| Bevezetés | 3 |
| Az edzéselmélet meghatározása | 5 |
| A gyakorlat magasszintű általánosítása | 5 |
| Csoportmunka | 5 |
| Az edzéselmélet és az edői gyakorlat kapcsolata | 6 |
| A korszerű edzés jellemzői | 6 |
| Egy sportágra szakosodás | 6 |
| Életmód és sport | 7 |
| Egyéni edzés | 7 |
| Tervszerűség | 7 |
| Tudományos edzés | 7 |
| Edzés | 8 |
| Edzésrendszer, edzésmódszer, edzéseszközök | 9 |
| Teljesítőképesség, teljesítőkészség | 9 |
| Feladatok | 10 |
| Fizikai képzés | 10 |
| Technikai, taktikai képzés | 10 |
| Értelmi képzés | 11 |
| Nevelés | 11 |
| Edzettség | 11 |
| Az edzettség növelésének eszközei | 13 |
| Versenygyakorlatok | 13 |
| Speciális gyakorlatok | 14 |
| Sokoldalúan képző gyakorlatok | 14 |
| Az edzettség növelésének káros eszközei (dopping) | 15 |
| Az edzésterhelés jellemzői | 16 |
| Alapismeretek | 16 |
| Alkalmazkodási sajátosságok | 17 |
| A terhelés összetevői | 19 |
| Intenzitás | 19 |
| Ingersűrűség | 20 |
| Időtartam (terjedelem) | 20 |
| Terjedelem és intenzitás összehangja | 20 |
| Túledzettség | 21 |
| Edzéselvek, követelmények | 25 |
| Fokozódó terhelés | 25 |
| Egész éves terhelés | 26 |
| Terhelési ciklusok kialakulása | 27 |
| Formaidőzítés | 30 |
| Tudatosság | 32 |
| Szemléletesség | 33 |
| Rendszeresség | 33 |
| Érthetőség | 34 |
| Erőedzés | 34 |
| Maximális erő | 35 |
| Gyorsasági erő | 35 |
| Erőállóképesség | 35 |
| Abszolút erő, relatív erő | 35 |
| Belső és külső erők | 36 |
| Statikus és dinamikus erő | 36 |
| Erőfejlesztés izometriás (statikus) gyakorlatokkal) | 36 |
| Erőfejlesztő gyakorlatok | 37 |
| Sportági sajátosságok | 38 |
| A gyorsaság edzése | 38 |
| A gyorsaság elemi formái | 39 |
| A gyorsaság sajátos formái | 39 |
| A gyorsaságfejlesztés lehetőségei | 40 |
| A gyorsaságfejlesztés módszerei | 42 |
| Az állóképesség edzése | 43 |
| Hosszútávú állóképesség | 44 |
| Középtávú állóképesség | 44 |
| Rövidtávú állóképesség | 44 |
| Állóképességfejlesztő módszerek | 45 |
| Tartós módszerek | 45 |
| Intervallumos módszerek | 45 |
| Verseny, ellenőrző módszerek | 46 |
| A módszerek kölcsönhatása | 46 |
| Az ügyesség edzése | 46 |
| Az ügyesség jellemzői | 46 |
| Az ügyesség fejlesztésének követelményei | 47 |
| A hajlékonyság edzése | 48 |
| A képességek közötti kölcsönhatás | 49 |
| A sporttechnika elsajátításának fázisai | 50 |
| A mozgásszerkezet fogalma | 51 |
| A gyakorlás jelentősége a technikai képzésben | 52 |
| A technikai képzés követelményei | 53 |
| Hibajavítás | 54 |
| A helyes és helytelen szembeállítása | 55 |
| Az objektív információk felhasználása | 55 |
| A végrehajtás eltúlzása | 55 |
| Mozgásrészek gyakorlása | 55 |
| Kényszerítő helyzetek alkalmazása | 55 |
| Taktika | 56 |
| Alapismeretek | 56 |
| A taktika oktatásának módszerei | 56 |
| Taktikai ismeretek elsajátítása | 57 |
| Taktikai helyzetek | 57 |
| A taktikai tudás ellenőrzése | 58 |
| Versenyzés | 59 |
| A sportversenyek, mérkőzések jelentősége | 59 |
| Edzésversenyek | 59 |
| A versenyek tervezése | 60 |
| Versenyelőkészületek | 60 |
| Pszichikai előkészületek | 61 |
| Felkészülés a verseny előtti napon | 61 |
| A rajt előtti felkészülés | 62 |
| A verseny előtti bemelegítés | 63 |
| Az edzés tervezése | 64 |
| Edzéstervek, fajtái | 64 |
| Egyéni edzéstervek | 65 |
| Csoporttervek | 65 |
| Versenytervek | 65 |
| Az edzéstervkészítés követelményei | 65 |
| Az edzéstervek értékelése, az edzettség ellenőrzése | 67 |
| A sportoló edzsénaplója | 67 |
| Az edző naplója | 67 |
| A sportorvosi vizsgálatok eredményei | 68 |
| Az edzsé felépítése | 68 |
| Alapismeretek | 68 |
| Bemelegítés | 69 |
| Fő rész | 70 |
| Levezető rész | 70 |
| A sportbeli felkészülés szakaszai | 71 |
| Alapismeretek | 71 |
| Az utánpótlás nevelésének időszaka | 71 |
| Az utánpótlásedzést befolyásoló tényezők | 72 |
| A fizikai képességek fejlesztése | 73 |
| A technikai képzés | 73 |
| Taktikai képzés | 74 |
| Értelmi fejlesztés | 74 |
| Kiválasztás | 74 |
| A tehetség jellemzői | 75 |
| A tehetségkutatás lehetőségei, területei | 75 |
| Tartalom | 107 |