| Az edzéselmélet fejlődése | 2 |
| Az edzéselmélet kialakulása | 3 |
| A gyakorlati tapasztalatok általánosítása | 4 |
| A társtudományok ismereteinek felhasználása | 5 |
| A sporttudományos kutatások fejlődése | 6 |
| A sporttudományi kutatások tárgya, a sporttudomány önállósága | 8 |
| Az edzés jellemzői | 9 |
| Alapfogalmak | 14 |
| Edzés | 14 |
| Edzésrendszer | 14 |
| Edzésmódszer | 16 |
| Edzésfeladatok | 17 |
| Edzéseszközök | 21 |
| Káros edzéseszközök (dopping) | 28 |
| Edzettség | 32 |
| A teljesítmény összetevői | 37 |
| Edzésterhelés | 41 |
| Alkalmazkodási sajátosságok | 45 |
| Elfáradási sajátosságok | 49 |
| A terhelés összetevői | 56 |
| Az edzésfolyamatot befolyásoló elvek | 56 |
| Biológiai elvek | 67 |
| Pedagógiai elvek | 100 |
| Testi képességek | 107 |
| A testi képességek fogalma | 107 |
| Kondicionális képességek | 108 |
| Koordinációs képességek | 112 |
| Koordinációs képességek és mozgáskészségek kapcsolata | 114 |
| Mozgáskészség | 116 |
| A testi képességek és mozgáskészségek kölcsönhatása | 117 |
| Mozgásfejlődés | 119 |
| A testi képességek fejlesztése | 126 |
| Terhelési sajátosságok | 128 |
| A terhelés ellenőrzése és elemzése | 130 |
| A testi képességek fejlesztésének módszerei | 131 |
| Az izomerő fejlesztése | 133 |
| Erőfajták | 136 |
| Az erőfejlődés életkori lefutása | 139 |
| Állóképesség fejlesztése | 144 |
| Gyorsaság fejlesztése | 152 |
| A koordinációs képességek fejlesztése | 155 |
| Mozgékonyság, hajlékonyság | 170 |
| Testtartás | 174 |
| Technika | 178 |
| A mozgáskoordináció értelmezése | 178 |
| A mozgáskoordináció fő jellemzői | 183 |
| Optimális energiabefektetés | 183 |
| A mozgás hatékonysága | 184 |
| Biztonság, kedvező mozgásélmény | 184 |
| A mozgáskoordináció információ forrásai | 185 |
| Mozgásérzékelés | 185 |
| Tapintás | 187 |
| Egyensúly | 187 |
| Látás | 188 |
| Hallás | 190 |
| Mozgáskoordinációs modellek | 191 |
| Visszajelentés, mozgásellenőrzés | 194 |
| A mozgásszerkezet fogalma | 196 |
| Hibajavítás | 199 |
| A helyes és helytelen szembeállítása | 200 |
| Az objektív információk felhasználása | 200 |
| A végrehajtás eltúlzása | 201 |
| Mozgáskészségek gyakorlása | 201 |
| Kényszerítő helyzetek alkalmazása | 201 |
| Stratégia és taktika | 202 |
| A stratégia és taktika jelentősége a versenysportban | 202 |
| Alapfogalmak | 204 |
| A stratégia | 204 |
| A taktika | 207 |
| A sportágak csoportosítása | 215 |
| Sorsolásos sportágak | 215 |
| Páros küzdelmek | 216 |
| Csapatjátékok | 217 |
| Az egyén, mint feladatmegoldó rendszer | 218 |
| A taktikai feladat | 218 |
| Versenyhelyzet | 219 |
| Taktikai cselekvés | 220 |
| Taktikai gondolkodás | 221 |
| A csapat, mint feladatmegoldó rendszer | 230 |
| A csapat strukturáltsága | 232 |
| Az együttműködés | 232 |
| Az együttműködés feltételei | 234 |
| A játékrendszer | 242 |
| A támadás taktikája | 245 |
| A védekezés taktikája | 249 |
| A rendszer irányítása | 251 |
| Oktatásmódszertani kérdések | 256 |
| Oktatási célok | 256 |
| Az ismeretek alkalmazása | 259 |
| Módszertani szempontok | 267 |
| Felhasználási és fejlesztési lehetőségek | 279 |
| Versenyzés | 280 |
| A sportverseny és meghatározása | 280 |
| A versenyhelyzet elemzése | 281 |
| Versenyzési motívumok | 289 |
| Alkalmazkodás a versenyhez | 285 |
| A sportversenyek jelentősége | 287 |
| A versenyek tervezése | 289 |
| A rajtállapot elemzése | 291 |
| Felkészülés a versenyelőtti napon | 298 |
| Az edzés tervezése | 300 |
| Az edzéstervek fajtái | 303 |
| Egyéni edzéstervek | 303 |
| Csoporttervek | 304 |
| Vegyes tervek | 304 |
| A különböző tervek azonos vonásai | 304 |
| Évi edzésterv | 305 |
| Időszaki tervek | 306 |
| Edzésnapló | 307 |
| Az edzés felépítése | 309 |
| Általános jellemzők | 309 |
| Bevezető rész | 311 |
| Fő rész | 313 |
| Befejező rész | 315 |
| A sportbeli felkészülés szakaszai | 316 |
| Alapismeretek | 316 |
| Anatómiai, élettani jellemzők | 319 |
| Testi fejlődés | 328 |
| A korai mozgástanítás | 328 |
| Az utánpótlás nevelésének időszaka | 331 |
| Az utánpótlásnevelést befolyásoló tényezők | 333 |
| A fizikai képességek fejlesztése | 334 |
| Technikai képzés | 335 |
| Taktikai képzés | 336 |
| Értelmi fejlesztés | 338 |
| Sokoldalú képzés | 340 |
| Kiválasztás | 343 |
| A tehetség jellemzői | 344 |
| Módszertani törekvések | 347 |
| Sportági kiválasztás | 359 |
| Utószó | 362 |
| Függelék: szakfogalmak értelmező szótára | 363 |