállóként, ellentmondást nem tűrve végighajszolja a sokszoros szűrőn keresztül kiválasztott, legalábbis a pedagógiai, sokszor ezen túl a társadalmi elitből érkező tanulóit az érettségi felé vezető úton. Meg azon is érdemes lenne elgondolkozni, nem feltétlenül az a jó iskola, amelyben az igazság mindig annak a szájából hangzik el, akinek magasabb a beosztása, ezért a tanuló sohasem lehet okosabb a tanáránál, a tanár az igazgatónál, az igazgató a fenntartó képviselőjénél. Jogos kérdés: működhet-e másképpen az iskola, s ha igen, hogyan? A jogász válasza: talán sok minden megváltozna, ha arra törekedne minden iskola és kollégium, hogy kifejlessze a gyermek képességeit, feltárja lehetőségeit, megmutassa a választás lehetséges következményeit, és a döntést rábízná az érdekeltre. A pedagógusok biztosan más kérdéseket és válaszokat fogalmaznak meg. Remélem, hogy ez a jegyzet segítséget nyújt a gondolkodáshoz, a kérdések és a válaszok megtalálásához. Vissza

Tartalom

Előszó3
Az intézmény5
A közoktatási intézmény26
A közoktatási intézmény típusa26
A közoktatási intézmény felépítése33
Az intézményvezetés szervezete35
A szervezeti egység38
A többcélú intézmény felépítése41
A nevelőtestület és a szakalkalmazotti értekezlet44
Más szervezeti egységek működése53
A helyi szabályozás57
A szervezeti és működési szabályzat szerepe és jelentősége57
A szervezeti és működési szabályzat előkészítésének szakaszai59
Néhány példa a szervezeti és működési szabályzat tartalmi előkészítéséhez68
A bevezető69
A működés rendje69
A pedagógiai munka belső ellenőrzésének rendje72
A tagintézménnyel való kapcsolattartás rendje73
A vezetők és a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendje, formája; a vezetők közötti feladatmegosztás, a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendje74
A helyettesítés rendje75
A vezetők és az iskolaszék (óvodaszék, kollégiumi szék), valamint a szülői szervezet (közösség) közötti kapcsolattartás formái77
A nevelőtestület feladatkörébe tartozó ügyek átruházása, az átruházott feladatokról való beszámolás rendje78
A külső kapcsolatok rendszere, formája és módja79
Az ünnepélyek, megemlékezések rendje, a hagyományok ápolásával kapcsolatos feladatok83
A diákönkormányzati szerv, a diákképviselők, valamint az iskolai vezetők közötti kapcsolattartás formája és rendje, a diákönkormányzat működéséhez szükséges feltételek biztosítása84
A mindennapos testedzés formái, az iskolai sportkör, valamint az iskolavezetések közötti kapcsolattartás formái és rendje85
A tanulók jutalmazásának elvei és formái86
Fegyelmező intézkedések formái és alkalmazásának elvei86
A záradék88
A szervezet és működési szabályzat jóváhagyása88
A házirend90
A pedagógiai program101
Az előzetes kérdések tisztázása104
A nevelőtestületi döntés előkészítése108
A pedagógiai program elfogadása, jóváhagyása111
A nevelési-oktatási intézmények működése115
A munka tervezése115
A fakultatív hit- és vallásoktatás megszervezése118
A tájékoztatási kötelezettség119
A gyermek- és ifjúságvédelem megszervezése123
A gyermek- és tanulóbalesetek megelőzése130
A könyvtári ellátás megszervezése133
A tanítás megszervezése138
Az óvodák, iskolák feladata a közoktatásról szóló törvényben meghatározott szülői kötelezettségek teljesítésében144
A felvétel, átvétel148
A gyermek, tanuló kötelességeinek teljesítése150
Az óvodai elhelyezés, a tanulói jogviszony és a kollégiumi tagsági viszony megszűnése162
A fegyelmi és kártérítési felelősség165
Nemzetközi vonatkozású rendelkezések171
A közoktatási intézmény finanszírozása175
Zárszó185

Dr. Szüdi János

Dr. Szüdi János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szüdi János könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Igazgatás, szervezés, vezetés a közoktatási intézményekben Igazgatás, szervezés, vezetés a közoktatási intézményekben

Könyvtári könyv volt. A borító kissé elszíneződött.

Állapot: Közepes
2.440 Ft
1.950 ,-Ft 20
16 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Igazgatás, szervezés, vezetés a közoktatási intézményekben Igazgatás, szervezés, vezetés a közoktatási intézményekben

A borító kissé elszíneződött.

Állapot:
2.440 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba
konyv