1.034.972

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drozdy Gyula didaktikai metodikai munkássága

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám: 15
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52324/15.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Drozdy Gyula az ellenforradalmi korszak magyar művelődésügyének ismert pedagógusa volt, nagy hatást gyakorolt az alsófokú oktatás alakulására. Tevékenységi területei: tanítóképzés, a pedagógiai irodalom és pedagógiai propaganda. Fő iránya a didaktika; kora módszerjavító törekvéseinek élharcosa volt. A szabadabb tanítási formák alkalmazásával küzdött a korabeli szellem merevségei ellen. Ennek az értékes, hibáival és megalkuvásaival együtt is figyelemre és becsülésre méltó pedagógusnak a munkásságát mutatja be dr. Koller József kitűnő monográfiája, korszerűen elemezve, értékelve, s nemutolsó sorban igényes és mértéktartó bírálattal illetve Drozdyt és korát.

Tartalom

I. A népoktatás helyzete hazánkban a múlt század végén 11
II. Drozdy Gyula fejlődésére ható tényezők a pályakezdés éveiben 17
1. Az első állomáshelyek 17
2. Az 1905. évi tanterv és utasítás 18
3. A továbbképző tanfolyamok (első cikkei a Néptanítók Lapjában;
gyakorlóiskolai tanító Modorban, Budán) 27
III. Az 1925-ös népiskolai tanterv előzményei, jellemzése, célkitűzései 43
1. Az ellenforradalmi korszak népoktatásának néhány jellemző vonása 43
2. Az 1925-ös tanterv 47
IV. Drozdy bekapcsolódása a „módszerjavító törekvések" munkájába . . 71
1. A tanítói tanfolyamok 71
2. Quint és Drozdy kapcsolata 72
3. Drozdy az új szellemű iskoláról 75
V. Drozdy Gyula művei 79
1. Vezérkönyvek 79
A vezér könyvek szerepe ... 89
Az elmélet és gyakorlat kapcsolata 90
Drozdy a vezérkönyvek használati módjáról 91
2. Neveléstan, tanítástan, módszertan ..95
VI. Drozdy Gyula vélekedése néhány didaktikai kérdésről 97
A tanítás tartalma, célja 97
A tantárgyak nevelő értéke 100
A tananyag elrendezése 105
A „kitérések" 107
VII. A formális fokozatok 111
1. Molnár Oszkár sorozat indító művének szerepe Drozdy órafelépítő
elveinek alakulásában 111
2. A formális fokozatok sablonos alkalmazásáról 117
3. A „szabadabb tanítási formák" 122
VIII. A „szabadabb tanítási formák" alapján tervezett tanítások ,,menete"
Drozdy vázlataiban 125
1. Előkészítés 125
2. Tárgyalás 134
3. Befejezés 145
4. A rögzítésről; a tanalakról; a játék és játékosságról 153
összefoglalás 163
Orosz nyelvű tartalomismertetés 169
Angol nyelvű tartalomismertetés 170
Francia nyelvű tartalomismertetés 172
Német nyelvű tartalomismertetés 173
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Drozdy Gyula didaktikai metodikai munkássága Drozdy Gyula didaktikai metodikai munkássága

A borító enyhén kopottas.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv