| Aarhusi megállapodás | 9 |
| Accesss | 9 |
| ACP-országok | 9 |
| Acquis Átvételének Nemzeti Programja | 9 |
| Acquis communautaire | 9 |
| Acquis screening | 10 |
| Addicionalitás | 10 |
| Adópolitika | 10 |
| Adóztatási verseny | 10 |
| Agenda 2000 | 11 |
| Agrárpiaci rendtartás | 11 |
| Agrárpolitika | 11 |
| Agrárpolitika reformjai | 12 |
| Agrárpolitika reformjának középtávú jelentése | 12 |
| Ajánlás | 14 |
| AL-INVEST | 14 |
| Alapszabadságok | 14 |
| Alapvető Jogok Chartája | 14 |
| Alapszerződések | 14 |
| Alapvető nemzeti érdek sérelme miatti vétójog | 14 |
| Állandó Képviselők Tanácsa (COREPER) | 15 |
| Állatjólét | 15 |
| Általános Preferencia Rendszer (GSP) | 15 |
| Általános Vám- és Kereskedelmi Egyezmény | 16 |
| ALTENER | 16 |
| ALURE | 17 |
| Amszterdami Szerződés | 17 |
| Antidömping és kiegyenlítő vámok | 17 |
| "A"-ügyek | 17 |
| ARIANE | 17 |
| ASIA-INVEST | 17 |
| ASIA-IT&C | 18 |
| ASIA-URBS | 18 |
| Audiovizuális szektor | 18 |
| Avis | 18 |
| Átláthatóság, áttekinthetőség | 19 |
| Ázsia-politika | 19 |
| Beadvány/petíció | 21 |
| Behatárolt egyes eseti felhatalmazások | 21 |
| Bel- és igazságügyi együttműködés | 21 |
| Belső határok | 21 |
| Belső piac | 21 |
| Belső vámok | 22 |
| Benchmarking | 22 |
| Benelux Unió | 22 |
| Besorolási társaságok | 22 |
| BEST | 22 |
| Bevándorlási politika | 23 |
| Biztonságosabb Internet Akcióterv | 23 |
| Biztonságos termék | 24 |
| Biztosok | 24 |
| Bonn-Párizs tengely | 25 |
| Bretton Woods-i pénzügyi rendszer | 25 |
| CAP | 25 |
| CARDS | 26 |
| CARNOT | 26 |
| CBC | 26 |
| CDT | 26 |
| Cecchini-jelentés | 26 |
| CEDEFOP | 27 |
| CELEX | 27 |
| CE jelölés (CE Marking) | 28 |
| CEN, CENELEC, ETSI | 28 |
| COMENIUS | 29 |
| COMETT | 29 |
| COMEXT | 30 |
| COOOPME | 30 |
| CORDIS | 30 |
| CEREPER | 30 |
| COREU | 30 |
| CPVO | 30 |
| Culture 2000 | 30 |
| Családok elleni harc | 31 |
| Csatlakozás előtti paktum a szervezett bűnözés elleni harcról | 31 |
| Csatlakozási feltétek | 31 |
| Csatlakozási Partnerség | 31 |
| Csomagolóanyag-hulladékok újrahasznosítása | 32 |
| DAPHNE | 33 |
| Déli kibővítés | 33 |
| Delors -I. csomag (1987) | 33 |
| Delors -II. csomag (1992) | 33 |
| Delors-terv | 33 |
| Demokráciadeficit | 33 |
| Demokrácia Program | 34 |
| Derogáció | 34 |
| Délkelet-Európai Stabilitási Egyezmény | 34 |
| DG | 34 |
| Direktíva | 34 |
| Diszkriminációmentesség elve | 34 |
| Drogellenes harc | 34 |
| Drogstratégia végrehajtási akcióterve | 35 |
| EAGGF | 35 |
| EAR | 36 |
| EASA | 36 |
| EBRD | 36 |
| ECHO | 36 |
| ECLAS | 37 |
| e-Content | 37 |
| ECOS-OVERTURE | 37 |
| ECU | 37 |
| EDI | 37 |
| EEA | 38 |
| eEurope | 38 |
| eEurope+ | 38 |
| eEurope 2005 | 38 |
| EFSA | 39 |
| EFTA | 39 |
| Egészségügyi stratégiai program (2001-2006) | 40 |
