kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Medicina Könyvkiadó Rt. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 312 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-242-031-4 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Köszönetnyilvánítások | |
| Bevezetés | |
| Az egészségmegőrzés elmélete | |
| Az egészség fogalmának értelmezései | 3 |
| Az egészség, betegség, betegségérzet és a megrendült egészség meghatározása | |
| A nyugati orvostudomány egészségmodellje | |
| A tudományos orvoslás kritikája | |
| Egészség mint autonómia | |
| Laikus felfogások az egészségről | |
| Hivatalos és laikus elképzelések az egészségről | |
| Az egészségről alkotott, kulturálisan különböző felfogások | |
| Az egészség egységes értelmezése | |
| Az egészséget befolyásoló tényezők | 25 |
| Az egészséget meghatározó körülmények | |
| Társadalmi helyzet és egészség | |
| Jövedelmi viszonyok és egészségi állapot | |
| Lakásviszonyok és egészség | |
| Foglalkoztatás és egészség | |
| Nemi hovatartozás és egészség | |
| Az etnikai kisebbségek egészségügyi helyzete | |
| Lakóhelyi viszonyok | |
| Az egészség terén meglévő egyenlőtlenségek magyarázata | |
| Az egészségügyi szolgáltatások elérhetősége | |
| Az egészségi állapot megítélése | 46 |
| Miért kell az egészséget "mérni"? | |
| Az egészség negatív mutatók szerinti megítélése | |
| Az egészség pozitív mutatók szerinti megítélése | |
| QALYs avagy "életet az éveknek" | |
| Egészségnevelés és egészségmegőrzés | 66 |
| Az egészségnevelés kialakulása | |
| Egészségnevelés mint betegségmegelőző tevékenység | |
| Az egészségnevelés definíciója | |
| Népegészségügyi mozgalmak | |
| Az új népegészségügy | |
| Az egészségmegőrzés kialakulása és az Egészségügyi Világszervezete (WHO) szerepe | |
| Van-e különbség egészségnevelés és egészségmegőrzés között? | |
| Egészségmegőrzéssel kapcsolatos szemléletmódok és modellek | 87 |
| Orvosi szemléletmód | |
| Életmód-változtatás | |
| Ismeretbővítés | |
| Öntevékenység | |
| Társadalmi változás | |
| Egészségmegőrzési modellek | |
| Gyakorlati kérdések | |
| Az egészségmegőrzés etikai kérdései | 109 |
| Az egészségmegőrzés filozófiája | |
| Kötelesség | |
| Konzekvencializmus és utilitarizmus | |
| Etikai alapelvek | |
| Autonómia | |
| Jótékonyság és nem-ártás | |
| Igazságossság | |
| Szűrővizsgálatok | |
| Információközvetítés | |
| Egészségmegőrzés és politika | 126 |
| Mi a politika? | |
| Az egészségmegőrzés szerkezete, szervezetei és a politika | |
| Az egészségmegőrzési módszerekkel kapcsolatok politika | |
| Az egészségmegőrzés politikai tartalma | |
| Radikális egészségmegőrzési törekvések | |
| Szövetségek az egészségért - együttműködés | 146 |
| Meghatározások | |
| Előzmények | |
| Az együttműködés előnyei | |
| A sikeres együttműködés jellemzői | |
| Az egészségmegőrzési munka letéteményesei | |
| Kormányhivatalok | |
| Egészségügyi hatóságok, hivatalok | |
| Közösségi ápolók | |
| Egészségmegőrzési egységek | |
| Családegészségügyi szolgáltató hivatal | |
| Lakóközösségi egészségügyi tanácsadók | |
| Általános orvosi szolgálat | |
| Fogorvosok | |
| Az orvostudomány együttműködése egyéb szakágakkal (Gyógyszerészek) | |
| Egészségnevelési Hivatal | |
| Helyi hatóságok | |
| Szociális szolgáltatások | |
| Helyi oktatásügyi hivatalok | |
| Önkéntes szektor (civil szervezetek) | |
| Munkahely | |
| Tömegtájékoztatási eszközök | |
| Közösségek és közösségfejlesztés | 169 |
| Mi a közösség? | |
| Fogalom-meghatározások | |
| A közösségfejlesztés története | |
| A közösségfejlesztés jelentősége az egészségmegőrzésben | |
| A közösségfejlesztéshez tartozó tevékenységi formák | |
| Közösségfejlesztés: forradalom vagy reform? | |
| A közösségfejlesztési munka dilemmái | |
| Az életmód-változtatás elősegítése | 187 |
| Meghatározások | |
| Tudatos egészség-modell | |
| A szándék elmélete | |
| Cselekvő egészség-modell | |
| Életmód-változtatási fokozat-modell | |
| A változtatás feltételei | |
| Az egészségmegőrzési munka | |
| A szükségletek felmérése | 213 |
| A szükségletek értelmezése | |
| A szükségletek típusai | |
| Az egészségügyi szükségletek felmérésének háttere | |
| Az egészségügyi szükségletek felmérésének célja | |
| A szükségletek felmérésének folyamata | |
| Kinek a szükségletével számolhatunk? | |
| Az intézkedések megtervezése | 230 |
| Meghatározások | |
| A tervezés indokai | |
| Tervezési modellek | |
| Szerződéskötések | |
| A megvalósítás | |
| Egészségmegőrzés az iskolában | 249 |
| Miért játszanak az iskolák kulcsfontosságú szerepet az egészségmegőrzési tevékenységben? | |
| Az iskolai egészségnevelés célja | |
| Egészségmegőrzést érintő kérdések az iskolában | |
| Az "egészségmegőrző" iskola | |
| Az iskolai egészségnevelés lehetőségei és korlátai | |
| Eredményes-e az iskolai egészségnevelés? | |
| Egészségmegőrzés a munkahelyen | 259 |
| Miért kulcsfontosságú a munkahely? | |
| A munkahelyet meghatározó tényezők | |
| A munkahelyi egészségmegőrzés helyzete | |
| Követésre méltó gyakorlati példák | |
| Egészségmegőrzési tevékenység az alapellátásban | 270 |
| Mi az alapellátás? | |
| Az egészségmegőrzés szempontjából kulcsfontosságú az alapellátás | |
| Nemzeti és nemzetközi összefüggések | |
| "Népegészségügy" | |
| Háziorvosi, családorvosi gyakorlat | |
| Ápolók | |
| Családegészségügyi szolgáltató hivatal | |
| Lakóközösségi ápolás | |
| Előre tervezett vagy alkalmi jellegű egészségmegőrzési munka | |
| Követésre méltó példák | |
| Tömegtájékoztatási eszközök felhasználása | 280 |
| Meghatározások | |
| Visszatekintés | |
| A tömegtájékoztatás természete és hatásai | |
| Reklámok, hirdetések, marketing-munka | |
| Jártasság a médiagyakorlatban | |
| Mire alkalmas a tömegtájékoztatás és mire nem? | |
| Kiértékelés | 291 |
| Működőképes-e az egészségmegőrzés? | |
| Miért kell az egészségmegőrzési tevékenységet kiértékelni? | |
| A kiértékelés meghatározássai | |
| A három "E" jelentősége | |
| A folyamat, a hatás és az eredményesség kiértékelése | |
| Teljesítményt jelző mutatók | |
| Többszempontú kiértékelés | |
| A kiértékeléskor felmerülő dilemmák | |
| Tárgymutató | 308 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.