kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Egészségesebb Óvodák Nemzeti Hálózata |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 416 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 3 |
| Bevezetés | 9 |
| A jegyzet használata | 10 |
| A gondozó-nevelő munka | 13 |
| Alapvető értékünk: az egészség | 14 |
| A védőnő és az óvónő | 17 |
| A védőnő és az óvónő munkája | 19 |
| A kisgyermek gondozása | 22 |
| Az egészségnevelés módszere | 24 |
| A módszerről általában | 24 |
| Kétféle módszerről | 25 |
| A óvodai egészségnevelési módszerek meghatározói | 30 |
| A legjobb módszer meghatározása | 30 |
| Választott hivatásunk | 33 |
| Hivatásunk jogi alapja | 34 |
| Az Óvodai Nevelés Országos alap-programja | 36 |
| Kitekintés a jövőbe | 37 |
| A szerep és a hivatás | 39 |
| Társadalmi feladatvállalások | 43 |
| Az óvodai egészségnevelés célja: a gyermek egészségfejlesztése | 45 |
| Az egészség modern értelmezése | 46 |
| Elméletek az egészségről és betegségről | 47 |
| A "pozitív egészség" fogalma | 51 |
| Egészségfejlesztés és prevenció | 53 |
| Az egészségfejlesztés stratégiája | 56 |
| Az egészségnevelés modern értelmezése | 59 |
| Egészségfejlesztés | 59 |
| Egészségnevelés | 60 |
| Az egészségnevelés tartalma | 62 |
| Az egészségnevelés "határai" | 64 |
| Egészségvédelem az óvodai nevelés országos alapprogramjában | 67 |
| A gyermek s a környezet új szemlélete | 68 |
| Egészségnevelés az óvodában | 69 |
| Az egészségnevelésről | 71 |
| Az egészségnevelés tartalmi kérdései | 73 |
| Az egészséges életmód igénye | 73 |
| Az értelmi fejlesztés igénye | 75 |
| A szocializáció elősegítése | 76 |
| Együttműködés | 77 |
| Kapcsolat a szülőkkel | 77 |
| Az óvoda belső környezete | 77 |
| Az óvoda külső kapcsolatrendszere | 79 |
| Kapcsolat az óvodai egészségügyi szolgálattal | 80 |
| Modern egészségfejlesztő óvónői szemlélet | 82 |
| A testi növekedés mutatói | 83 |
| A testi fejlődés megfigyelése | 84 |
| A testi növekedés jellemzői | 86 |
| A szervezet működésének jellemzői | 89 |
| Az érzékszervek fejlődése | 92 |
| A mozgásszervek fejlődése | 98 |
| A szervezet más rendszereinek fejlődése | 104 |
| A gyermek lelki-szellemi fejlődése | 115 |
| Az értelmi fejlődés menete | 116 |
| Bővülő emlékezet | 117 |
| Színes képzelet | 118 |
| A "miért"-korszak | 120 |
| A beszéd fejlődése | 121 |
| A kisgyermek érzelmei és akarata | 122 |
| A fejlődés-fejlesztés egészségpedagógiai feltételei | 129 |
| Fokozott mozgásigény, játék | 130 |
| A rendszeresség igénye | 136 |
| A szabadság igényének kielégítése | 139 |
| A szeretet-háló | 144 |
| Az óvodai egészségnevelés elmélete | 145 |
| Szomatikus nevelés | 147 |
| Pszichohigiénés nevelés | 151 |
| Szociohigiénés nevelés | 155 |
| Az óvodai egészségnevelés munkadefiníciója | 160 |
| Az óvodai szomatikus nevelés | 165 |
| Személyi higiénére nevelés | 170 |
| A gyermek egészségének ellenőrzése | 172 |
| Testápolás az óvodában | 178 |
| Egészséges ruházat, helyes öltöztetés | 179 |
| A fertőző betegségek megelőzése | 181 |
| Környezethigiéniára nevelés | 182 |
| A helyiségek, csoportszobák higiéniája | 183 |
| A felszerelések higiéniája | 185 |
| Az udvar higiéniája | 185 |
| Szépítés és higiénia | 185 |
| Egészséges táplálkozás, kulturált étkezés | 187 |
| A szervezet edzése, testnevelés | 190 |
| Betegségek, kisebb rendellenességek, balesetek megelőzése | 193 |
| Óvoda-egészségügyi ellátás | 201 |
| Az óvodai pszichohigiénés nevelés | 205 |
| Higiéne-pszichohigiéne-mentálhigiéne | 206 |
| Pedagógiai pszichohigiéne | 210 |
| A pszichohigiénés nevelés feltételei | 211 |
| A gyermekek oldaláról támasztott feltételek | 213 |
| Feltételek a nevelő oldaláról | 214 |
| Óvodai tárgyi és szervezési feltételek | 219 |
| A pedagógiai pszichohigiéne műveltségtartalma | 220 |
| Korrekciós-megelőző feladatok | 226 |
| A vegetatív idegrendszer zavarainak megelőzése | 227 |
| Szokásbeli rendellenességek gondozása | 228 |
| A pszichomotoros rendellenességek korrekciója | 229 |
| Funkcionális zavarok | 231 |
| Az érzelmi élet zavarai | 233 |
| A neurózis óvodai prevenciója | 235 |
| Az óvodai szociohigiénés nevelés | 241 |
| A gyermek-gyermek kapcsolatok pozitív töltése | 242 |
| Az óvodapedagógus és a gyermek kapcsolata | 241 |
| A védőnő és a gyermek kapcsolata | 248 |
| A szülő-gyermek kapcsolat | 252 |
| A sérült, fogyatékos, hátrányos helyzetű gyermekek nevelése | 257 |
| Együttműködés a családdal | 263 |