| EGK-szerződés | 40 |
| eGoverment | 40 |
| Egyenértékűség elve | 40 |
| Egyesítő Szerződés | 40 |
| Egyetértési eljárás | 41 |
| Egyeztető bizottság | 41 |
| Egyhangúság | 41 |
| Egységes Európai Okmány | 42 |
| Egységes intézményi keretek | 42 |
| Egységes Piac | 42 |
| Együttes döntési eljárás | 42 |
| Együttműködési eljárás | 43 |
| EIB | 43 |
| eLearning | 43 |
| Élelmezési segélyek | 43 |
| Elsődleges jog | 43 |
| Elszámolási egység | 44 |
| Előcsatlakozási Alapok | 44 |
| Előcsatlakozási Stratégia | 44 |
| Előzetes állásfoglalás | 44 |
| Elsőfokú Bíróság | 45 |
| EMAS | 45 |
| Emberi jogok | 45 |
| EMCDDA | 45 |
| EMEA | 46 |
| EMS | 46 |
| EMSA | 46 |
| EMU | 46 |
| Energiaágazati többéves keretprogram | 47 |
| Energia Charta | 47 |
| Energiapolitika | 47 |
| ENERGY | 48 |
| Engrenage | 48 |
| EPoque | 48 |
| EQUAL | 48 |
| ERASMUS | 48 |
| Erdőgazdálkodás | 48 |
| ERM | 49 |
| Esélyegyenlőség | 49 |
| Érzékeny termékek | 49 |
| ESPRIT | 50 |
| Északi kibővítések | 50 |
| ETAP | 50 |
| ETF | 50 |
| EUDOR | 50 |
| EUMC | 50 |
| EURATHLON | 51 |
| EURES | 51 |
| EURHISTAR | 51 |
| Eur-Lex portál | 51 |
| Eurocorps | 52 |
| EUR-OP | 52 |
| Euró | 52 |
| EUROCONTROL | 53 |
| eURODICAUTOM | 53 |
| eURDYCE | 53 |
| EUROFOUND | 53 |
| eUROGUICHET | 54 |
| euroispsa | 54 |
| eurojust | 54 |
| Euro-Ombudsman | 55 |
| Euro-Parl | 55 |
| Európai architektúrája | 55 |
| Európa-erőd | 55 |
| Európa kulturális fővárosa | 55 |
| Európa Megállapodások | 55 |
| Európ Napja | 56 |
| Európa Parlament | 56 |
| Európa Tanács | 56 |
| Európai Beruházási Alap | 56 |
| Európai Beruházási Bank | 56 |
| Európai Bíróság | 56 |
| Európai Bizottság (Bizottság) | 56 |
| Európai Biztonsági és Védelmi Identitás | 57 |
| Európai Energia Charta | 57 |
| Európai Fejlesztési Alap | 57 |
| Európai Foglalkoztatási Paktum | 57 |
| Európai Gazdasági Együttműködés Szervezete | 57 |
| Európai Gazdasági Közösség | 57 |
| Európai Gazdasági és Szociális Bizottság | 58 |
| Európai Gazdasági Térség (EGT) | 58 |
| Európai gondolat | 58 |
| Európai himnusz | 58 |
| Európai Ifjúsági Fórum | 58 |
| Európai Ifjúsági Központok | 58 |
| Európai Internet Szolgáltatók Szövetsége | 59 |
| Európai Jegybankok Rendszere | 59 |
| Európai jelképek | 59 |
| Európai Képzési Alapítvány | 59 |
| Európai Konferencia | 59 |
| Európai környezetvédelmi védjegy | 60 |
| Európai Közösség | 60 |
| Európai Központi Bank | 60 |
| Európai Központi Bankok Rendszere | 60 |
| Európai kulturális hónap | 60 |
| Európai Kutatási Térség | 60 |
| Európai Menekültügyi Alap | 61 |
| Európai Mezőgazdasági Orientációs és Garancia Alap | 61 |
| Európai Monetáris Intézet | 61 |
| Európai Monetáris Rendszer | 62 |
| Európai Önkéntes Ifjúsági Szolgálat | 62 |
