Előszó | |
Bevezetés a humánpolitikai vezetés koncepciójába | 11 |
Az új vezetési stílus és struktúra | |
Miért buknak meg a hagyományos vezetői koncepciók? | |
Az új vezetői feladatok | |
Az új technológiák és a vállalaton belüli átalakulások következményei | |
A felelősségteljes vezető | |
Értékváltozás és belső felmondás | |
A vállalati légkör alakítása | |
Humánpolitikai vezetés célegyeztetéssel | 29 |
A feladatok és a munkaköri leírás | |
Információkezelés | |
Motivált teljesítmény | |
Delegált felelősség | |
Bizalmatlanság nélküli ellenőrzés | |
A humán erőforrás fejlesztés eszközei | 41 |
A felettes, mint tréner | |
Humán erőforrás - és képzéstervezés | |
A teljesítmény és a fejlesztés értékelése | |
Az értékelés megtárgyalása | |
A munkatársak támogatása | |
A vállalati továbbképzés | |
A munkafeltételek alakítása | |
A kooperatív vezetési stílus | 61 |
Kényszermentes tekintély | |
A kiszámítható vezetés | |
A csoporton belüli erőviszonyok játéka | |
A csoportok alakulása és azok hatása | |
Önismeret | |
A konfliktusok közös megoldása | |
Hogyan keletkezhetnek konfliktusok? | |
Humánpolitikai vezetés szervezetfejlesztéssel | 75 |
A szervezeti változások hatásos kezelése | |
Nem lehet szervezeti eszközökkel megoldani az emberi problémákat | |
Hatékonyság a kooperáció fokozásával | |
A hatalommal való helyes bánásmód | |
A problémák megoldása "team-tréning"-gel | |
A sikeres humánpolitikai vezetés útja | 82 |
Az egyéni munkastílus | |
A rendszert alkotó döntéshozatali folyamat | |
Az üzemen belüli kommunikáció | |
A konferencia | |
A tárgyalás | |
Beszélgetés a munkatársakkal | |
Konfliktus- és vitamegbeszélés | |
A moderátor | |
A kreativitás szerepe az innovációban | |
A vezetési problémák gyakorlati megközelítése | 100 |
A gyengülő teljesítménymagatartás megváltoztatása | |
A csökkenő teljesítmény fékezése | |
A csökkenő minőség és a növekedő selejt megállítása | |
A konfliktusos együttműködés megújítása | |
Konfliktusok megoldása a munkacsoportokban | |
Hátrány nélküli áthelyezés | |
Az átcsoportosítások előnyös alakítása | |
A szakember utánpótlás | |
A hiányzások mérséklése | |
A fluktuáció fékezése | |
Az alkoholproblémák nyílt megtárgyalása | |
A fegyelmi intézkedés korrekt végrehajtása | |
Teljesítménymotivációk teremtése a gyakorlatban | 113 |
A dícséret és az elismerés kimondása | |
A díjazás és a járulékos szolgáltatások megfelelő kialakítása | |
Foglalkozási távlatok nyitása | |
A munkatársak kívánságainak figyelembevétele | |
A megfelelő feladatok átadása | |
A pozitív munkafeltételek kialakítása | |
A munkatársorientált vezetés gyakorlása | |
A humánpolitikai munka, mint vezetői funckió | 120 |
A vezető, mint a humánpolitikai munka megtestesítője | |
Együttműködés a személyzeti osztállyal | |
Együttműködés az üzemi tanáccsal | |
A humán erőforrás gazdálkodás feladatai | |
Humán erőforrás tervezés | |
Humán erőforrás beszerzés | |
A munkaerőbeszerzés | |
Humán erőforrás gondozás | |
Humán erőforrás controlling | |
A humánpolitikai referens, mint partner az üzemi hétköznapokban | |
A vezető 2000-ben | 132 |
A globalizációdás következményei | |
A szervezeti struktúrák megváltoztatása | |
A projektmunka | |
A jövő szakmai elvárásai | |
Szakmai képzettség | |
Szakmán kívüli képzettség | |
A moderátor | |
A "team-menedzser" | |
A konfliktusoldó | |
Összefoglalás és zárógondolatok | 148 |
Függelék: | |
Clemens Heidack: A kooperatív önképzés elmélete és gyakorlata | 151 |
Pausits Attila: A magyar vállalatok humánpolitikai munkájának értékelése egy kérdőíves megkérdezés alapján | 165 |