A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drámapedagógiai műhelygyakorlatok 1-2.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A „pedagógiai folklórként" terjedő képességfejlesztő, személyiségfejlesztő gyakorlatok mellett a drámának tanításra kitalált és kidolgozott változataival is foglalkoztak, iskolásán: ezt is tanulták a Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének elősegítésére címmel megrendezett tanfolyamok hallgatói. Tanítási dráma: a gyerekek drámát játszanak, a felnőtt pedig a közös játék során tanít. Közös játékról van szó, mivel a felnőtt (akit nevezhetünk tanárnak, tanítónak, óvodapedagógusnak, foglalkozásvezetőnek - mindegy, ez a lényegen nem változtat) gyakran szerepben vesz részt a gyerekek tevékenységében. Feladja hétköznapi („tanári") viselkedési mintáit, engedi, hogy személyiségéből mást is lássanak a foglalkozás résztvevői, mint addig. A saját szerepjátékán keresztül szabályozhat, információt vihet a játékba, viselkedésbeli és nyelvi mintát nyújthat, véleményeket hívhat elő, provokálhat, de akár fegyelmezhet is szerepből.
A több mint húsz helyszínen - a teljes... Tovább

Fülszöveg

A „pedagógiai folklórként" terjedő képességfejlesztő, személyiségfejlesztő gyakorlatok mellett a drámának tanításra kitalált és kidolgozott változataival is foglalkoztak, iskolásán: ezt is tanulták a Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének elősegítésére címmel megrendezett tanfolyamok hallgatói. Tanítási dráma: a gyerekek drámát játszanak, a felnőtt pedig a közös játék során tanít. Közös játékról van szó, mivel a felnőtt (akit nevezhetünk tanárnak, tanítónak, óvodapedagógusnak, foglalkozásvezetőnek - mindegy, ez a lényegen nem változtat) gyakran szerepben vesz részt a gyerekek tevékenységében. Feladja hétköznapi („tanári") viselkedési mintáit, engedi, hogy személyiségéből mást is lássanak a foglalkozás résztvevői, mint addig. A saját szerepjátékán keresztül szabályozhat, információt vihet a játékba, viselkedésbeli és nyelvi mintát nyújthat, véleményeket hívhat elő, provokálhat, de akár fegyelmezhet is szerepből.
A több mint húsz helyszínen - a teljes tantestület részvételével - megvalósított képzés a tanítási drámába történő bevezetést szolgálta azzal, hogy egyes dramatikus módszerek és technikák együttnevelési célú pedagógiai alkalmazására készítette fel a résztvevőket. A kurzusok belső, a kipróbálást, gyakorlást célzó tervezési munkái között olyanok is találhatók, melyeket érdemes megmutatni másoknak, „kifelé". Ezek közül, vagyis dramatikus módszereket alkalmazó tanórák vázlataiból és teljes drámaórák tervezeteiből adunk közre két válogatást: a Drámapedagógiai műhelygyakorlatok első és második füzetét.
A játék segítségével tanítani lehet, mégpedig úgy, hogy a tanulási folyamat során a résztvevők megkapják az elsődleges játékélményt, megélhetik a játék örömét - ezt kívánják lehetővé tenni a kiadványban megjelentetett „dolgozatok". A vázlatok, tervezetek többsége adaptáció: az órák működőképessége és értéke kiadványaink alapján is megállapítható, de magának az átalakításnak a szakmaisága, szakszerűsége csak úgy ítélhető meg, ha az eredetit is megnézzük. Vissza

Tartalom

1. kötet
Wenczel Imre: A drámapedagógiai műhelygyakorlatról szóló
kiadványhoz 7
Igazgatók írták 15
Gévai Imre: Ha drámai a helyzet - játsszunk drámát! 17
Kollárics Ferenc: Életút-projekt. Zalavári András drámaórájának
feldolgozása 23
Kiss Albert: „Maradjatok távol". Török László drámaórájának
adaptációja 30
Smolczer Tibor: Drámajátékok a szabadidő eltöltésére 34
Szaszkó Sándorné: Drámajátékok matematikaórára 37
Tanainé Szeghy Rita: Dramatikus tevékenység matematikaórán 43
Gyakorlatokból álló foglalkozástervek 49
Bereczki Gyuláné: Iskolás vagyok 51
Drágulyné Teberán Mária: Ki vagyok én? 54
Smolczer Tiborné: Drámajátékok osztályfőnöki órán 57
Dézsi Ágnes vázlata: Drámajátékok németórán 60
Dézsi Ágnes: Drámajátékok osztályfőnöki órán 64

2. kötet
Kaposi László: Műhelygyakorlatok 7
Krisztián Zoltánné Ágota: A csavargó füstgyerek
(Kropfné Knipp Mária drámaórájának adaptációja) 11
Gulácsi Ilona: Fürge mókus 17
Csáki Klára: A mi erdőnk
(Kuszmann Nóra drámaórájának adaptációja) 25
Dr. Hajdúné Csakajda Ildikó: Fekete-fehér
(Lipták Ildikó drámaórájának adaptációja) 29
Dr. Lakatosné Rozsnyói Anikó: Toldi György - Toldi Miklós
(Petrik Lászlóné drámaórájának adaptációja) 33
Dr. Lakatosné Rozsnyói Anikó:
Hogyan készültem az első drámaórámra? 39
Lipták Ildikó: Interjú „drámás" fizikaóra után 45
A csaló. Variációk Takáts Rita drámaórájára 47
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv