Előszó
A gyakorlati célkitűzésű felnőttoktatás felső szemesztereiben hallgatóink egyre határozottabban nyilvánítják ki azt az óhajukat és igényüket, hogy - a mindennapi társalgási nyelv folyékony, könnyed...
Tovább Előszó
A gyakorlati célkitűzésű felnőttoktatás felső szemesztereiben hallgatóink egyre határozottabban nyilvánítják ki azt az óhajukat és igényüket, hogy - a mindennapi társalgási nyelv folyékony, könnyed kezelése mellett - jártasságot szerezzenek oly szóbeli és írásbeli kifejezési szokások megértésének és használatának körében is, amelyekre általában szükségük van
a./ szakmai továbbképzésük, tevékenységük során,
b./ tapasztalatcserék, tárgyalások, kiküldetések alkalmával,
c./ állami, vagy egyéb hivatalos jellegű kvalifikációt jelentő nyelvvizsgák letételéhez.
A TIT-nyelvtanfolyamok I-VI. szemeszterei részére készült német nyelvi tananyagok bevezették a nyelvtanulókat - kb. 3000 lexikai egység birtokában - a leghasználatosabb nyelvtani szerkezetek és műveletek /S-0/ aktív használatába. Ennek a tudásszintnek elérése után a megismert nyelvtani formák és - ezen túlmenően - a frazeológia különböző stílusszinteken szokásos alkalmazása jelenti a súlyponti problémát a tanulók részére. Haladó tananyagunk didaktikai jellegét és célkitűzését mindenekelőtt a következőkben lehet megfogalmazni:
1./ A 10 lecke és a "Függelék" szöveganyaga a szűkebb értelemben vett szakmai nyelv és a mindennapi nyelv közt foglal helyet. Zömében a politikai és gazdasági tartalmi publicisztikai nyelv jellegzetes funkcionális stilisztikai elemeit (nyelvtani formákat és frazeológiát) tükrözi.
Vissza