1.035.146

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés helyzete

Szerző

Kiadó: Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 217 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A korszerű vezető-, menedzser- és üzletemberképzés megteremtése és szüntelen korszerűsítése nélkül modern piacgazdaság nem létezhet. Elméletileg és tapasztalati úton is igazolt összefüggés van egy... Tovább

Előszó

A korszerű vezető-, menedzser- és üzletemberképzés megteremtése és szüntelen korszerűsítése nélkül modern piacgazdaság nem létezhet. Elméletileg és tapasztalati úton is igazolt összefüggés van egy ország menedzser és vállalkozó rétege felkészültségének színvonala, valamint gazdasági teljesítménye, fejlődési üteme és a környezeti kihívásokra adott válaszainak megfelelő volta között.
Éppen ezért fontos, hogy ezt az oktatási ágazatot a kormány, a szaktárca, a politikai pártok megkülönböztetett figyelemben részesítsék, teljesítőképességét mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igyekezzenek mielőbb a nemzetközi élvonalhoz felzárkóztatni. Hiába áll ugyanis rendelkezésre - reméljük belátható időn belül és kelló mennyiségben - minden egyéb produktív tényező, pénztöke, működő tőke, képzett szakmunkaerő, föld, ha hiányzik vagy nem megfelelő az ezen tényezők sikeres összekapcsolására és működtetésére alkalmas menedzseri, vállalkozói réteg.
A vezető-, menedzser- és üzletemberképzés területén az ország előtt álló feladatokat számos sajátos adottság, körülmény és tényező befolyásolja. Ezek közül három kiemelése elengedhetetlen, mivel hatásuk szerteágazó és hosszú távon érvényesül. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. A magyar menedzser- és üzleti képzés változó nemzetközi környezete 7
1.1. A változó gazdasági környezet kihívásai 7
1.2. A külföldi és a régióbeli képzés helyzete 14
2. A körülmények folytonosságának megszakadásai, mint vezetőképzési szükségletek forrásai 25
2.1. A folytonosság megszakításai a modern társadalmakban 25
2.2. Képzési szükségletek az egyéni vezetői életút fordulópontjain és szervezeti problémahelyzetekben 29
2.3. Folytonosság és nem-folytonosság a magyar vezetőképzésben és a vezetők, menedzserek, üzletemberek magasabb korcsoportjainál 36
1. tábla: 106 vizsgált vállalat közép- és felsővezetőinek életkori megoszlása 38
2. tábla: 105 válaszadó véleménye arról, hogy a vezetői életút megkezdéséhez melyik a legkedvezőbb életkori szakasz 39
3. A vezető, a menedzser és az üzletember szervezeti és társadalmi szerepei, szükséges ismeretei és készségei 47
3.1. Manager - leader; management - leadership 49
3.2. A menedzsment tagozódása 50
3.3. Menedzserszakma - menedzserhivatás 53
3.4. Vezetési funkciók, tevékenységek, szerepek 55
3.5. Vezetési képességek, készségek, kompetenciák 57
3. tábla: Az eredményes vezetővé váláshoz szükséges tulajdonságok fontossági arányszámai a felsőoktatási és a vállalati válaszadók szerint 61
3.6. A menedzserek ismeretei 68
4. tábla: 24 témakör fontossága az elsődlegesen vezetői, vállalkozói képzést nyújtó egyetemi, főiskolai szakokon 106 vállalati válaszadó véleménye alapján 74
3.7. A Magyar Menedzsment Karta 83
4. A nem /nem közvetlenül/ menedzseri, üzletemberi élethivatásra készülők számára szükséges vezetési, vállalkozási ismeretek 84
5. tábla: 24 témakör fontossága az elsődlegesen nem vezetői, vállalkozói képzést nyújtó egyetemi, főiskolai szakokon 106 vállalati válaszadó véleménye alapján 85
5. A menedzseri, üzletemberi életút - az oktatás szerepe a felkészülés és a megvalósulás szakaszában 89
6. tábla: A vezetői életút megkezdéséhez legkedvezőbb életkori szakasz a felsőoktatási és a vállalati válaszadók véleménye szerint 89
7. tábla: A vezetői karriert átfogóan megalapozó vezetési /vállalkozási/ ismereteket milyen arányban kell elsajátítani az első vezetői szerepvállalás előtt, illetve azt követően a felsőoktatási és a vállalati válaszadók véleménye szerint 90
8. tábla: A menedzseri, vállalkozói életút folyamán oktatás révén megszerzendő összes ismeret /100%/ felosztása életkori szakaszokra, 14 felsőoktatási, 106 vállalati válaszadó véleménye 92
9. tábla: 106 vállalat véleménye a vezetőik részére jelenleg szükséges továbbképzés fő irányairól 95
A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés nemzetközi felzárkózásának kérdőjelei 97
7. Következtetések, javaslatok 102
7.1. Átfogó következtetések és javaslatok 102
7.2. Az oktatásban részesítendők korcsoportonkénti problémáinak kulcsterület 106
7.3. Az oktatók korcsoportonkénti és egyéb problémáinak kulcsterületei 109
7.4. Az intézményrendszer problémáinak kulcsterületei 112
7.5. A képzési formákkal, irányokkal és a képzés tartalmával összefüggő problémák kulcsterületei 116
7.6. Állami szerepvállalás 120
Irodalom 122
Mellékletek 129-217
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés helyzete A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés helyzete A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés helyzete A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés helyzete A magyar vezető-, menedzser- és üzletemberképzés helyzete

A gerinc kissé töredezett. A borító enyhén kopott, a lapélek kissé foltosak. A címlapon tulajdonosi bejegyzés található.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
konyv