1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egyénre építő szervezet

avagy a rendszer sikeressége

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: MTA Pszichológiai Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 113 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bármely rendszer sikeressége megjósolható.
- állítja a siker filozófusa, Ichak Adizes szervezetfejlesztő -
"Bármely rendszer sikeressége megjósolható, legyen az egy ember, egy család, egy üzleti... Tovább

Előszó

Bármely rendszer sikeressége megjósolható.
- állítja a siker filozófusa, Ichak Adizes szervezetfejlesztő -
"Bármely rendszer sikeressége megjósolható, legyen az egy ember, egy család, egy üzleti vállalkozás, vagy akár egy ország. A siker mindig azon múlik, hogy a külső és belső marketing milyen viszonyban áll egymással.
A külsői marketing azt jelenti, hogy a rendszer mennyi energiát fektet céljainak elérésébe. Egy üzleti vállalkozás esetén ez az értékesítés lehet; az egyén számára a kihívásoknak való megfelelés, a karriert segítő célkitűzések megvalósítása.
A belső marketing azt jelzi, hogy ki mennyi energiát fordít a rendszer működésének elősegítésére. Míg a kifelé irányuló marketing annak függvénye, hogy a képességeket milyen jól sikerül összhangba hozni a lehetőségekkel, addig a belső marketing a különös bizalmon és tiszteleten múlik.
Minden rendszernek egy adott időpontban egy adott mennyiségű energia áll rendelkezésére. Egy embernek például legfeljebb 24 órából állhat a napja, egy országnak adott lélekszámú lakossága, illetve erőforrásai, energiái vannak. Tézisem szerint minden rendszer először a belső marketing felé fordítja energiáit és csak az ezen felül megmaradó energiából végez külső marketinget. Hogy egy pszichológiai példát mondjak: az önértékelés nélküli ember, akinek nincs önbizalma, minden energiáját belül használja fel és csak nagyon kevés jut arra, hogy a külvilág kihívásainak megfeleljen. Mi tehát a tennivaló? Önértékelését, önbizalmát kell erősítenie, és az így felszabaduló energiái azután kifelé irányíthatók." Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Balogh László:
Pszichológiai szempontok az emberi
Erőforrások értelmezéséhez és fejlesztéséhez 11
Koncz István:
Az egyéni arculatformálás és a személyiségsiker alapjai 29
Kozéki Béla:
Az iskola szelleme, mellyel a gyermek azonosulhat 45
Az iskolaethosz a nevelés gyakorlatában 53
Barta Tamás:
Meditáció a menedzserképzésről 67
Vezetésszociológiai ismeretek 73
Vezetéspszichológiái ismeretek 89
Varga Károly:
Az emberi szervezeti erőforrás fejlesztése
A csoportépítés kockázatai 111
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv