| Kiadó: | Oktatáskutató Intézet |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 186 oldal |
| Sorozatcím: | A képességfejlesztéstől a személyiségfejlesztésig |
| Kötetszám: | 1 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-404-040-3 |
| Megjegyzés: | A könyv 1000 példányban jelent meg. Fekete-fehér ábrákkal. |
| Bevezető | 3 |
| A gyakorlatközeli pedagógia tárgya és tagozódása | 5 |
| A gyakorlatközeli pedagógia forrásai (Intediszciplináris alapozás) | 9 |
| Társadalomontológia | 9 |
| Filozófiai antropológia | 12 |
| Kultúrelmélet | 14 |
| Értékkutatások | 17 |
| Ökonómia, gazdaságpolitika | 19 |
| Társadalomökológia, környezetvédelem | 22 |
| Politikatudomány | 25 |
| Jogelmélet | 27 |
| Tudomány, tudománytan | 29 |
| Esztétika | 31 |
| Etikai, erkölcsszociológiai kutatások | 33 |
| Magyarság-kutatások | 36 |
| Kommunikációkutatás, nyelvelmélet | 38 |
| A mindennapi élet elmélete | 40 |
| A gyakorlatközeli pedagógia rendszeres kifejtése | 43 |
| Közvetítéspedagógia | 43 |
| Transzformációs pedagógia | 44 |
| Pedagógiai cél- és hatásrendszertervezés | 46 |
| Pedagógiai axiológia és kultúratan | 49 |
| Pedagógiai személyiségtan | 58 |
| Életkorpedagógia | 67 |
| Pedagógiai tanuláselmélet | 70 |
| Pedagógia folyamattervezés | 82 |
| Pedagógiai kreatológia és adaptálástan | 93 |
| A szakmai önismeret szerepe a pedagógiai gyakorlatban | 96 |
| Alternatívák a pedagógiai gyakorlatban | 101 |
| A képességfejlesztő iskola "elmélete" | 107 |
| Az osztály mint a szervezeti tanulás színhelye | 115 |
| A családi szocializáció iskolai tanulást befolyásoló szerepéről - a családpedagógia kérdései | 119 |
| A környezet és a környék mint az iskolai tanulás egyik forrása | 128 |
| A gyermek érdekeinek és távlati lehetőségeinek egyeztetése a pedagógia tervezésben | 132 |
| Az egyén, illetve az én lehetőségeihez és korlátaihoz igazodó humánus bánásmód | 135 |
| Az egyénre szabott tanulásirányítás | 139 |
| A tanítás - tantárgyi progrmaadaptálás | 145 |
| Értékelés és osztályozás | 154 |
| Oktatáspolitika - oktatásirányítás | 160 |
| Oktatáspolitikai "célelmélet" | 165 |
| Iskolai művelődés- és műveltségpolitika | 167 |
| Iskolapolitika | 169 |
| Pedagógiai öinnovációs politika | 171 |
| Az oktatásügy tervezése és költségvetése | 175 |
| Az én-pedagógia problémái és tagozódása | 178 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.