1.034.165

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Borges - Az életút

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Róla szól

Kiadó: Európa Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapes
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 744 oldal
Sorozatcím: Életek & művek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-07-8932-5
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Borges elutasította a szemfényvesztést, amely szerinte a realizmus lényegéből fakad - a regényíró ugyanis úgy tesz, mintha tükröt tartana a „valóság" elé, holott valójában semmivel sem tud többet a világban zajló folyamatokról, mint az olvasói. Úgy vélte, hogy az irodalmi fikciót nincs értelme leplezni: a történet orbe autónomo, a képzelet önálló birodalma, amelyet a szerző kedve szerint, szabadon alakíthat, ha sikerül meggyőznie az olvasót, hogy kellő „költői hitelt" tulajdonítson neki. Borges nemcsak a realizmus béklyóját dobta le, de a regénynek a modern irodalmi hierarchiában elfoglalt kiváltságos helyét is megkérdőjelezte. Olyan elbeszélő műfajokhoz vonzódott, amelyek jóval megelőzték a regény kialakulását - fabulát, hőskölteményt, példázatot és mesét írt. Kedvelte azokat a modern műfajokat is, amelyeket a regény kimagasló tekintélye alacsonyított le - a horrorisztikus vagy kalandos elbeszélést, a tudományos-fantasztikus és leginkább a detektívtörténetet, amelyet aprólékosan... Tovább

Fülszöveg

Borges elutasította a szemfényvesztést, amely szerinte a realizmus lényegéből fakad - a regényíró ugyanis úgy tesz, mintha tükröt tartana a „valóság" elé, holott valójában semmivel sem tud többet a világban zajló folyamatokról, mint az olvasói. Úgy vélte, hogy az irodalmi fikciót nincs értelme leplezni: a történet orbe autónomo, a képzelet önálló birodalma, amelyet a szerző kedve szerint, szabadon alakíthat, ha sikerül meggyőznie az olvasót, hogy kellő „költői hitelt" tulajdonítson neki. Borges nemcsak a realizmus béklyóját dobta le, de a regénynek a modern irodalmi hierarchiában elfoglalt kiváltságos helyét is megkérdőjelezte. Olyan elbeszélő műfajokhoz vonzódott, amelyek jóval megelőzték a regény kialakulását - fabulát, hőskölteményt, példázatot és mesét írt. Kedvelte azokat a modern műfajokat is, amelyeket a regény kimagasló tekintélye alacsonyított le - a horrorisztikus vagy kalandos elbeszélést, a tudományos-fantasztikus és leginkább a detektívtörténetet, amelyet aprólékosan kidolgozott, „teleologikus" cselekményszövése miatt csodált. Nem mintha kötötte volna bármiféle műfaji megszorítás. A fikció igézete alól semmi sem vonhatta ki magát; a keze alatt még egy-egy könyvismertetést, nekrológot, tudományos esszét vagy lábjegyzetet is áthathatott az elbeszélő varázsa. Ahogy emlékezetesen megjegyezte, még a metafizika és a teológia is a fantáziairodalom egy-egy ágának tekinthető. Vissza

Tartalom

Előszó / 7
Köszönetnyilvánítás / 13
ELSŐ RÉSZ
A kard és a tőr / 17
(1899-1921)
1. Család és nemzet / 19
2. Mama és Papa / 36
3. Gyermekkor (1899-1914) / 55
4. Genf (1914-1919) / 83
5. Spanyolország (1919-1921) / 99
MÁSODIK RÉSZ
A szerelmes költő / 129
(1921-1934)
6. Buenos Aires (1921-1923) / 131
7. A második európai látogatás (1923-1924) / 160
8. Avantgárd kalandozások (1925) / 179
9. Az Alef (1926) / 190
10. Elutasítás (1926-1927) / 203
11. Bosszú és vereség (1927-1930) / 216
12. Szépprózakísérletek (1930-1932) / 236
13. A vetélytársak (1933-1934) / 256
HARMADIK RÉSZ
Egy évtized a pokolban / 281
(1934-1944)
14. Kudarc (1934-1935) / 283
15. Elszigetelten (1936-1937) / 295
16. A Papa halála (1938-1939) / 312
17. Dante példája (1939-1940) / 325
18. Az elágazó ösvények kertje (1940-1944) / 345
NEGYEDIK RÉSZ
A pokolról és a mennyről / 365
(1944-1969)
19. Az „új Beatrice" (1944-1946) / 367
20. Szorongás és megalázkodás (1946-1947) / 388
21. Hiú remények (1947-1950) / 397
22. Borges kontra Perón (1950-1955) / 412
23. La Revolución Libertadora (1955-1959) / 430
24. A Mama uralma (1958-1963) / 451
25. Dekonstrukciók (1963-1967) / 467
26. Házasság (1967-1968) / 485
ÖTÖDIK RÉSZ
A visszanyert szerelem / 503
(1969-1986)
27. Izland (1969-1971) / 505
28. Alkony és hajnal között (1971-1975) / 527
29. Új hajnal Izlandon (1975-1976) / 543
30. Kék tigrisek (1976-1979) / 558
31. Japán muzsikája (1979-1981) / 574
32. A nemzet dekonstrukciója (1980-1983) / 588
33. Az álomszövő (1984-1985) / 608
34. A vég megkomponálása (1985-1986) / 624
Utószó / 635
Argentin kifejezések szótára / 639
Jegyzetek / 641
Bibliográfia / 709
Mutatók / 729

Edwin Williamson

Edwin Williamson műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Edwin Williamson könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv