1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai kaleidoszkóp

Előadások a Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete konferenciáiról

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar értelmező kéziszótár szerint a kaleidoszkóp
1. (...) Játékszer, amely forgatásra változóan színes, csillogó ábrákat mutat.
2. Színesen kavargó változatosság.
Kötetünknek éppen azért... Tovább

Előszó

A Magyar értelmező kéziszótár szerint a kaleidoszkóp
1. (...) Játékszer, amely forgatásra változóan színes, csillogó ábrákat mutat.
2. Színesen kavargó változatosság.
Kötetünknek éppen azért adtuk a Pedagógiai kaleidoszkóp címet, hogy érzékeltessük hivatásunk sokszínűségét, az egyes pedagógiai problémakörök megannyi, egymást kiegészítő megközelítési lehetőségét. Más és más látószögből a kaleidoszkóp is más-más képet mutat, ugyanakkor tudható, hogy ha különböző szögekből is, de ugyanazt látjuk. A kötet 43 szerzője között van pedagógiai asszisztens, óvodapedagógus, tanító, tanár, iskolavezető, főiskolai-egyetemi oktató, gyógypedagógus, pszichológus, orvos: megannyi különböző végzettségű és foglalkozású ember. A kérdéskörök, amelyeket tanulmányaikban, előadásaikban körbejárnak, a mindennapi pedagógia aktuális, mindannyiunkat foglalkoztató kérdései. A pedagógia nehéz eseteiről, az osztályfőnöki szerep változásairól, a osztályozás-értékelés dilemmáiról, a játékról mint motivációs tényezőről közzétett gondolataik reményeink szerint közelebb hozzák az olvasót a le nem írható teljességhez: a nevelés csodájához.
A Budapesti Pedagógusok Szakmai Szervezete, Magyarország egyik legaktívabb pedagógusszervezete, a Budapesti Pedagógus Kamara jogutóda 1992 óta rendez szakmai konferenciákat. Ezeken a szakma különféle képviselői fejthetik ki egy-egy pedagógiai kérdéskör kapcsán vallott nézeteiket, oszthatják meg tapasztalataikat kollégáikkal. Szűkös anyagi lehetőségeink miatt a konferenciák írásos anyagát eddig csak nagyon szűk körben tudtuk terjeszteni, noha a konferenciákon való részvétel adatai egyértelműen jelzik a széles körű érdeklődést mind a témák, mind az előadások iránt. A tanulmánykötet kiadásával és terjesztésével célunk, hogy - alapszabályunknak megfelelően - „előmozdítsuk a pedagógustevékenység társadalmi megbecsülésének, erkölcsi és anyagi elismerésének helyreállítását valamint „emeljük a nevelő-oktató munka színvonalát.
Kötetünk kiadása nem valósulhatott volna meg a Fővárosi Közoktatás-fejlesztési Közalapítvány pályázati támogatása nélkül, amiért itt is köszönetet mondunk. Vissza