| Európai Parlament | 62 |
| Európai Parlament egységes szabályok szerinti megválasztása | 62 |
| Európai polgár, európai polgári státus | 62 |
| Európai Politikai Együttműködés | 63 |
| Európai Regionális Fejlesztési Alap | 64 |
| Európai Stabilitási Egyezmény | 64 |
| Európai szabadalom | 64 |
| Európai Szabadkereskedelmi Társulás | 64 |
| Európai Szabvány Iroda | 64 |
| Európai Szakképzés-fejlesztési Központ | 65 |
| Európai Szakszervezeti Szövetség | 65 |
| Európai Számvevőszék | 65 |
| Európai Szén- és Acélközösség | 65 |
| Európai Szociális Alap | 65 |
| Európai Szociális Charta | 6 |
| Európai szociális modell | 66 |
| Európai Tanács | 67 |
| Európai Termékbiztonsági Hálózat | 67 |
| Európai Unió | 67 |
| Európai Unió mint jogalany | 67 |
| Európai Unió pillérei | 67 |
| Európai Unió Tanácsa | 68 |
| Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank | 69 |
| Európai Valuta Egység | 69 |
| Európai Védelmi Közösség | 69 |
| Európai zászló | 69 |
| EUROPARTNERIAT | 69 |
| European Anti-Fraud Office | 69 |
| Europe Direct | 70 |
| EUROPOL | 70 |
| EUROPROMS | 70 |
| EUROSTAT | 70 |
| EURYDICE | 71 |
| EU szimbólumok | 71 |
| Exporttámogatás | 71 |
| EWC | 71 |
| EWL | 72 |
| FALCONE | 73 |
| Fehér könyv | 73 |
| Fejlesztési politika | 73 |
| Fekete-tengeri Regionális Együttműködés országai | 74 |
| Felfüggesztési záradék | 74 |
| Fenntartható fejlődés | 75 |
| FIFG | 75 |
| Foglalkoztatási Bizottság | 75 |
| Foglalkoztatáspolitika | 75 |
| Foglalkoztatáspolitikai vezérelvek | 76 |
| Fogyasztóvédelem | 76 |
| Fogyasztóvédelmi stratégia | 76 |
| Fogyatékosok esélyegyenlősége | 77 |
| Föderalizmus | 78 |
| Főigazgatóság | 78 |
| Főtitkár-főmegbízott | 78 |
| Fúziós Szerződés | 79 |
| GALILEO | 80 |
| GATT | 80 |
| Gazdaság globalizációja | 80 |
| Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet | 80 |
| Gazdasági és monetáris unió | 80 |
| Gazdasági és Szociális Bizottság | 81 |
| Gazdasági és társadalmi kohézió | 81 |
| Gender mainstreaming | 81 |
| Globalizáció | 82 |
| GMES | 83 |
| GoDigital | 83 |
| GROTIUS | 84 |
| GSP | 84 |
| Halászati Orientációs Pénzügyi Eszköz | 85 |
| Halászati politika | 85 |
| Halászati strukturális politika | 86 |
| Harmadik pillér | 86 |
| Harmonizáció elve | 87 |
| Harmonogram | 87 |
| Határellenőrzés | 87 |
| Határkiegyenlítési illeték | 88 |
| Határmenti Együttműködés Program | 88 |
| Határozat | 88 |
| Helsinki csoport | 88 |
| Hivatalos nyelvek | 88 |
| HORIZON | 88 |
| Horizontális programok | 88 |
| Humanitárius segély | 88 |
| ICRA | 90 |
| IDA | 90 |
| IDEA | 90 |
| I'M GUIDE | 90 |
| INF 2000 | 91 |
| Információs Társadalom | 91 |
| Infrastruktúra | 91 |
| INTEGRA | 91 |
| Integráció | 91 |
| Integráció mélyítése | 92 |
