1.035.008

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vasúti tisztképzés története 1887-1962

Megjelent a MÁV Tisztképző Intézet működésének 75. évfordulója alkalmából

Szerző
Lektor

Kiadó: KPM Vasúti Főosztály
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 52 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér képekkel illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hetvenöt év hosszú idő, még történelmi szempontból is számottevő. Hetvenöt éves a MÁV Tisztképző Intézet.
Ha egy ember, vagy akár intézmény hosszú időt él meg, ez többek között azt is jelenti,... Tovább

Előszó

Hetvenöt év hosszú idő, még történelmi szempontból is számottevő. Hetvenöt éves a MÁV Tisztképző Intézet.
Ha egy ember, vagy akár intézmény hosszú időt él meg, ez többek között azt is jelenti, hogy lényegében egészséges, életképes volt. Ezt elmondhatjuk a MÁV Tisztképző Intézetről is. Az elmúlt 75 év alatt a világban és hazánkban is, óriási politikai, gazdasági - ezen belül közlekedési - és más változások történtek. Természetesen a hatalmas gazdasági és közlekedési változások, hogy a többiekről ne is beszéljünk, sokszor gyorsabb és mélyrehatóbb fejlődést kívántak volna az Intézettől is. Jelen tanulmány részletesebben foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. Egy-két dolgot azonban jegyezzünk meg elöljáróban, amelyeknek lényeges szerepük volt az Intézet sok évtizedes múltjában. Először is azt, hogy az első néhány év tapogatózása után, és az utolsó tizenöt évben különösen, lényegében három lépcsős képzés folyt a forgalmi-kereskedelmi szakképzésben: szakvizsgák és gyakorlat, tisztképzés, üzemi munka. Ez a három, illetve négy lépcső igen ideális módszertani szempontból; az Intézet egyik vitathatatlan erősségévé vált. Másodszor: az üzemi munka szempontjából döntő szaktárgyakat általában a vasút legjobb szakemberei tanították, akik szem előtt tartották az elmélet és gyakorlat egységének fontosságát.
Nem volt közömbös az a körülmény sem, hogy az Intézet mindig viszonylag kis létszámú állandó apparátussal dolgozott, és ez a tény bizonyos rugalmasságot kölcsönzött számára a rendkívüli időszakokban. Gyorsan és kielégítően tudott alkalmazkodni azokhoz a követelményekhez is, amelyeket a szocializmus építése megkívánt, és a proletárdiktatúra első éveiben sok olyan kádert adott a vasútnak, akik mind szakmai, mind politikai szempontból megálltak a helyüket.
Ez a fejlődés sokszor nehézségek leküzdése után valósult meg, de végeredményben a megváltozott körülmények és a nagymértékben megnövekedett feladatok között is az Intézet becsülettel megállta a helyét.
Korszakunkban sokkal gyorsabb a fejlődés, mint a múltban. Változnak és nőnek a vasúti szaktudással kapcsolatos követelmények is. Mégis biztosan tudjuk, hogy a jövő feladatainak megoldása során teljesíti az Intézet kötelességét, és sok jó vasutast ad a szocialista magyar vasútnak. Vissza

Tartalom

Előszó3
A vasúti tisztképzés helyzete 1945-ig5
A vasúti tisztképzés fejlődése a felszabadulás után26
Irodalom48
Tartalmi kivonat orosz és német nyelven49
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv