1.034.990

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány)

A Mezőgazdasági és Élelmezésügyi Minisztérium egyetemein és főiskoláin engedélyezett segédkönyv

Szerző
Lektor

Kiadó: Mezőgazdasági Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 459 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-232-607-5
Megjegyzés: Dr. Tomcsányi Pál szerző által dedikált példány. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A marketing a termelési „körök" és a fogyasztási (piaci) „négyszögek" összehangolásán alapul. Ez nehéz ugyan, mégsem olyan reménytelen, mint a kör négyszögesítése. A keresettebb (hiányzó) és a kívánatosabb (jobb) áru előállítása hasznosabb. A termelékenység növelése mellett ezért tudni kell, mit és mennyit termeljünk (gyártsunk); hogyan fejlesszük termékeinket. A szükséglethez, fogyasztáshoz, piachoz jól igazodó termelés lehet csak tartósan nyereséges. Vajon nem lehet a piacot, a fogyasztást is befolyásolni? A személyes szükségleteket kielégítő termékek esetében a vevő indítékai ökonomikusak vagy lélektaniak is? Hogyan lehet a termelékenyebben előállítható és hatásosabban (szokatlan szóképzéssel élve „fogyasztékonyabban") felhasználható termékek kiválasztása, kifejlesztése révén a termelő és a fogyasztó hasznát egyidejűleg növelni? Ez nekünk- termelőknek, feldolgozóknak, fogyasztóknak egyaránt - nem lehet közömbös. Ehhez kívánunk segítséget nyújtani a nagyban irányítóknak és a... Tovább

Fülszöveg

A marketing a termelési „körök" és a fogyasztási (piaci) „négyszögek" összehangolásán alapul. Ez nehéz ugyan, mégsem olyan reménytelen, mint a kör négyszögesítése. A keresettebb (hiányzó) és a kívánatosabb (jobb) áru előállítása hasznosabb. A termelékenység növelése mellett ezért tudni kell, mit és mennyit termeljünk (gyártsunk); hogyan fejlesszük termékeinket. A szükséglethez, fogyasztáshoz, piachoz jól igazodó termelés lehet csak tartósan nyereséges. Vajon nem lehet a piacot, a fogyasztást is befolyásolni? A személyes szükségleteket kielégítő termékek esetében a vevő indítékai ökonomikusak vagy lélektaniak is? Hogyan lehet a termelékenyebben előállítható és hatásosabban (szokatlan szóképzéssel élve „fogyasztékonyabban") felhasználható termékek kiválasztása, kifejlesztése révén a termelő és a fogyasztó hasznát egyidejűleg növelni? Ez nekünk- termelőknek, feldolgozóknak, fogyasztóknak egyaránt - nem lehet közömbös. Ehhez kívánunk segítséget nyújtani a nagyban irányítóknak és a kicsiben munkálkodóknak, a piac gazdasági és lélektani összefüggései iránt érdeklődőknek a piackutatás módjainak, a reklám és az áruforgalom szervezésének és főleg a termékkel kapcsolatos döntések előkészítésének leírásával. Vissza

Tartalom

Előszó11
Olvasási útmutató14
A marketingmunka megalapozása
Bevezetés a marketingszemléletbe17
Piacos termelés - piacképesség18
A marketing kialakulása21
A marketing jellemzői26
Marketingtevékenységek és - eszközök30
A marketing szintjei és feltételei36
A marketing definíciói és részfeladatai39
A piac közgazdasági elemei és a marketing43
Az árucsere közgazdasági alapfogalmai44
A piac jelenségei46
A rugalmasság55
A piac időbeli változásai60
Az áralakítás64
A piacfeltárás módszerei a marketingben70
Piackutatási fogalmak és feladatok73
Meglévő piaci információk hasznosítása81
Eredeti adatfelvételek és értékelésük96
A piackutatás története és feladata a gyakorlatban107
Az élelmezésmarketing lélektani és szociológiai vonatkozásai117
Emberléptékű marketing120
A lélektan fő irányai132
Emberi igények, fogyasztás és vásárlás138
A piac irányításának lélektana150
A marketingmunka lélektana156
A piaci munkaműveletek elemei
Piacformálás marketingkommunikáció163
A piacformálás irányai és eszközei165
A marketingkommunikációs rendszerezése és áttekintése169
A kommunikáció tartalma és a véleményformálás181
Az áruajánlás módszerei193
A marketing áruforgalmi vonatkozásai202
Az áruforgalom szerkezete204
A közvetítő nagykereskedelem és a "nagypiac"212
A kiskereskedelem szerepe és formái222
Csatornaválasztás és piaci együttműködés225
A termékmarketing módszertana, szintézise
Általános ökonómiai áruismeret233
A marketing termékpolitikai gondjai239
Terméktulajdonságok és funkciók, a minőség245
A minőség becslése modellezéssel265
A termék és a termelés hatékonyságának előrebecslése310
A termékválaszték szerkezete és fejlődése332
A termék piacra vitelének tényezői344
Az élelmiszer-gazdasági marketing tervezése és szervezése355
A piaci döntés alapelemei358
Termékszerkezet és termékpolitika370
Termékmenedzselés379
Az eszközválasztás stratégiája388
Az agrármarketing szervezése és szervezetei399
Agrármarketing-képzés és -kutatás419
Összefoglaló megjegyzések424
Irodalom424
Magyarázatos tárgymutató (Glosszárium)436

Dr. Tomcsányi Pál

Dr. Tomcsányi Pál műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Tomcsányi Pál könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány) Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány) Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány) Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány) Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány) Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány) Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai (dedikált példány)

A borító sarka kopottas, a lapélek elszíneződtek.

Dr. Tomcsányi Pál szerző névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
6.480 ,-Ft
32 pont kapható
Kosárba
konyv