| Integrált szennyezés-megelőzés és ellenőrzés | 92 |
| Integrált termékpolitika | 93 |
| Intelligens Energia Európáért program | 93 |
| Interaktív politikai kezdeményezés | 93 |
| INTERREG | 93 |
| Intervenciós ár | 94 |
| Intézményi egyensúly és demokratikus legitimáció | 94 |
| Intézményi reformok | 94 |
| Ioannia kompromisszum | 95 |
| Ipari védjegy | 95 |
| Iparpolitika | 95 |
| Irányár | 96 |
| Irányelv (direktíva) | 96 |
| ISPA | 96 |
| ISPO | 97 |
| IST Research | 97 |
| Jogharmonizáció | 97 |
| Jogi eszközök | 98 |
| Jogsegély konvenció 2000 | 98 |
| JIT szállítások | 98 |
| Jogszabályok átdolgozása | 98 |
| Jogszabályok egyszerűsítése | 99 |
| Jogszabályok formális vagy hivatalos konszolidálása | 99 |
| Jogszabályok informális vagy magyarázó konszolidálása | 99 |
| JOP | 99 |
| K4-es Bizottság | 100 |
| Kabotázs | 100 |
| KALEIDOSCOPE 2000 | 100 |
| KAP | 100 |
| Keleti bővítés(ek) | 100 |
| Kemény mag | 100 |
| Kereskedelempolitika | 100 |
| Kereskedelmi Világszervezet | 101 |
| Keretkonvenció az Éghajlatváltozásról | 101 |
| Keretprogram (kutatási) | 101 |
| Kétoldalú kormányközi konferencia | 102 |
| Kétszáz mérföldön belüli kizárólagos gazdasági övezetek elve | 102 |
| Kettős többség | 102 |
| KGST | 103 |
| Kiadások besorolása | 103 |
| Kiegészítő hatáskör | 103 |
| Kiotói Jegyzőkönyv és az EU gyakorlata közötti különbség | 103 |
| Kis- és középvállalkozások | 104 |
| Kohézió | 104 |
| Kohéziós Alap | 104 |
| Kollektív Alap | 104 |
| Komitológia | 105 |
| Kommunikációs stratégia | 105 |
| Koncentrikus körök Európája | 106 |
| Konstruktív tartózkodás | 106 |
| Konszolidált szerződések | 106 |
| Kontigens | 106 |
| Konvent | 106 |
| Konvengencia kritériumok | 107 |
| Kooperációs döntési eljárás | 107 |
| Koppenhágai kritériumok | 107 |
| Korlátozott kizárólagos felhatalmazás elve | 108 |
| Kormányközi | 108 |
| Kormányközi konferencia | 108 |
| Kölcsönös elismerés | 108 |
| Kölni folyamat | 108 |
| Költségvetési eljárás | 109 |
| Költségvetési szerződések | 109 |
| Környezetvédelem | 109 |
| Környezetvédelmi felelősség | 109 |
| Környezetvédelmi információszolgáltatás | 110 |
| Közbeszerzés | 110 |
| Közegészségügy | 111 |
| Közgyűlés | 111 |
| Közigazgatási kapacitás | 111 |
| Közlekedéspolitika | 111 |
| Közös akció | 113 |
| Közös álláspont (EU szerződés, VI. cím) | 113 |
| Közös cselekvés vagy közös akció (igazság és belügy) | 113 |
| Közös Kutatási Központ | 113 |
| Közös kül- és biztonságpolitika | 114 |
| Közös piac | 115 |
| Közös stratégia (CFSP) | 115 |
| Közösség | 115 |
| Közösségi és kormányközi módszer | 115 |
| Közösségi hatáskörök | 115 |
| Közösségi jog alkalmazásának figyelemmel kísérése | 116 |
| Közösségi jog elsőbbsége | 116 |
| Közösségi jogszabályok hierarchiája | 116 |