| Kapcsolat a szülőkkel | 264 |
| A szülők szociális helyzete | 265 |
| A szülők kulturáltsága | 268 |
| Az óvónő találkozás a szülőkkel | 269 |
| Egészségnevelési tanácsok szülőknek | 268 |
| A mozgás kielégítése otthon | 272 |
| Rendszeres életmódra szoktatás | 272 |
| A gyermek szabadsága otthon | 274 |
| A "szeretet-háló" a családban | 275 |
| A szülők meggyőzése | 279 |
| Devianciák a családban | 283 |
| Alkoholista a családban | 285 |
| Kábítószer-fogyasztó a családban | 286 |
| Öngyilkos a családban | 287 |
| Bűnöző életmódú a családban | 288 |
| Nagydohányos a családban | 290 |
| A beteg gyermek gondozása | 292 |
| A pedagógus egészségi önellenőrzése | 305 |
| Az egészségünk néhány mutatója | 306 |
| Egészségi öntesztelés | 307 |
| Az ideális testsúly ellenőrzése | 309 |
| A testalkat ellenőrzése | 309 |
| Pulzus-mérés önmagunkon | 310 |
| A vérnyomás önellenőrzése | 311 |
| Fittségi önvizsgálat | 312 |
| A bőr megfigyelése | 314 |
| A női emlő önvizsgálata | 314 |
| A női hüvelyváladék vizsgálata | 315 |
| A menstruáció ellenőrző vizsgálata | 316 |
| A gyermek jogai és védelme | 317 |
| Új szemlélet a gyermek jogairól | 318 |
| A gyermek fejlődése | 318 |
| A gyermek különleges jogvédelme | 319 |
| Új szemlélet a gyermek jogairól | 320 |
| A gyermeket megillető jogok | 321 |
| A gyermek joga az élethez és a legjobb egészségi állapothoz | 321 |
| A családban való nevelkedéshez való jog | 322 |
| A gyermek joga a szociális biztonsághoz | 323 |
| Az oktatáshoz, művelődéshez való gyermeki jog | 324 |
| A fizikai és lelki durvaságok ellenoi védelem joga | 3125 |
| A kábítószer-fogyasztás elleni védelem joga | 326 |
| Gyermekvédelem | 326 |
| Helyi pedagógiai programok készítése | 331 |
| A helyi óvodai pedagógiai programok | 332 |
| A pedagógiai tervezésről | 332 |
| A programkészítés kötelezettsége | 333 |
| Helyi óvodai programok | 336 |
| Elemzés - szabályozás | 337 |
| Értékrendszer - arculat | 338 |
| A programkészítés felelőssége | 339 |
| A helyi óvodai program készítésének lépései | 340 |
| Építkezés az ONAP-ra | 340 |
| A helyi sajátosságok, szociokulturális jellemzők áttekintése | 341 |
| Az óvoda anyagi helyzetének elemzése | 342 |
| Az óvoda népegészségügyi helyzetének és fejlesztésének elemzése | 342 |
| Az óvodai nevelés főbb mutatóinak elemzése a gyermekcsoportban | 343 |
| A szülőkkel, nevelési és társadalmi szervekkel való kapcsolat | 343 |
| Az óvoda imázsának megtervezése | 344 |
| Az ellenőrzési és értékelési rendszer tervezése | 344 |
| Az egészségvédő helyi programok tartalma | 345 |
| Az élet és az egészség mint alapvető érték a tervben | 346 |
| Élet- és egészségvédelem a helyi programban | 346 |
| Együttműködés az egészségügyi szolgálattal | 347 |
| A közegészségügyi követelmények teljesítése | 347 |
| A személyi higiénés feltételek biztosítása | 348 |
| A helyes táplálkozás és kulturált étkezés feltételeinek javítása | 348 |
| A testedzés egészségvédelmi követelményeinek fejlesztése | 348 |
| A fertőző betegségek megelőzése az óvodai közösségben | 349 |
| Lelki egészségvédelem az óvodában | 349 |
| Egészségnevelési módszerek és eszközök fejlesztése | 349 |
| Egészségnevelés az óvoda dolgozói és a szülők körében | 350 |
| Egészségügyi minimum-követelmények | 351 |
| Az óvoda épületének minimális egészségügyi követelményei | 351 |
| Az óvoda berendezéseinek egészségügyi minimuma | 352 |
| Az óvodai egészségvédő-egészséggondozó munka előírásai | 353 |
| A levegőztetés, mozgás, testnevelés és játék egészségvédelme | 353 |
| Az óvodai étkeztetés egészségügye | 354 |
| Az óvoda belső életének egészségvédelme | 354 |
| Az óvodai dolgozók egészségvédelme | 355 |
| Az óvoda-egészségügyi gondozás | 356 |
| A fejlesztési irány meghatározása | 456 |
| A program elfogadása, írásba rögzítése | 357 |
| Egyéni pedagógiai programok készítése | 361 |
| A csoport-munka tervezése | 361 |
| Innovatív tervkészítés | 362 |
| Az óvodai nevelés tervezése | 363 |
| Egészségfejlesztő foglalkozások | 365 |
| Tanulás az óvodában | 365 |
| Kötetlen egészségnevelő foglalkozások | 368 |
| Kötött egészségnevelő foglalkozások | 371 |
| Alternatív egészségfejlesztő programok | 374 |
| A szülők egészségnevelésének tervezése | 379 |
| Módszerek és eszközök tervezése | 382 |
| Óvodai egészségügyi dokumentáció | 385 |
| Irodalmi ajánlás | 387 |
| Mellékletek: | |
| Az óvodai egészségfejlesztő munkát érintő jogszabályok | 388 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.