Tartalom

Előszó (Szontagh Pál) 7
KIHÍVÁS I. avagy a pedagógia nehéz esetei óvodás- és kisiskoláskorban - 1996 9
Egy figyelemfejlesztő program bemutatása (Dr. Torda Ágnes) 10
Néhány gondolat a tanulási nehézséggel küzdő gyerekek szociális környezetéről
(Csillag Ferenc) 13
Az óvodásokkal és kisiskolásokkal foglalkozó pedagógusok kompetenciája - a logopédus
szemével (Csabay Katalin) 16
Dyslexiamegelőzés integrált csoportban (Nagyváry György né) 19
Részterületeken elmaradott gyerekek iskolára történő intenzív felkészítése
(Sallai Zsigmondné) 21
A retardált fejlődésű gyerek speciális fejlesztése saját óvodai csoportban
(Dr. Tóthszőllősyné Varga Tünde) 24
A nehéz esetek helyzete és stratégiája a csepeli óvodákban egy szaktanácsadó szemével
(Barnáné Likovszky Márta) 26
Adj esélyt! (Nikovits Attiláné) 30
A fejlesztő foglalkozások idegrendszeri háttere (Dr. Páli Judit) 34
Én is versenyt futok a széllel - tűnődések „gyógyíthatatlan" esetek kapcsán
(Székely Balázsné) 38
Részképesség-hiányok korai felismerése és fejlesztési lehetőségei (Pappné K. Magda) 41
KIHÍVÁS II. avagy a pedagógia nehéz esetei kölyökkorban -1997 45
Kacagás, kocogás, lazítás (a lelki egészségvédelem természetes útjai) (Bagdy Emőke) 46
Mickey Mouse vagy deszkavári királyfi (Nagy Attila) 50
A másság kezelése a beiskolázás körüli időszakban (Hornyák Lászlóné) 52
Néhány gondolat a súlyos számolási zavarról (Hrivnák Ilona) 56
Fejlesztő pedagógiai koncepció a csepeli Nevelési Tanácsadóban (Kaplonyi Csilla) 59
Hiperaktív gyerekek az osztályban (Dr. László Zsuzsanna) 64
Üzenet 68
KIHÍVÁS III. avagy a pedagógia nehéz esetei kamaszkorban -1998 69
Tanulói kudarcok, munkára nevelés (Bodor Ferencné) 70
Az egészségmagatartás összefüggései (Aszmann Anna) 73
Praepubertás- és pubertáskori kudarcok kezelése (Dr. Karczag Judit) 76
Serdülőkori elhízás, kóros fogyókúra (Dr. Gritz Arnoldné) 79
Súlyos számolási zavarokkal - diszkalkuliával - küszködő gyerekek továbbtanulási
lehetőségei (Hrivnák Ilona) 82
Hová (mikor) tűnnek el a közepes tanulók? (Medgyes Sándor né) 87
Halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok a speciális szakiskolában (Nikovits Attiláné) 90
Pályaválasztás, párválasztás, családpedagógia (Csizmadia Ferencné) 93
Üzenet 95
OSZTÁLYFŐNÖK - 2000 97
Az individuálpszichológia és a pedagógia kapcsolatáról (Bárány László) 98
Tranzakcióanalízis osztályfőnöki munkára (Széphalmi Ágnes) 104
Az osztályfőnöki szerepről (Szekszárdi Júlia) 106
Osztályfőnökség az iskolavezetés szemével (Oporné Fodor Mária) 109
Miért szeretek osztályfőnök lenni? (Medgyes Sándorné) 113
Osztályfőnöknek lenni jó? (Szegedi Zsuzsanna) 115
OSZTÁLYOZÁS - 2003 119
Az osztályozás hatása a személyiségfejlődésére (Dr. Karczag Judit) 120
Osztályozás, értékelés - és ami mögötte van (Szontagh Pál) 122
Osztályzásból elégséges (Fekete Andrea) 124
Osztályozás: igen - nem? (Lévainé Kovács Róza) 127
Osztályzás, a „szükséges rossz" (Maadadiné Borbély Mária) 130
Ötösök (Giebiszer Jánosné) 134
A Deák Diák Iskola értékelési rendszere (Pétery Katalin) 135
Osztályozáspályázat és -konferencia (Dr. Ligeti Csákné) 138
Üzenet 144
JÁTÉK MINT MOTIVÁCIÓS TÉNYEZŐ-2004 147
Játékok a pszichológus gyakorlatában (Dr. Karczag Judit) 148
Népi játékok az általános iskola alsó tagozatán (Bordi Zsuzsanna) 150
Az „ integratív játék" a Mikkamakka Játéktárakban (Dr. Takács Bernadett) 153
Tanórát nem tudtam tartani, így a játék varázsával próbálkoztam (Huszár Judit) 155
Hajóskapitány (Kecskés Lászlóné) 158
Játékszüret (Kozma Lászlóné) 161
Betűbank (Dr. Lakatos né Bánhidi Ágnes) 164
Föntről gyermeknek, lentről embernek látszom (Marton Miklósné) 166
Ispiláng - avagy miért és mit érdemes játszani a középiskolai
történelemórán (Surányi Anna) 169
Összefoglaló a Játék mint motivációs tényező konferenciáról (Szabó Irén) 172
Pályázati eredmények (Dr. Ligeti Csákné) 176
Üzenet 179
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai kaleidoszkóp
Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
konyv