| Közösségi kezdeményezések | 116 |
| Közösségi szabadalmi bejegyzés | 116 |
| Közösségi vívmányok | 117 |
| Közös védelmi politika | 117 |
| Közszolgálat | 117 |
| Közszolgálati Charta | 117 |
| Közszolgáltatások | 118 |
| Közvetett hatály | 118 |
| Közvetlen választás | 118 |
| Kultúra | 118 |
| Kulturális politika | 119 |
| Kutatás és fejlesztés | 119 |
| Külső vámok | 120 |
| Laedeni csúcsértekezlet, laedeni nyilatkozat | 121 |
| LEADER + program | 1221 |
| Lefölözés | 122 |
| Legnagyobb kedvezmény elve | 122 |
| LEONARDO | 122 |
| Letelepedési szabadság | 123 |
| Liberalizáció | 123 |
| LIEN | 123 |
| LIFE | 123 |
| LINGUA | 124 |
| Lisszaboni stratégia | 124 |
| Lobbik | 124 |
| Loméi Konvenciók | 125 |
| Luxemburgi csoport | 125 |
| Luxemburgi kompromisszum | 125 |
| Maastrichti Szerződés | 125 |
| MARCO POLO | 126 |
| Marshall-terv vagy Európai Újjáépítési Program | 126 |
| Második Kohéziós Jelentés | 126 |
| Másodlagos jog | 126 |
| MEDA | 126 |
| MEDIA | 126 |
| Megerősített minősített többség | 127 |
| Meghatalmazási eljárás | 127 |
| Megújítható energiaforrások felhasználásának előmozdítása | 127 |
| Merger Treaty | 127 |
| Miniszterek Tanácsa | 127 |
| Minősített többség | 128 |
| MLIS | 128 |
| Monetáris unió | 128 |
| Montánunió | 128 |
| Multi-country programok | 129 |
| NATO | 130 |
| Négy szabadság | 130 |
| Nemi egyenlőség | 130 |
| Nemzeti Fejlesztési Terv | 130 |
| Nemzeti parlamentek | 131 |
| Nemzetközi szervezett bűnözés és a pénzmosás ellen | 132 |
| Népesség elöregedésének problematikája | 132 |
| Nettó befizető | 133 |
| NEW CRONOS | 133 |
| Nizzai szerződés | 133 |
| NOW program | 134 |
| NUTS | 134 |
| Nyilatkozat - (CFSP) | 135 |
| Nyugat-Európai Unió | 135 |
| Nyugat-Európai Unió megfigyelői | 135 |
| Nyugat-Európai Unió társult tagjai | 135 |
| OBNOVA | 136 |
| ODYSSEUS | 136 |
| OECD | 136 |
| Official Journal, OJ | 136 |
| OHIM | 137 |
| OIL | 137 |
| OISIN | 137 |
| Oktatási, szakképzési és ifjúsági politika | 137 |
| OLAF | 138 |
| Ombudszman | 138 |
| Opt-out | 139 |
| OSHA | 139 |
| Ötödik Kutatás-Fejlesztési Keretprogram | 139 |
| Páneurópai Mozgalom | 140 |
| Parlamenti bizottságok | 140 |
| Partnerség Program | 140 |
| PECA | 140 |
| Petersbergi nyilatkozat | 141 |
| PETRA | 141 |
| Pénzmosás elleni harc | 141 |
| Pénzügyi perspektíva 2000-2006 | 142 |
| Pénzügyi Szolgáltatások Akcióterve | 142 |
| PHARE | 143 |
| PHILOXENIA | 143 |
| Pillér | 143 |
| Pléven-terv | 143 |
| Politikai agenda | 143 |
| Politikai Bizottság | 143 |
| Pozíciós papír | 144 |
| PRE-LEX | 144 |
| PROSOMA | 144 |
| Protekcionizmus | 145 |
| RAPEX | 146 |
| RAPHAEL | 146 |
| RAPID | 146 |
| Rasszizmus és az idegengyűlölet elleni harc | 147 |
| REGIO | 147 |
| Regionális politika | 147 |
| REM | 147 |
| Rendelet | 147 |
| Rendőri és bírósági együttműködés bűnügyekben | 147 |
| Régiók Bizottsága | 148 |
| RISC | 148 |
| Robert Schuman Project | 149 |
| Romák integrálódásának elősegítése | 149 |
| Római Szerződés(ek) | 150 |
| Saját jövedelemforrások | 151 |
| SAM | 151 |
| SAPARD | 152 |
| SAVE | 152 |
| SCADPLUS | 152 |
| Schengeni Acquis | 152 |
| Schengeni Egyezmények | 152 |
| Schengeni Információs Rendszer (SIS) | 153 |
| Schuman nap | 153 |
| Schuman Terv | 153 |
| SESAME | 153 |
| SIS | 153 |
| SOCRATES | 153 |
| SOLVIT | 154 |
| STABEX | 154 |
| Stabilitási és Növekedési Paktum | 154 |
| Statistics in focus | 154 |
| STOP | 155 |
| Strukturális Alapok | 155 |
| Stratégiai tervező-elemző egység | 155 |
| Sutherland jelentés | 155 |
| SYNERGY | 155 |
| Sysmin | 156 |
| Szabadkereskedelem | 156 |
| Szabadkereskedelmi övezet | 156 |
| Szabadság, a biztonság és az igazságosság régiója | 156 |
| Szabványosítás | 157 |
| Szabványharmonizáció | 157 |
| Szabványok harmonizációjának általános hatásai | 157 |
| Szállítási politika | 157 |
| Számvevőszék | 158 |
| Személyek szabad áramlása | 158 |
| Szerződések | 159 |
| Szerződések egyszerűsítése | 159 |
| Szociális Alap | 159 |
| Szociális kirekesztődés elleni fellépés | 159 |
| Szociális partnerek | 160 |
| Szociálpolitikai Egyezmény | 160 |
| Szolgáltatások belső piaca | 160 |
| Szorosabb együttműködés | 162 |
| Szubszidiaritás | 162 |
| Szubvenció | 162 |
| TAC | 163 |
| TACIS | 163 |
| Tagjelölt országok | 163 |
| TAIEX | 163 |
| Tanács | 163 |
| Tanácsi eljárások áttekinthetősége | 163 |
| TARIC | 164 |
| Társadalmi párbeszéd | 164 |
| Társfinanszírozás | 165 |
| Társulás | 165 |
| Távközlés | 165 |
| Távoli területek | 165 |
| TED | 166 |
| TEMPUS | 166 |
| TEN | 166 |
| Tengeri biztonság közösségi stratégiája | 166 |
| Terrorizmus elleni harc | 167 |
| Tervezési és korai riasztási egység | 167 |
| Testvérvárosi kapcsolatok (town-twinning) | 168 |
| THERMIE | 168 |
| Több sebességes Európa | 168 |
| Transzatlanti program | 168 |
| Transzeurópai hálózatok | 170 |
| Transzparencia | 170 |
| Turizmus | 170 |
| Turizmus és Foglalkoztatás program | 171 |
| Twinning | 171 |
| UNCTAD | 172 |
| UNFCCC | 172 |
| Uniós állampolgárság | 172 |
| Univerzális szolgáltatás | 172 |
| URB-AL | 172 |
| URBAN | 172 |
| Új tagállamok felvétele | 172 |
| Ügynökségek | 174 |
| Valutakígyó | 174 |
| Vállalati színtű társadalmi párbeszéd | 175 |
| Vám 2007 | 175 |
| Vámpolitika | 176 |
| Vámplafon | 176 |
| Vámunió | 176 |
| Vélemény | 176 |
| Versenyképesség | 176 |
| Versenypolitika | 177 |
| Vidékfejlesztés | 178 |
| Vízügyi keretpolitika | 178 |
| WTO | 180 |
| YOUTHSTART | 181 |
| Zöld dollár | 182 |
| Zöld kereslet | 182 |
| Zöld könyv | 182 |