Előszó
BEVEZETÉS
A sportszervezői szakon a VI. félévtől a tanulmányok "befejezéséig tart a sportszervezés oktatása.
Talán nem szükséges részletesen felsorolni, hogy miért különösen fontos éppen ezen a...
Tovább
Előszó
BEVEZETÉS
A sportszervezői szakon a VI. félévtől a tanulmányok "befejezéséig tart a sportszervezés oktatása.
Talán nem szükséges részletesen felsorolni, hogy miért különösen fontos éppen ezen a szakon a tárgy ismeretanyagának alapos elsajátítása. Elég arra utalni, hogy e szak hallgatói olyan beosztásokban dolgoznak, olyan feladatok ellátására készülnek, amelyek megkövetelik a sportszervezésben való kellő jártasságot.
A három szemeszteren át tartó munka nehéznek Ígérkezik, mert tekintélyes mennyiségű az anyag. További nehézséget jelent, hogy nem elég pusztám az ismeretek elsajátítása, hanem - a szakmai gyakorlatokra építve - több tárgykörben jártasság a követelmény. Ezzel szemben könnyebbséget jelent az, hogy a sportszervezés tanulását más tantárgyak /Népgazdasági tervezés és irányítás, Szervezéselmélet, stb./ már kellően megalapozták. Egyes hallgatóknak a munkában, a testnevelésben és sportban szerzett gazdag tapasztalata szintén jó alap Szorgalmas munkával tehát elérhető a kivánt eredmény.
A sportszervezés tanulmányozása nem nyújthat minden helyzetre érvényes és minden helyzetben könnyen alkalmazható recepteket. Sok konkrét jelenség, adat, szabály tanulmányozása megismertetése közben a tantárgy elsősorban olyan elvek elsajátítására nyújt lehetőséget, amelyeket majd az életben, sajátos viszonyok között kell alkalmazni. Ezzel kapcsolatban sohasem szabad elfelejteni egy tapasztalt szakíró alábbi figyelmeztetéseit :
" a vezetők számára elengedhetetlenül fortos tisztában lenni bizonyos elvekkel, mégpedig olyan mértékben, hogy vitatkozni tudjanak ezekről az elvekről és meg tudják különböztetni az egyiket a másiktól. Ugyanakkor azonban teljesen más dolog vitatkozni az elvekről és más tudni, mikor és hogyan alkalmazzuk azokat a vezetés problémáinak megoldására. Es újra csak merőben más dolog felismerni az előttünk álló probléma természetét."1•
Aki ebből azt a következtetést vonja le, hogy nem kell tanulmányozni a fontosabb elveket sem, az téved. Inkább azt
1. Revans, R.W.: Vezetőképzés a gyakorlatban. Korszerű Vezetés 197o. 17.szám. 53.old.
T 5 -
Vissza