A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános iskolai napköziotthon-vezetők tapasztalatainak gyűjteménye III.

Közösségi nevelés a napközi otthonban

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iskolareform eredményes megvalósítása szükségessé teszi az oktató-nevelőmunkában új módszerekkel kísérletező pedagógusok tapasztalatainak összegyűjtését, a legértkesebb módszerek széleskörű... Tovább

Előszó

Az iskolareform eredményes megvalósítása szükségessé teszi az oktató-nevelőmunkában új módszerekkel kísérletező pedagógusok tapasztalatainak összegyűjtését, a legértkesebb módszerek széleskörű ismertetését és népszerűsítését.
Évről évre nő azoknak a napközi otthoni nevelőknek a száma is, akik új nevelési módszerekkel kísérleteznek, és tapasztalataikról cikkek vagy tanulmányok formájában beszámolnak. Felismerve az értékes nevelési tapasztalatok közzétételének jó hatását, néhány év óta minden esztendőben megjelenik egy-egy kötet a napköziotthon-vezetők tapasztalataiból, vagy segédkönyv a napközi otthoni nevelők számára.
Ez a kötet a napközi otthoni közösségi nevelésre irányítja a figyelmet. A könyvben közzétett tanulmányok vagy kisebb terjedelmű írások zömét azokból a pályamunkákból válogattuk össze, amelyeket a Művelődésügyi Minisztérium 1961-ben meghírdetett pályázati felhívására küldtek be a napközi otthoni nevelők.
A pályázók egymástól elszigetelve, egymás munkáját, kísérleteit, pályázati témaválasztását nem ismerve, írták meg tapasztalataikat, fejtették ki egy-egy kérdésben álláspontjukat. Ezért természetes, hogy a közösségi nevelés egy-egy alapkérdéséről többen is írtak, más kérdést pedig egyetlen pályamunka sem érintett. A leírt nevelési eljárások és ajánlott módszerek helyességét a széles körben alkalmazott gyakorlat dönti majd el.
A könyv szerkesztésében a logikai rendet főleg azok az írások és pályamunkák szabták meg, amelyek közlésre alkalmasak voltak. A kötetet indító - a közösségi nevelésről szóló állásfoglalást különösen időszerűnek tartjuk, mert a napközi otthoni közösségi nevelésben az Úttörő Mozgalom szervezeti és tartalmi célkitűzéseit eddig nem vették eléggé figyelembe.
Reméljük, hogy szerény kötetünk segítője lesz a napközi otthonokban kibontakozó alkotó pedagógiai munkának, és a pedagógusokat további kísérletezésre, a leszűrt tapasztalatok újabb közzétételére serkenti. Vissza

Tartalom

Előszó3
A közösségi nevelés továbbfejlesztése a napközi otthonban5
Horváth Katalin: Együtt az úttörőkkel!15
O. Murvai Margit: A napközi otthoni közösség megismerésének néhány lehetősége25
Győri György: A napközi otthoni közösség kialakításának és működésének néhány mozzanata45
Kistelegdi Ernő: Az aktívanevelés gyakorlati kérdései77
Somogyi Elek: A tanulás és játék mint közösségalakító tényező91
Dr. Tóth Béla: Olvasmányok a közösségi nevelés szolgálatában121
Pick Imréné: Kirándulások szervezése a napközi otthon közösségi életének erősítésére137
Esztergár Pálné: Jutalmazás és büntetés a napközi otthoni közösségben149
Dr. Kútvölgyi István: Nevelési nehézségek a napközi otthon gyermekközösségében163
Abrudbányai János: A koedukációval kapcsolatos problémák a napközi otthoni közösség életében175
Barabás Klára: Az igazgató a napközi otthon közösségéért185
Füle Sándor: A napközi otthoni közösség szervezéséhez és neveléséhez felhasználható irodalom205
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Általános iskolai napköziotthon-vezetők tapasztalatainak gyűjteménye III. Általános iskolai napköziotthon-vezetők tapasztalatainak gyűjteménye III. Általános iskolai napköziotthon-vezetők tapasztalatainak gyűjteménye III. Általános iskolai napköziotthon-vezetők tapasztalatainak gyűjteménye III.

A borító és néhány lap enyhén foltos, pár lap sérült.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!
konyv