1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vállalati külpiaci politika és eszközei

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 287 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-220-508-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Tóth Tamás könyve új kezdeményezést jelentő munka. A hazai közgazdasági irodalomból hosszú ideje hiányzik olyan szakkönyv, amely a vállalati külpiaci munkával foglalkozik. Tóth Tamás most megjelenő műve ezt a régi adósságot pótolja.
A könyv három részből áll. Az első rész a témaválasztás indokait és a tárgyalás elméleti kereteit adja meg. A második részben a vállalati külpiaci tevékenység megalapozásáról, a külföldi piacok megismerésének, fejlődési irányzatai megítélésének módozatairól van szó. A harmadikban a külkereskedelmi (export-) stratégia tervezési, irányítási, szervezési és megvalósítási eszközeit mutatja be a szerző.
Tóth Tamás könyve alapvetően "normatív" szemléletű: elsősorban a "hogyan legyen" kérdésére felel, a követelményi szint meghatározására törekszik. Ennek során igen megalapozott, nem szalad előre irreális modellek ajánlgatásával, hanem igényes, de reális alapon áll.
A könyvben bő teret kap a külkereskedelmi vállalati tevékenység jellegének elemzése, a... Tovább

Fülszöveg

Tóth Tamás könyve új kezdeményezést jelentő munka. A hazai közgazdasági irodalomból hosszú ideje hiányzik olyan szakkönyv, amely a vállalati külpiaci munkával foglalkozik. Tóth Tamás most megjelenő műve ezt a régi adósságot pótolja.
A könyv három részből áll. Az első rész a témaválasztás indokait és a tárgyalás elméleti kereteit adja meg. A második részben a vállalati külpiaci tevékenység megalapozásáról, a külföldi piacok megismerésének, fejlődési irányzatai megítélésének módozatairól van szó. A harmadikban a külkereskedelmi (export-) stratégia tervezési, irányítási, szervezési és megvalósítási eszközeit mutatja be a szerző.
Tóth Tamás könyve alapvetően "normatív" szemléletű: elsősorban a "hogyan legyen" kérdésére felel, a követelményi szint meghatározására törekszik. Ennek során igen megalapozott, nem szalad előre irreális modellek ajánlgatásával, hanem igényes, de reális alapon áll.
A könyvben bő teret kap a külkereskedelmi vállalati tevékenység jellegének elemzése, a külkereskedelmi monopólium, a külkervállalati szolgáltatás értelmezése, a cselekvési terület körülhatárolása, az üzletpolitika körvonalazása, valamint az elmélet és a gyakorlat szembesítése.
Tóth Tamás könyve elsősorban a vállalati külkereskedelmi szakemberek érdeklődésére számíthat, bár a szerző kitér könyvében több makroszinten alkalmazható módszer bemutatására is.
Vissza

Tartalom

Előszó5
A könyv témája - vizsgálati területek7
Témaválasztás7
A vizsgálat szemlélete12
A téma behatárolása17
A külső piac21
Értelmezés, méret, dinamika, elemek21
A (külső) piac szereplői közötti kapcsolatok27
A külső piacok termékstruktúrája alakulásának törvényszerűségei34
Vállalatpolitika (elvek, elmélet)47
Vállalati célok, piaci szerep, döntési szabadság47
Termelővállalat, külkereskedelmi vállalat, külső piac52
Vállalatpolitika (gyakorlat)67
Termelővállalati (export-) értékesítési politika67
Külkereskedelmi vállalati piacpolitika72
A külkereskedelmi vállalati üzletpolitika értelmezése80
Konjunktúrakutatás87
Fogalmak, elmélettörténet, alapelemek87
A konjunktúrakutatás gyakorlati jelentősége91
A tőkésországokban leggyakrabban alkalmazott konjunktúrakutatási módszerek97
A konjunkturális információk értékelése és felhasználása110
Külkereskedelmi piackutatás115
A külkereskedelmi piackutatás helyzete, sajátosságai115
A külkereskedelmi piackutatás területei122
A piaci vizsgálatok három hiánya135
A külkereskedelmi szerkezet vizsgálata139
A szerkezetvizsgálatok jelentősége, elemei139
Az áruszerkezetet és koncentrációt meghatározó tényezők vizsgálata149
A földrajzi szerkezet vizsgálata153
A szerkezetvizsgálatok szintje155
A külkereskedelmi piacpolitika kialakítását és megvalósítását megalapozó prognosztikai munka159
A prognosztikáról általában159
Rövid távú esportelőrejelzések készítése172
Döntéselőkészítési technikák187
A grafikus-numerikus technikák típusai187
A döntési fa módszere189
A kritikus út módszere197
Egyéb eljárások207
Piactervezés (marketingstratégia)211
Informálódás211
Elemzés, variánsok, döntés221
Piactervezés (realizálás)231
A marketingterv231
Marketing-mix elemek236
Hibaforrások256
További feladatok, lehetőségek (A szocialista piaci munkáról)261
További feladatok261
A szocialista piacokkal kapcsolatos piaci munka sajátosságai266
A szocialista országokba irányuló export vállalati megtervezése269
A szocialista országokból származó import megtervezése272
Irodalomjegyzék278

Dr. Tóth Tamás

Dr. Tóth Tamás műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Tóth Tamás könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A vállalati külpiaci politika és eszközei A vállalati külpiaci politika és eszközei A vállalati külpiaci politika és eszközei

A védőborító foltos. Néhány lapon aláhúzás látható.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv