A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Szemelvénygyűjtemény a matematika tanításához

Kézirat/Pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem Főiskolai Kar

Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 238 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 21 fekete-fehér ábrával és kihajtható melléklettel illusztrált. Tankönyvi szám: J 11-829. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szemelvénygyűjteményünkkel több célt kívánunk elérni. Elsősorban azt, hogy meggyőzzük az olvasót arról, hogy a matematikatanítás korszerűsítése nem múló pedagógiai divat, hanem a fejlődés objektív... Tovább

Előszó

Szemelvénygyűjteményünkkel több célt kívánunk elérni. Elsősorban azt, hogy meggyőzzük az olvasót arról, hogy a matematikatanítás korszerűsítése nem múló pedagógiai divat, hanem a fejlődés objektív törvényszerűsége. Szeretnénk, ha e jegyzet olvasása tantárgypedagógiai ismereteinek elmélyítését is szolgálná. Bízunk benne, hogy segíti az olvasó szórványismereteinek integrálódását, a különböző neveléstudomány pszichológiai, metodikai és szaktárgyi ismereteinek komplex tantárgypedagógiai ismeretekké való ötvöződését. Hisszük, hogy e sokrétű, szenvedélyes, néhol ellentmondásos vitaanyag célirányos összeválogatásával eredményesen segíthetjük a korszerű matematikatanítás útkeresőit. Arra törekedtünk, hogy sehol se keltsük a zártság illúzióját, s a receptnyújtás, helyett inkább az alkotókedvet ébresztgessük. Végül reméljük, hogy e szerény munka - a terjedelem adta korlátozás ellenére is - olyan ízelítőt nyújt a korszerűsítés izgalmas problematikájából, hogy további olvasmányok ösztönző forrásává válik. Vissza

Tartalom

A matematikatanítás korszerűsítése
Nemzetközi Matematikaoktatási Szimpózium5
Szendrei: Új irányok a matematika tanításában9
Szendrei: Az általános iskolai matematika új tanterv-tervezete15
OPI: Az általános iskola 1-8. o. matematika tantervi vázlata18
Rényi Alfréd: A matematika és a társadalom23
B. V. Gnegyenko: A matematikaoktatás távlatai28
Surányi: A matematikatanítás korszerűsítésének néhány alapelve31
Varga T.: Mi a komplex módszer?34
Varga T.: Induláshoz37
Vélemények a korszerűsítés kérdéseiről41
A matematikatanítás módszertani kérdései
A. A. Sztoljár: Hagyományos módszerek57
A. A. Sztoljár: A matematikai tevékenység tanítása69
A. A. Sztoljár: A matematika nyelve és a tanítás nyelve76
A. A. Sztoljár: A logikai szigorúságról a matematika tan.-ban80
A. A. Sztoljár: Következtetések szillogisztikus formái a geometriai tételek bizonyításában83
Kárteszi: A geometriatanítás koncepciója87
Peller József: A számfogalom fejlesztésének szintjei az oktatási gyakorlatban92
A. A. Sztoljár: A halmazelméleti fogalmak kialakítása az alsó tagozatos tanulóknál99
Cser Andor: A relációk111
Nagyné-Csőke: A reláció fogalmának kialakítása a felső tagozatban121
Willi Walser: Valószínűségszámítás elemei125
A matematikatanítás pedagógiai, pszichológiai kérdései
R. Gal: Hol tart a pedagógia? Bevezetés a kísérletezésbe139
Pólya: Hogyan oldjunk meg feladatokat? A tanár beállítottsága. A tanárok tízparancsolata142
Suydam, M. N.: A matematikatanítás forradalma149
Dienes Zoltán: A matematikatanulás egyik elmélete153
Walter R. Fuchs: A "new math"-ot gyerekjátékban fedezték fel157
Varga T.: A kivételesek vannak többen163
J. Piaget: Az intelligencia születése170
Z. Pietrasinski: A kulturált gondolkodás néhány eleme173
E. Fischbein: A korszerű matematikaoktatás pszichológiai problémái174
R. R. Skemp: A matematika tanulás átfogó elmélete alapjául szolgáló hipotézisek182
Függelék
Maróti Gy.: Arithmetica191
1905-ös matematikai tanterv kivonata195
Nagy József: Alapműveleti számolási készségek199
Terényi Lajos: Programok jóságának jelzése202
A munkaeszközökről206
Tizenöt matematikaműsor - két magnótekercsen211
Matematikai filmjegyzék212
Iskolatelevízió matematika műsoranyaga213
Szakköri füzetek214
Kiegészítő tanterv és utasítás214
Időrendes folyóiratcikk-jegyzék a korszerűsítéshez216
Didaktikai olvasmánygyűjtemény tartalomjegyzéke217
Óvodai matematikai nevelési program218
Tanítási tervezet: "Elvétel leltárakból átváltással"219
G. Matthews: A gyermek matematikai fogalmainak egymásraépülése (táblázat)231
Kiss Á.: Pszichológiai fejlődés és értékrendszer235
Kiss Á.: A tanulási eszközök négy nemzedéke (táblázat)236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv