1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési rendszerfejlesztés

Szociálpedagógia a nevelésközpontú, minőségbiztosított iskoláért

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9228-41-9
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával, fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A nevelési programok megalkotása, az iskolaműködés rendszerének újragondolása, átstrukturálása napjaink aktualitása. Könyvünk egy megújult iskolai nevelési rendszert és szociálpedagógiai gyakorlatot mutat be, összekapcsolva azt a minőségfejlesztés folyamatával. Bár a pedagógiai gyakorlatunkhoz kapcsolódó elméleti és kutatási háttér kitekintésre késztet, írásunk a gyakorlatorientáltságot vállalja fel még akkor is, ha helyenként az elméleti tisztaság csorbul. Ajánljuk e művet a gyakorló pedagógusoknak és osztályfőnököknek, intézményvezetőknek és leendő, vagy gyakorló szociálpedagógusoknak, iskolapszichológusoknak, az iskolai nevelést bármilyen szinten segítőknek. Tanulságos lehet a fenntartók és a szakszolgálati intézmények munkatársainak valamint az oktatásirányításban dolgozóknak is. Olvasó-táborunk szándékaink és reményünk szerint tehát sokszínű lehet, akiket a pedagógushivatás, a gyermeki személyiség formálásának felelőssége, hozzáértése és szeretete köt össze.

Tartalom

BEVEZETŐ 6
1. RENDSZERVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN 8
2. AZ ISKOLAI NEVELÉSRŐL MAI SZEMMEL 18
2.1. A PEDAGÓGIAI TEVÉKENYSÉG ÉRTELMEZÉSE A MA ISKOLÁJÁBAN 18
2.2. SZOCIÁLPEDAGÓGIA-CENTRIKUS ISKOLAÉRTELMEZÉS 20
2.3. Nevelési program és szocializációs hatásrendszer 24
2.4. A nevelési hatékonyság 25
3. A PEDAGÓGIAI HOZZÁADOTT ÉRTÉK 30
3.1. Az iskolai rangsorok szerepe 30
3.2. Az iskolai belső értékelés 32
3.3. A pedagógiai hozzáadott érték 33
3.3.1. Az egyes tanulók szintje 33
3.3.2. Az iskolán belüli szintek 34
3.3.3. A pedagógiai hozzáadott érték létrejöttét befolyásoló tényezők 34
4. NEVELÉSI RENDSZERFEJLESZTÉS A KOSSUTH LAJOS GIMNÁZIUMBAN 39
4.1. A pedagógiai programok módosítása 40
4.2. A Kossuth Lajos Gimnázium, mint egy lehetséges iskolai modell 46
4.3. A nevelés szerepe pedagógiai rendszerünkben 56
4.4. A Kossuth Lajos Gimnázium nevelési rendszere 58
4.4.1. PLAN - tervezés 59
4.4.2. DO - Cselekvés, tevékenységek 71
4.4.3. CONTROLL - ellenőrzés, értékelés 82
4.4.4. AKCIÓ - beavatkozás 84
4.5. Nevelési rendszerfejlesztés és minőségbiztosítás 84
5. SZOCIÁLPEDAGÓGUS AZ ISKOLAI SZERVEZETBEN 85
5.1. Az iskolai szervezetről 85
5.2. Esettanulmányok, interjúk - 89
5.2.1. Hatosztályos gimnáziumi pedagógiai útkeresésünk 89
5.2.2. A hátránykompenzáló tagozattal kapcsolatos esettanulmány 92
5.3. A szociálpedagógus, mint sikertényező 97
6. AZ ISKOLAI NEVELÉST SEGÍTŐK 99
6.1. Pszichopedagógus az iskolában 99
6.2. Külső pszichológus segítő 102
6.3. A szociálpedagógus, mint iskolai munkatárs 103
6.4. A szociálpedagógus munkaköri leírása 109
6.5. A „nevelési rendszergazda", a nevelési igazgatóhelyettes 113
6.6. A kollégium, mint nevelési bázis 117
6.7. Az iskolai nevelést segítők - fenntartói szemmel 123
7. MINŐSÉGFEJLESZTÉS A NEVELÉSI RENDSZER SZOLGÁLATÁBAN 128
7.1. A Kossuth Lajos Gimnázium minőségmenedzsmentje 128
7.2. A minőségügyi szervezet és a nevelési szervezet 135
7.3. A szociálpedagógus szerepe a minőségfejlesztésben 136
7.3.1 Intézményen belüli feladatok: 136
7.3.2 A minőség külső menedzselése: 137
7.4. A szociális segítő team 137
8. GYAKORLATI SZOCIÁLPEDAGÓGIA 138
8.1. Gondolatok rendszere 138
8.2. Szakterületek rendszere 142
9. A KOSSUTH LAJOS GIMNÁZIUM NEVELÉSI PROGRAMRENDSZERE 145
9.1. Szociotréning program 149
9.2. Tanulásmódszertan program 155
9.3. Életmódprogram 159
9.4. Viselkedéskultúra program 160
9.5. Egészségnevelési program 167
10. A SZOCIÁLPEDAGÓGUS ÉS KAPCSOLATAI 170
10.1. Szociálpedagógus és diák 170
10.2. Szociálpedagógus és tanár 173
10.3. Szociálpedagógus és szülő 175
10.4. A szociálpedagógus és iskolavezetés 176
10.5. Szociálpedagógus és egyéb segítők 177
11. MÓDSZERTÁR 181
11.1. Külső körülmények: tér és idő 181
11.2. A beszélgetés 184
11.3. Drámapedagógia-drámajáték 185
11.4. Egyéb módszerek 189
11.5. Eszköz-bemutató 189
12. PEDAGÓGIAI MÉRÉSEK 207
12.1. Tanulásmotiváció mérése az 1998/99-es tanévben 208
12.2. A tanulás motiváció vizsgálata 1999/2000-ben 211
12.3. A tanulási kompetencia 213
12.4. Viselkedéskultúra teszt 216
12.5. Az értékattitűd vizsgálata 1998/99 219
12.6. Siker-kudarc attitűdvizsgálat a 11. évfolyamon 221
13. JÁTÉKTÁR 226
13.1. Szociotréning bemutató óra: Az önbizalom 227
13.2. ISMERKEDÉSI TRÉNING 229
13.3. Tanulásmódszertan óravázlata 230
13.4. Fiatal pedagógusok tréningje 232
14. A JÖVŐ ÚTJA 234
SZAKIRODALOM 235
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv