1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ajánlások a minőségi iskolai infrastruktúra kialakításához

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-682-670-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mit üzennek az oktatási épületek a jövő nemzedékeknek? Hogyan állítható a terek a nevelő-oktató munka szolgálatában? Hogyan segíti az épület kialakítása a különböző csoportok bevonását a tanulási folyamatba? Hol a helye az épületben a tanulónak, a pedagógusnak és szülőnek? Hogyan tervezhetők fenntartható épületek? Hogyan segíthet az épület a település közösségformálásában? Hogyan tehető hatékonnyá az épület kialakítására, felújítására tett beruházás?
A minőségi épület a minőségi oktatást szolgálja: felelősségünk van abban, hogy az oktatási épületek a jövőre, a felelős állampolgári magatartására, a hagyományok és a tudás értékének tiszteletére neveljenek. Egy sikeresen kialakított iskolai környezet évtizedekre meghatározhatja annak a településnek az életét, amelynek lakóit befogadja. Ilyen létesítmények akkor hozhatók létre, ha a tervezésben részt vesznek a leendő felhasználók, és maga a folyamat az építész, a kivitelezők, a pedagógus és pszichológus szakemberek... Tovább

Fülszöveg

Mit üzennek az oktatási épületek a jövő nemzedékeknek? Hogyan állítható a terek a nevelő-oktató munka szolgálatában? Hogyan segíti az épület kialakítása a különböző csoportok bevonását a tanulási folyamatba? Hol a helye az épületben a tanulónak, a pedagógusnak és szülőnek? Hogyan tervezhetők fenntartható épületek? Hogyan segíthet az épület a település közösségformálásában? Hogyan tehető hatékonnyá az épület kialakítására, felújítására tett beruházás?
A minőségi épület a minőségi oktatást szolgálja: felelősségünk van abban, hogy az oktatási épületek a jövőre, a felelős állampolgári magatartására, a hagyományok és a tudás értékének tiszteletére neveljenek. Egy sikeresen kialakított iskolai környezet évtizedekre meghatározhatja annak a településnek az életét, amelynek lakóit befogadja. Ilyen létesítmények akkor hozhatók létre, ha a tervezésben részt vesznek a leendő felhasználók, és maga a folyamat az építész, a kivitelezők, a pedagógus és pszichológus szakemberek együttgondolkodásának eredményeként valósul meg.
A kötet összegzi az iskola infrastruktúrájával foglalkozó szakemberek tudását, is kiemeli azokat a szempontokat, amelyeket nem lehet elhanyagolni az oktatási épületek kialakításának újragondolásánál. A kérdések segítséget nyújtanak a helyi viszonyok feltérképezésében, megkönnyítve az iskolaigazgatók és fenntartók közötti érdekegyeztetést, valamint az épületek és az iskolaépület használók közötti kommunikációt. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Bevezetés - a fenntartható iskola újragondolása 9
Partneri tervezés szempontjai 1
Tájépítészeti szempontok 15
Környezettudatosság szempontjai 19
Gazdaságos fejlesztés szempontjai 23
Biztonsági szempontok 27
Egészségi szempontok 31
Szociokulturális szempontok 35
Közösségépítés szempontjai 39
Kreativitás fejlesztésének szempontjai 51
Új iskola építésének kérdései 55
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Ajánlások a minőségi iskolai infrastruktúra kialakításához
Állapot:
980 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
konyv