Előszó
Ez a jegyzet a Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem két karán másfél évtizede rendszeresen oktatott Marketing ismeretanyagát tartalmazza és a tanítás eddigi tapasztalatait igyekszik hasznosítani.
A piaci munka lassabban avuló alapismereteit tartalmazza, az ezek megértéséhez nélkülözhetetlen közgazdasági fogalmakat csak összefoglalja és rövid bepillantást nyújt a kapcsolódó társadalomlélektanba is e célból. A piackutatást e tárgykör szerves részeként tárgyaljuk, de nem térünk ki az aktuális piacismeret - nem kevésbé fontos, de gyorsan változó - ismeretanyagára; valamint mindarra, ami az egyéb ökonómiai diszciplínák és a szaktárgyak keretébe tartozik.
Jegyzetünk mind a Termesztési, mind az Élelmiszeripari Kar hallgatóinak felkészülésére használható, az elméleti órákon és a gyakorlatokon szóban elhangzó kiegészítésekkel együtt képezve a megkívánt ismeretanyagot. A féléves tárgyak lehetőségeit és a kertész /agrár/, illetve az élelmiszeripari mérnökképzés igényét vehettük figyelembe, vagyis a marketing ismeretek enciklopédikus elsajátítását és nem a marketing specialisták képzésének követelményeit.
Az elméleti fejezetek az idősebb szerző agrármarketing szakembereknek szóló egyidejűleg megírt kézikönyvének rövidített, "könnyített" kivonatai, míg a gyakorlatok anyagát tartalmazó rész az ifjabb szerző munkája, aki az elméleti részek lerövidítésében is jelentős segítséget nyújtott. Párhuzamosan közzétett két kiadványunk az alap és továbbképzés céljait összehangoltan igyekszik megvalósítani azzal a szándékkal, hogy ez egy újszerű tárgykör korszerűbb oktatását, a hallgatók önálló és kreatív piacos gondolkodásának kialakulását is elősegítse.
Vissza